Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun silmätipoista tulee paha maku suuhun, WTF?

Vierailija
10.02.2012 |

Siis onko silmästä joku yhteys suuhun? Silmätulehduksen takia joudun ensimmästä kertaa elämässäni käyttämään silmätippoja, ja aina käytön jälkeen tulee todella kitkerä ja paha maku suuhun. Vai oonko mä vaan epämuodostunut :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Niillä kanavilla on joku yhteys.

Vierailija
2/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo se on aika yleistä tietoa että kurkku-silmä-korva on aika samaa rööriä siellä pään sisällä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kyyneltiehyistä on yhteydet nieluun ja nenään...

Vierailija
4/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi nenä on tukossa ja niistää kovin, voi tuntea ilmavirran silmän sisänurkassa.

Vierailija
5/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

llä apteekissa kehoitettiin pitämään hetken kyynlkanavasta kiinni ettei se neste mene turhaa sinne. Eli painamaan silmän sisäkulmasta kevyesti hetki.

Vierailija
6/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputa tippa alaluomipussiin, eikä siis keskelle silmää. Laita silmä heti tiputtamisen jälkeen kiinni ja paina etusormella silmän sisänurkkaa minuutin ajan. Kun silmää painetaan etusormella minuutin ajan lääkeaine ei valu suuhun ja nenään. Tällöin tippa auttaa paremmin tulehdukseen ja lääkeainekin imeytyy mahdollisimman vähän elimistöön. Tavoitteena paikallinen vaikutus silmässä :)

Vierailija
7/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli se tukossa, ja olin jo leikkusjonossa, jossa olis tehty avanne, eli kyynelkanava nesteet olisivat valuneet nenän kautta ulos. Onneksi lopulta kyynelkanava aukesi.

Vierailija
8/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullahan vähintään kerran päivässä lyö pää tyhjää että kaikki liemet valuu näköjään mistä aukosta vaan. Tuota se tietää kun on noh, olkoon.

Kyllä mulla useamminkin pää lyö tyhjää! Ja jatka vaan lause loppuun, lupaan etten heittäydy junan alle. Saattaa tietty olla etten edes ymmärrä vastaustasi, oi kaikkivaltias tietäjä!

T. Ap.

Vierailija
9/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputa tippa alaluomipussiin, eikä siis keskelle silmää. Laita silmä heti tiputtamisen jälkeen kiinni ja paina etusormella silmän sisänurkkaa minuutin ajan. Kun silmää painetaan etusormella minuutin ajan lääkeaine ei valu suuhun ja nenään. Tällöin tippa auttaa paremmin tulehdukseen ja lääkeainekin imeytyy mahdollisimman vähän elimistöön. Tavoitteena paikallinen vaikutus silmässä :)

Oli todella hankalaa tipan laitto näin ensimmäisellä kerralla. Kiitos ohjeista, koitan noita parin tunnin päästä :)

Vierailija
10/12 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin juuri :)

Vierailija
11/12 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt silmätippoja ainakin 20 vuotta, eikä minulle ole ikinä tullut mitään makua suuhun.

Vierailija
12/12 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on vanha, mutta mulla on silmätipat tulehdukseen käytössä, ja suussa maistuu kyllä sairaan pahalta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi