Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen välillä ihan raivohullu, miten kehtaan pyytää mielialalääkitystä?

Vierailija
10.02.2012 |

Mulla olo oireillut esikoisen syntymästä lähtien, herkästi univaikeuksia jne ja nyt kahden lapsen jälkene olen niin äkkikiukkuinen ettei mitään rajaa. Raivostun silmittömästi pikkujutuista. Toisaalta kaikki perusasiat sujuu, en koe suunnatonta itseinhoa tms. Mutta jonkinlaista masennusta varmaan on pohjalla. Omalääkärini on sama kuin lasten eli meidän neuvolalääkäri on myös mun terveyskeskuslääkäri - en haluaisi puhua siellä omista ongelmista, ihminen ei vaan ole sen tyyppinen että haluaisin enää omista jutuista puhua. Mitä kautta voisin sitten saada mielialalääkitystä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se maksaa 100e, mutta on sen arvoista.

Itse sain avun sieltä. Kovassa aggressiossa esim.normi masennuslääkitys ei ole sun juttu, se voi nääs pahentua. Lisäks terapia olis hyvä.

Vierailija
2/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia olisi hyvä, mutta miten tässä kotihoidontuella olisi varaa yksityisille? Eihän tuo yksi lääkärikäynti varmaan auta vielä yhtään. Oliko suositella hyvää yksityistä pk-seudulta? Tuleeko käynnit sitten neuolan tietoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noi oireet kun söin Cerazettaa?

Vierailija
4/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kirjoittaa lääkereseptit ja mahdollisest lähetteet, psykiatrin luona ei käydä terapiassa juttelemassa.

Terapiaan voi hakea Kela-korvausta. Se anotaan vuodeksi kerrallaan. Yli 27-vuotias joutuu maksaa osan terapiastaan itse, terapeutista riippuu, miten paljon ylijäävä osuus on (esim. omalla terapeutillani oli halvemmat taksat opiskelijoille).

Terapiaa voi hakea puolen vuoden päästä ekasta yhteydenotosta lääkäriin mt-ongelmien tiimoilta. Kelaa varten tarvitsee lausunnon psykiatrilta.

Vierailija
5/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Mutta oikeesti tahdon helpotusta, etten hermostu lapsiin.

Vierailija
6/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnit ei tule neuvolan tietoon!

ap

Vierailija
7/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minusta on hyvä puhua neuvolassakin, jos ongelmia on. Myös perheneuvolassa voi käydä juttelemassa.

Vierailija
8/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on siis julkista terveydenhuoltoa. Sieltä käsin aletaan puuhaamaan sulle kela-korvattavaa terapiaa eli tarvitset siihen B-todistuksen. Sen saat, kun sulla on kasassa 3 kk hoitosuhde esim niin että käyt psyk polilla psykiatrin tai psyk. sh:n luona juttelemassa.

Terapiatunnin hinta on noin 80 euroa josta Kela korvaa vajaa puolet (mulla 34 euroa muistaakseni).

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301204150015KM

Ja kyllä mulla tavallinen masennuslääke on auttanut ainaiseen kiukkuisuuteen, se tasaa oikein hyvin mielialan vaihteluita. Kiukkuisuushan tulee siitä kun on aina niin paha olla, vähän kuin olisi koko ajan kipuja, niihin väsyy. Mutta ei sun tarvitse itse itseäsi diagnosoida, jätä se psykiatrin huoleksi.

Voit kyllä huoleti mennä sinne terkkariinkin, ei sen lääkärin tarvitse kovin empaattinen olla, ei se sua hoida, vaan sne tehtävä on lähettää eteenpäin. KErro siis rehellisesti miten masennus ja mielialan vaihtelut haittaa sun elämää ja että haluaisit terapiaa. Nykyään kuntoutusterapiaan on paljon helpompi päästä uuden lain myötä.

Vierailija
9/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on siis julkista terveydenhuoltoa. Sieltä käsin aletaan puuhaamaan sulle kela-korvattavaa terapiaa eli tarvitset siihen B-todistuksen. Sen saat, kun sulla on kasassa 3 kk hoitosuhde esim niin että käyt psyk polilla psykiatrin tai psyk. sh:n luona juttelemassa.

Terapiatunnin hinta on noin 80 euroa josta Kela korvaa vajaa puolet (mulla 34 euroa muistaakseni).

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301204150015KM

Ja kyllä mulla tavallinen masennuslääke on auttanut ainaiseen kiukkuisuuteen, se tasaa oikein hyvin mielialan vaihteluita. Kiukkuisuushan tulee siitä kun on aina niin paha olla, vähän kuin olisi koko ajan kipuja, niihin väsyy. Mutta ei sun tarvitse itse itseäsi diagnosoida, jätä se psykiatrin huoleksi.

Voit kyllä huoleti mennä sinne terkkariinkin, ei sen lääkärin tarvitse kovin empaattinen olla, ei se sua hoida, vaan sne tehtävä on lähettää eteenpäin. KErro siis rehellisesti miten masennus ja mielialan vaihtelut haittaa sun elämää ja että haluaisit terapiaa. Nykyään kuntoutusterapiaan on paljon helpompi päästä uuden lain myötä.

Vierailija
10/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnit ei tule neuvolan tietoon! ap

Vierailija
11/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sanoa ton Terveystalon lääkärin nimen tai ainakin toimipaikan? Niitäkin Helsingissä useampi.

