Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon niin masentunut etten jaksa käydä edes terapiassa.

Vierailija
10.02.2012 |

Sinne lähteminen vaatii ihan liikaa, ja se et siellä pitäis vielä jaksaa puhuakin. en jaksa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mars! Onkohan olemassa sellaisia puhelinlinjoja, jonne voi soittaa kun asiat ovat mutkalla. En ole asiantuntija, mutta löytyisikö tietoa täältä tai sitten googlaamalla.

Valoa elämääsi!

Vierailija
2/6 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siksi, että jaksaisit käydä terapiassa. Kerro terapiassa tai lääkärillesi, että tarvit järeämpää apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mä olisin jaksanut sitä yhdentekevää jorisemassa käymistä sen erikoissairaanhoitajan luona, kun en jaksa siivota tai käydä edes kaupassa?

Ne käynnit oli sitten siitä muusta pois, eli piti olla syömättä kun ei jaksanut kauppaan.. Sehän se on terveyden kannalta edullista.

Vierailija
4/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

tiedän tunteesi ja miltä sinusta tuntuu..

olen aikuinen nainen ja tuntuu että en näe mitään hyvää tulevaisuudessa ja enkä millään pysty kuvittelemaan itseäni onnelliseksi. tuntuu että ainut vaihtehto olisi itsemurha, mutta silti jokin minua jarruttaa sen suhteen...

Vierailija
5/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku kurkussa samaa asiaa taas pyöritellyt koko illan. Olo on sen verran toivoton, etten näe hyötyväni "avusta" mitenkään. Enemmänkin se ahdistaa entisestään. En nyt osaa pukea sanoiksi mitä tarkoitan ja ajattelen, mutta omalla kohdalla ongelmaa lisää lastensuojelu, joka vaatii käyntejä psykiatrisella puolella. Ja minä kun en jaksa. En tiedä viedäänkö tästä hyvästä lapset pois, sitten ei ainakaan olisi enää syytä elää. Vaikea tilanne.

Vierailija
6/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin on vaikea eläytyä masennuspotilaan ajatuksiin ja luonteeseen. Harva terapeuttihan on koskaan itse ollut masentunut. Kytkös puuttuu silloin. On täysin loogista että käynnit terapeutilla tuntuvat hedelmättömiltä. Terapeutti tekee vain sen minkä hänet on koulutettu tekemään, eikä hän muuta osaakaan tehdä.

Jos aiot jäädä aamulla sänkyyn, jää. Älä tunne syyllisyyttä siitä. Nauti sängystäsi. Jää selällesi, laita silmät kiinni, ota hyvä asento ja ole liikkumatta. Aika äkkiä sinun tekee mieli rapsuttaa nenää, siirtää jalkaa tai tehdä muita pieniä liikkeitä. Vastusta kuitenkin kiusausta ja makaa sitkeästi niin paikallasi kuin voit. Hengittää toki saa ja pitää. 5 minuuttia tätä joka aamu ja ilta tekee hyvää. Illalla tuon aikana on hyvä nukahtaa. 5 minuutin jälkeen mieti otatko toiset 5 minuuttia vai nousetko ylös. Kumpi vain paremmalta vaihtoehdolta tuntuu, valitse se.

En tiedä voiko masennuksesta parantua vai onko se jotain mitä joutuu käsittelemään loppuelämänsä lääkkeillä jne. mutta noiden viisiminuuttisten aikana sinulla on maailmankaikkeuden lupa olla tekemättä yhtään, eikä mitään pakkoa kuunnella yhdenkään jäävin terapeutin lässytyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan