Mä vannoin aina täällä pettämisketjuissa että mun mies ei petä
Olin ihan vuorenvarma asiasta ja en voinut ymmärtää että joku ei sitä uskonut. Mies on aina ollut kunnollinen ja en edes tiennyt hänellä olevan pettämismahdollisuuksia.
No, väärässä olin. Kuukausi sitten jäi äijä kiinni suhteesta työkaverin kanssa.
Tapaus romahdutti mun uskon ja luottamuksen ihmisiin täysin.
Kommentit (37)
Mulla ollut kaksi pidempää suhdetta,molemmista lapsia ja olin varma että mies ei petä...
Molemmat petti ja jäi kiinni.
Sitten muutama lyhyt seurustelusuhde ja niissäkin tulin petetyksi.
Ja syy ei voi olla kokonaan minussa,koska olen seksuaalisesti estoton ja muutenkin toisen huomioonottava jne jne jne...
EN tiedä mikä ajaa pettämään...
En enää pysty luottamaan mieheen...
Jaa että mistäkö tiedän. No siitä tiedän, että kun aloimme seurustella, mieheni kertoi, että hän on sillä tavalla ujo, että voi mennä useampi yrityskerta, ettei stondis katoa just kun pitäisi käydä puuhiin. Ja näin oli, mutta sitten kun onnistui, niin kyyti on ollut hyvää ja kovaa.
En ihan usko, että tällaisella munalla lähdetään satunnaisiin sivusuhteisiin tai yhden illan juttuihin. Tietysti, jos tilanne on sellainen, että mies rakastuu johonkin toiseen ja tunne on molemminpuolinen, asia on eri. Mutta olen varma että huomaisin tämän meidän suhteemme viilenemisenä.
Pettäminen on sentään kuolemaan verrattuna ihan pikku juttu. En todellakaan jaksa stressaantua mieheni mahdollisesta pettämisestä. Maailmani ei siihen lopu. Ja kyllä, olen kokenut sen 1. avioliitossani eikä se ollut eroni syy.
Itse olen nainen, 10 v yhdessä enkä ole kertaakaan pettänyt. Uskon vakaasti, että jos minä en petä koskaan, en voi olla ainutlaatuinen ja ainoa laatuani koko maailmassa. En vain voi.
Suht varma asiasta voi olla sitten 40 vuoden yhdessä olon jälkeen. Toki toivon, että olet oikeassa.
mies petä, ja me emme koskaan eroa. Molemmat tapahtui 20 vuoden yhdessäolon jälkeen. Enkä vieläkään tiedä syytä, miksi näin tapahtui...
ja vielä lisäksi mieheni työkaveri. Ei petä =)
En voi vannoa, ettei mieheni koskaan pettäisi, mutta pidän todennäköisenä, ettei hän petä. Kaikki eivät todellakaan petä. Itse en aio pettää. Kuka sen tietää, kestääkö suhde ikuisesti, mutta sen tiedän, että en halua pettää.
Mullakin olisi ollut ns. varmoja tilaisuuksia, mutta en vain halua. En pystyisi. Tunteita muita miehiä kohtaan on joskus ollut, mutta jos omiin ajatuksiin ja tunteisiin ei aina voikaan vaikuttaa, tekemisiinsä voi. Voi tehdä ja jättää tekemättä.
Mutta meni sitten ja rakastui työkaveriin. Mäkin pidin meidän suhdetta hyvänä ja uskoin tietäväni jos miehellä olis jotain sutinaa. Toki en ikinä uskonut että näin kävisi, yhdessä on oltu jo 20 vuotta. Mutta never say never, sen opin kyllä.
Jaa että mistäkö tiedän. No siitä tiedän, että kun aloimme seurustella, mieheni kertoi, että hän on sillä tavalla ujo, että voi mennä useampi yrityskerta, ettei stondis katoa just kun pitäisi käydä puuhiin. Ja näin oli, mutta sitten kun onnistui, niin kyyti on ollut hyvää ja kovaa. En ihan usko, että tällaisella munalla lähdetään satunnaisiin sivusuhteisiin tai yhden illan juttuihin. Tietysti, jos tilanne on sellainen, että mies rakastuu johonkin toiseen ja tunne on molemminpuolinen, asia on eri. Mutta olen varma että huomaisin tämän meidän suhteemme viilenemisenä.
kun jotkut ihmiset tosiaan eivät petä.
Minä esim. olen ollut monessa seurustelusuhteessa ja nyt 13 vuotta naimisissa, ja immoisina ikinä ei ole päähän pälkähtänyt että pettäisin ketään.
En mäkään ole miestäni pettänyt koskaan enkä niin aikonut koskaan tehdä. En aio pettää tulevia kumppaneitakaan. Mutta silti mies, jonka TIESIN olevan uskollinen, meni ja petti. Vaikea se oli ja on uskoa. Ihan sumussa on mennyt tämä kuukausi.
Tämä on vaan niin käsittämätöntä kun olen aina kaikille toitottanut että en vois ikinä uskoa että mun mies pettäis. Ja sitten tapahtuu tämä.
Perustuuko se tieto faktoihin miehen elämästä ja toiminnasta vai omiin käsityksiin ja haluun nähdä asioita tietyllä lailla?
Epäilen että monella se perustuu tuohon jälkimmäiseen. Eli että nähdään asioita omasta näkökulmasta ja nähdään se mitä halutaan.
Väitän että pettäjistä suurimman osan kohdalla merkkejä ja mahdollisuuksia havaita se mahdollisuus että voi pettää, mutta vaimot vain ovat totaalisen ulalla. Joskus kannattaisi avata ne silmät ja katsoa ympärilleen ja nähdä miesten maailmaakin. Ja nyt en puhu kotiolosuhteista ja kunnollisuudesta, vaan miesten mielenkiinnonkohteista ja arvomaailmasta. Kotona hyvä mies ja muutenkin kunnollinen voi olla se naisista kiinnostunut ja valmis siihen suhteeseen. Nämä eivät ole mitenkään toisistaan riippuvaisia asioita.
Miksi vannoa? En minä ainakaan mitään vanno minkään puolesta, mutta silti tällä hetkellä elän uskossa että mieheni ei käy vieraissa ja luotan häneen niin kauan kuin asia niin on.
En minä yhden taikka kahden taikka kolmen pettäjämiehen takia rupea elämään jatkuvassa pelossa, että nyt se pettää. Sitten se pettää ja sille ei maha mitään, elämä on.
Joskus kannattaisi avata ne silmät ja katsoa ympärilleen ja nähdä miesten maailmaakin. Ja nyt en puhu kotiolosuhteista ja kunnollisuudesta, vaan miesten mielenkiinnonkohteista ja arvomaailmasta. Kotona hyvä mies ja muutenkin kunnollinen voi olla se naisista kiinnostunut ja valmis siihen suhteeseen. Nämä eivät ole mitenkään toisistaan riippuvaisia asioita.
Jos miehet olisivat niiiin samanalaisia kuin naiset (vaimothan aina täällä kuuluttavat samanlaista arvomaailmaa), miksi he eivät ole täällä keskustelemassa ulkona nukuttamisesta, pottailusta tai vaippamerkeistä? Niin, ainoat aktiiviset mieskirjoittelijat ovat tuolla seksi-palstalla. Ja en sano tätä arvostellakseni, totean vaan miten asia on.
kun jotkut ihmiset tosiaan eivät petä.
Minä esim. olen ollut monessa seurustelusuhteessa ja nyt 13 vuotta naimisissa, ja immoisina ikinä ei ole päähän pälkähtänyt että pettäisin ketään.
Jos miehet olisivat niiiin samanalaisia kuin naiset (vaimothan aina täällä kuuluttavat samanlaista arvomaailmaa), miksi he eivät ole täällä keskustelemassa ulkona nukuttamisesta, pottailusta tai vaippamerkeistä? Niin, ainoat aktiiviset mieskirjoittelijat ovat tuolla seksi-palstalla. Ja en sano tätä arvostellakseni, totean vaan miten asia on.
En mä vaan, eikä mun mieskään varmasti. (Suuresti siksikin, ettei hänellä ole yhtäkään isäkaveria) Se juttelee autoista ja töistä, urheilusta ja hui, naisistakin varmasti :D
Muttei se sitä tarkoita, että se heti vieraisiin menossa, en minäkään ole. Mun silmät on ihan auki, muttei elämää voi elää koko ajan pahinta peläten tai huomaa, että se onkin jäänyt elämättä.
kiinnostaa ainoastaan se, että pitikö ap miestä niin idioottivarmana ei-pettäjänä, että sen uskon varassa parisuhteeseen ei "tarvinnut" panostaa?
Vai panostuksesta huolimatta?
Minäkin luotan mieheeni, mutta jotkut asiat aina aika ajoin mietityttävät. Esimerkiksi se, että mieheni käytös on viimeaikoina muuttunut.
Aikaisemmin oli todella pihi rahoistaan, mutta nyt haluaa koko ajan ostella minulle ja meille kaikkea, lähteä matkalle ym. Lisäksi on yhtäkkiä ostellut paljon uusia vaatteita itselleen (ja myös minulle, vaikken ole pyytänytkään). Tämän lisäksi mieheni on ruvennut soittelemaan työpäivän aikana minulle n.2-3 päivässä, kun aikaisemmin soiteltiin vain jos oli oikeasti jotakin tärkeää asiaa.
Mieheni on myös yhtäkkiä todella kiinnostunut mitä minä olen tehnyt päivisin hänen ollessaan töissä. Outoa on, mutta en nyt osaa näitä yhdistää pettämiseen kuitenkaan?