Dieetille synnytyksen jälkeen! HELP.
Eli tilanne on se, että haluaisin hieman laihduttaa/KIINTEYTTÄÄ itseäni kesäkuntoon. Synnytin vajaa 5 kuukautta sitten, ja osittain imetän vielä...painoa on pudonnutkin jo jonkin verran nyt synnytyksen jälkeen. Tällä hetkellä olen 173/55. Kiloja en niinkään soisi putoavan, mutta senttejä saisi lähteä vyötäröltä ja peffasta + lihasta enemmän!
Neuvoja kehiin, kiitos!
Kommentit (6)
jotta jotain kiinnostaisi auttaa/keskustella aiheesta :(
Siellä suurin osa vain vähän ylipainoisia
wsim pilates. Ja jos imetät, et saakaan rajoittaa kaloreita.
ehkä liikuntaa olisi aiheellisempaa lisätä, kuin alkaa karsimaan ruokavaliota... Runsaasti hyvää rasvaa sisältävää, proteiinipitoista TÄYTTÄVÄÄ ruokaa päivässä. Siihen yhdistettynä aerobista ja lihaskuntotreeniä muutaman kerran viikossa.
Kannatan jo ehdotettua Pilatesta. Keskivartalo on varmaan monella se suurin ongelma ja Pilates vahvistaa ja venyttää tehokkaasti. Mä olen normaalipainoinen 173/65 kolmen ihan pienen äiti, jolla ei ole kilo-ongelmia mut maha oli venynyt niin että olisi voinut välillä luulla taas olevan puolessa välissä seuraavaa raskautta.. Mä käyn ohjatusti, ja tuntuu että todella tietävät mitä puhuvat. Ei ole sohimista sinne tänne vaan vaatii keskittymistä.
Tietty mistä kukin pitää.
Painoindeksini on hieman alhainen, mutta se ei suinkaan kerro koko totuutta! Lihasmassani on lähes olematon ja se on asia, johon lähinnä kaipaisin muutosta.