Mä olen välillä ihan raivohullu, miten kehtaan pyytää mielialalääkitystä?
Mulla olo oireillut esikoisen syntymästä lähtien, herkästi univaikeuksia jne ja nyt kahden lapsen jälkene olen niin äkkikiukkuinen ettei mitään rajaa. Raivostun silmittömästi pikkujutuista. Toisaalta kaikki perusasiat sujuu, en koe suunnatonta itseinhoa tms. Mutta jonkinlaista masennusta varmaan on pohjalla. Omalääkärini on sama kuin lasten eli meidän neuvolalääkäri on myös mun terveyskeskuslääkäri - en haluaisi puhua siellä omista ongelmista, ihminen ei vaan ole sen tyyppinen että haluaisin enää omista jutuista puhua. Mitä kautta voisin sitten saada mielialalääkitystä?
Kommentit (24)
Täysi rimanalitus jos ei tee lastensuojeluilmoitusta. Olet lapsellesi vaarallinen ja ammattilainen tekee ilmoituksen.
Kiitos kun kerroit julkisesti. Valvira saa ilmoituksen lekurista ja sinut saa selville IP-osoitteesta.
Te mt-ongelmaiset "äidit" kuvotatte minua.
Lapsistanne tullee samanlaisia taakkoja kuin teistä.
apua yksityiseltä, kun neuvolassa oltiin sitä mieltä, että vain vähän on masennuksen oireita ja juoksu auttaa. Munkin ongelma oli todella lyhyt pinna ja raivokohtaukset. Kävin ihan yleislääkärillä yksityisellä ja sain avun heti.
Kun lääkäri kysyi mikä vaivaa, vastasin, että pää hajoaa :) Siitä keskustelu sitten lähti. Sain heti lääkityksen (Sepram) ja mulla lääke on toiminut todella hyvin.
Ei kannata ap jännittää. Olet menossa psykiatrille, niin hän kyllä osaa asiansa ja tuntee nämä ongelmat. Rehellisesti kerrot tilanteestasi, niin saat parhaan avun. Eikä sieltä mitään ls-ilmoitusta tehdä!!
....olen käynyt neljä kertaa ja lääkitys saatiin kuntoon.
Nykyaikana psykiatrilla käynti on aivan tavallista, ei kannata ottaa siitä stressiä. Viisas menee ajoissa, tyhmä viedään kun on jo myöhäistä.
Ymmärrän liiankin hyvin miks joku ei haluu neuvolan tietoon omia asioitaan.
Toivoisin ,että olisipa neukkatädit yhtä fiksuja ku lääkäritkin.