Vierailija
12/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on siis julkista terveydenhuoltoa. Sieltä käsin aletaan puuhaamaan sulle kela-korvattavaa terapiaa eli tarvitset siihen B-todistuksen. Sen saat, kun sulla on kasassa 3 kk hoitosuhde esim niin että käyt psyk polilla psykiatrin tai psyk. sh:n luona juttelemassa. Terapiatunnin hinta on noin 80 euroa josta Kela korvaa vajaa puolet (mulla 34 euroa muistaakseni). <a href="http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301204150015KM" alt="http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301204150015KM">http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301204150015KM</a&gt; Ja kyllä mulla tavallinen masennuslääke on auttanut ainaiseen kiukkuisuuteen, se tasaa oikein hyvin mielialan vaihteluita. Kiukkuisuushan tulee siitä kun on aina niin paha olla, vähän kuin olisi koko ajan kipuja, niihin väsyy. Mutta ei sun tarvitse itse itseäsi diagnosoida, jätä se psykiatrin huoleksi. Voit kyllä huoleti mennä sinne terkkariinkin, ei sen lääkärin tarvitse kovin empaattinen olla, ei se sua hoida, vaan sne tehtävä on lähettää eteenpäin. KErro siis rehellisesti miten masennus ja mielialan vaihtelut haittaa sun elämää ja että haluaisit terapiaa. Nykyään kuntoutusterapiaan on paljon helpompi päästä uuden lain myötä.

jos sinne erehtyy menee.Pian koko perhe joutuu syyniin ja aletaan tehdä ls-ilmoituksia. Ei kiva. Ne on kuin hyeenat kimpussa heti. Siks yksityiselle ja terapeutin voi itse etsiä. Ei tartte mennä psyk.polin kautta.

Vierailija
13/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sanoa ton Terveystalon lääkärin nimen tai ainakin toimipaikan? Niitäkin Helsingissä useampi.

Vierailija
14/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sitten jos ap on väkivaltainen lapsiaan kohtaan, tai kykenemätön heistä huolehtimaan niin on aihettakin ls-ilmoitukseen. Mutta tuo ainainen pelottelu on typerää. Yksityiselläkin on velvollisuus tehdä se ls-ilmoitus muuten, jos aihetta huoleen on. Se että hakeutuu avun piiriin on pikemminkin hyvä asia ja osoittaa vastuullisuutta lapsista. Näin on mulle sanottu kun olen samanlaisten ongelmien takia lääkäriin mennyt ja asiasta neuvolassa puhunut. Ja olen vieläpä tukistanut lapsia raivopäissäni ja sen tunnustanut eikä mitään ls-ilmoa ole tehty.

Vierailija
15/24 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasi ajan yksityiselle psykiatrille. Kiitos teille. Jännittää mennä. Miten osaan esittää asian niin, että ottavat tosissaan mutta ei nyt tosiaan tule jotain ls-ilmoitusmeininkiä heti? No, en nyt oikeasti sitä pelkää, mutta siis jotenkin epäilyttää että mitä se yksi käynti siellä auttaa, ehkä vaan kuuntelee ja sanoo että harkitse vaikka terapiaa ja koita ottaa välillä aikaa itsellesi? Mutta sitten taas kaikki jatkuu samaa rataa kuitenkin, mitä nyt olen yhtä 100 euroa köyhempi..

Vierailija
16/24 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko tarpeeksi? Itse olin raivopää kun lapset olivat pieniä, syynä ilmeisimmin huono nukkuminen. Nykyisin olen normaali, mutta äksyilen, jos yöunet jäävät tavallisista lyhyemmäksi. Voit toki olla masentunut, mutta syy voi olla yksinkertaisempikin. 

Vierailija
17/24 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:12"]

XXXX on täysin työhönsä kyllästynyt vittuileva sadisti, joka ei kuuntele potilaan huolia ollenkaan vaan tekee omat päätelmänsä naamavärkin perusteella ja puhuu päälle. Ei väliä, vaikka häntä paljon kokeneempi psykiatri sekä kaksi muuta alan ammattilaista ovat aiemmin tehneet tarkan kartoituksen potilaan mielenterveyden tilasta ja hoidon tarpeesta. Valviralle lähdössä ilmoitus heitteillejätöstä kyseisen psykiatrin kohdalla, toivottavasti asia otetaan vakavasti...

[/quote]

Viestisi on ilmoitettu asiattomaksi. Toivottavasti saat bännit tänne. Kunnianloukkaus. 

Poistin nimen lainauksesta.

Vierailija
18/24 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vähän typeriä, kun puhutte nimellä tästä kyseisestä lääkäristä täällä ja haukutte? Tämä täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Lopettakaa heti! Idiootit. 

nro 25

Vierailija
19/24 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit!
Paljonhan on henkilökemiasta kiinni kuka kokee minkäkin lääkärin hyväksi.
Ei tarvii nimiä täällä huudella :(

Vierailija
20/24 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin otat lääkitystä, minulla oli myös raivareita ja johtui liian vähäisistä unista. Jollain oli aiemmissakin viesteissä sama. Edelleen olen väsynyt, mutta en yliväsynyt ja raivostuminen on lakannut kokonaan. Pystyisitkö kokeilemaan niin että miehesi herää lasten kanssa ja otat melatoniinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän