Naapurin 8-vuotiaat lapset pelaavat K16 pelejä. Pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun?
Kommentit (17)
Noin pienet eivät saisi pelata vielä K-16 pelejä, mutta rajansa kaikella. eiköhän siellä lastensuojelussa ole parempaakin tekemistä.
olet jos ilmoitat. Kyllä niitä monessa perheessä annetaan pelata kaikessa rauhassa. Meilläkin pelikohtaisesti, me vanhemmat päätämme peliarvostelujen tms perusteella että voiko ko. pelin antaa lasten pelattavaksi vaikka ikäraja olisi korkeampi. Mä en itse ilmoittaisi kenestäkään tuon asian takia, kun ei ne pelit nyt vakavaa haittaa kellekään tee. Minusta perheen oma asia mikä on linja pelien suhteen.
Muista myös raportoida sinne jatkossa tiiviisti, tarjoudu sijaisvanhemmaksi ja tarkkaile naapuria kaikin tavoin pitäen ruutuvihko ulottuvilla 24/7. Kirjaa pienimmätkin puutteet kauniilla käsialalla.
Kolmosen lapset taitaa pelata K16 pelejä?
Mutta samaa mieltä kun kolmonen. Eiköhän niillä oo muuta tekemistä lastensuojelussa kun tulla tsekkailee tollasta. Meillä ei kyllä lapset pelaa K16 pelejä, vaikka on vanhempiakin. Tiedän että monet poikien luokkalaiset pelaa K16 pelejä, mut ei oo tullu mieleenkään että menisin siitä ilmottelemaan jonnekin.
Ilmoita ihmeessä :D Empä keksi juuri pahempaa asiaa millä vanhemmat voisivat pilata lastensa elämän. Väkivalta, viinanjuonti tai heittellejättö on pikkujuttuja tämän katastrofin rinnalla :D
Sano samalla että epäilet tuon perheen olevan natzeja. Sielä rautakypärät päällä marssivat rivissä ja tekevät hojohojo tervehdyksiä. Syövät koiranpentuja aamiaisella kivittävät kaapureita.
Meilläkin mm. siitä, että "raahaamme" lapset ulkomaille lomalle ja että minä ostan heille "liikaa" vaatteita Huutonetistä. Samassa ilmoituksessa mainittiin myös, että lasten huoneen kaapissa on minun vaatteitani, että kaikki neljä kaappia pitäisi olla täysin lapsen tavaroille (meillä on molemmilla iso oma huone ja sen lisäksi 40 neliön leikkihuone) ja että me vietämme liian vähän aikaa olohuoneessa ja että lasten isä tuulettaa väärin.
Meillä pelaa 6v ja 12v nhl-peliä(k-16) sekä nuorempi pelaa myös jotain tasohyppelypelejä joissa k-12
Meilläkin mm. siitä, että "raahaamme" lapset ulkomaille lomalle ja että minä ostan heille "liikaa" vaatteita Huutonetistä. Samassa ilmoituksessa mainittiin myös, että lasten huoneen kaapissa on minun vaatteitani, että kaikki neljä kaappia pitäisi olla täysin lapsen tavaroille (meillä on molemmilla iso oma huone ja sen lisäksi 40 neliön leikkihuone) ja että me vietämme liian vähän aikaa olohuoneessa ja että lasten isä tuulettaa väärin.
Kiva ilmoitustehtailija! Minusta teki myös samantapaisia roskailmoituksia, ja vielä täysin valheellisiakin, exä uuden vaimonsa kanssa. Meillä oli kotona kuulemma perheväkivaltaa ja lapsetkin näin sanoneet heille (exä vihaa ulkomaalaista uutta miestäni), en hoida diabeetikkopojan sairautta kunnolla, pikkusisko on joutunut käyttämään esikoisPOJAN vaatteita mikä on jo ihan sairasta...
Sano ettei tää ole totta :D Mites lastensuojelussa suhtautuivat ilmoitukseen??
Unohdin mainita, että toinen lapseni oli havaittu näkövammaiseksi ja toinen kampurajalaksi - ja me vanhemmat tietenkin laiminlöimme kyseisten sairauksien asiallisen hoidon.
Ja paaaaljon muuta. Nämä kaikki soitettiin sosiaalipäivystykseen, koska laiminlyönti oli niin karkeaa.
10
Täällä opettajapariskunnan 11-vuotias pelaa (vanhempiensa valitsemia) K-18 -pelejä, omakin samanikäinen lapsi pääsee niistä osalliseksi.
Ja juu, meistäkin on tehty ls-ilmoitus. Käyttäydyin kuulemma eräässä koulun juhlassa "oudosti" erään vanhemman mielestä ( hän on 5 lapsen äiti, juttelimme hetken ja olin hänen mukaansa hymyillyt "liian tuttavallisesti" eli hullu, aineissa tai kännissä, kuten hän oli asian ilmaissut. Ja kun lapsillakin oli ollut pientä riidanpoikasta vain viikkoa aikaisemmin...) :D
Toivottavasti ls jaksaa hoitaa myös ne oikeat ongelmat näiden keskellä.
joo, totta! Mun 14-vuotias pelaa kyllä K-16 pelejä. En nimittäin ollut tajunnut, että NHL peli on K-16 peli. Tee ihmeessä minustakin ilmoitus lastensuojeluun!
sillä yksi sellainen peli. Kuuluttaa sitä kaikille ja mua monesti pelottanut, että joku hullu tekee ilmon.
Tämä poika tosi kiva ja heillä hyvä lämmin perhe.
Tekisi mieli ostaa se uusi jääkiekkopeli k-16 pojalle, mutta uskaltaako?
Pojat kuitenkin kehuskelevat koulussa.
Kiva ilmoitustehtailija! Minusta teki myös samantapaisia roskailmoituksia, ja vielä täysin valheellisiakin, exä uuden vaimonsa kanssa. Meillä oli kotona kuulemma perheväkivaltaa ja lapsetkin näin sanoneet heille (exä vihaa ulkomaalaista uutta miestäni), en hoida diabeetikkopojan sairautta kunnolla, pikkusisko on joutunut käyttämään esikoisPOJAN vaatteita mikä on jo ihan sairasta...
mitä ihmeellisimmästä syystä ls-ilmo.
Aikoinaan, kun olin yh, eräs tyyppi (tiedän kuka koska tein myöhemmin rikosilmoituksen hänestä) teki ilmon kun meillä on aina valot päällä. Eli päättely meni suunnilleen näin: valot päällä --> minä en nuku --> ryyppään.
Muuten ihan hyvä mutta olen elämässäni juonut kaksi kertaa alkoholia ja nekin nuorena. Valot olivat päällä, koska pelkään pimeää =D
Ei kai tän aloittaja oo ihan tosissaan? Toivottavasti sulla ei oo lapsia, meinaa sääliks käy. Ei se nyt ok. ole jos pelataa jotai sotapelejä yms. mut ei se kyllä mikää ls asia ihan kuitenkaa ole. Mikä vittu nykyää ihmisiä vaivaa ku joka asiaSTA ollaa tekemässä ilmoituksia? Eikö maalaisjärkee ole enää kellää?
tee niin.