Luistimista. Onko kaupasta ostetut uudet luistimet valmiiksi terävät
Kommentit (17)
jos ostat urheilukaupasta, ne yleensä teroitetaan sulle siellä valmiiksi ennen kuin annetaan käteen. Jos ostat sittarista tai prismasta tai vastaavasta, ne ei ole teroitettu, vaan sun täytyy viedä ne itse teroitettavaksi.
suoraan kaupasta ostetuilla. Ei ole tullut mieleenkään, että ne pitäisi uutenakin vielä teroittaa.
suoraan kaupasta ostetuilla. Ei ole tullut mieleenkään, että ne pitäisi uutenakin vielä teroittaa.
Urheiluliikkeissä teroitetaan pyynnöstä,yleensä kyllä ehdottavatkin sitä itse.
Tänä vuonna ostin lapsille uudet luistimet ja jotenkin pisti silmään se terän "tylsyys" ja sattumalta juolahti mieleen, että voisikohan tässä olla sellainen tilanne, että nää pitää itse teroittaa.
Prismasta siis ostin.
Ja ikää mulla 40v. eli oppia ikä kaikki.
ap
urheilukaupasta, ja siellä teroitettiin ne.
Myöhemmin tulin ajatelleeksi, että luistelemaan opettelu (siis ylipäänsä pystyssä pysyminen) olisi varmaan ollut helpompaa tylsillä luistimilla - uudet, superterävät luistivat niin mahdottomasti, että lapsi oli pyllyllään jatkuvasti ;-)
urheilukaupasta, ja siellä teroitettiin ne.
Myöhemmin tulin ajatelleeksi, että luistelemaan opettelu (siis ylipäänsä pystyssä pysyminen) olisi varmaan ollut helpompaa tylsillä luistimilla - uudet, superterävät luistivat niin mahdottomasti, että lapsi oli pyllyllään jatkuvasti ;-)
se on helpompaa terävillä luistimilla ja ihan helvettiä tylsillä, joilla kaatuu jatkuvasti.
Kuinka joku ei tiedä, että ne EIVÄT OLET teroitettu valmiiksi, ei tietenkään. Eihän ne pysyis ees terävinä kun kaikenmaailman kaupan lattioilla niillä kävellään sovituksessa.
tilanne meilläkin... Mä olen niinkun ostanut lapsille luistimia aina jostain marketeista, antanut käyttöön ja sillä selvä. Oon ajatellut, että tuskin niitä tarvitsee terottaa kun menee aina yhden talven kerrallaan ja aika vähäistä on luistalu.
Esikoinen sitten hehkutti hetki sitten, että onpa hyvät nämä uudet luistimet. Ihmettelin että mikä niistä niin hyvät entisiin samanlaisiin verrattuna tekee.. No ne oli terotettu.
Kuopuksen luistimetkin tarkistin, terät oli enemmän ulospäin pyöreät siitä keskeltä, kuin sisäänpäin. Vein terotukseen. Ehkä sekin pysyy hitusen paremmin pystyssä kun ei kuista koko ajan sivulle päin.
Mistä tämänkin olis voinut tietää? Itseäni koko luistelu ei vois vähempää kiinnostaa...
Kuinka joku ei tiedä, että ne EIVÄT OLET teroitettu valmiiksi, ei tietenkään. Eihän ne pysyis ees terävinä kun kaikenmaailman kaupan lattioilla niillä kävellään sovituksessa.
tämän voisi tietää???
se on helpompaa terävillä luistimilla ja ihan helvettiä tylsillä, joilla kaatuu jatkuvasti.
Minusta tuntui, että luistin luisti lapsen alta jatkuvasti ja vei tasapainon, mutta tylsempi luistin olisi pysynyt hetken paikallaan (vrt. luistin ja kenkä). Että olisi aluksi pysynyt edes pystyssä.
Itse luisteluliikkeiden harjoittelu sitten toki teroitetulla luistimella.
Jos yrittää tylsillä luistimilla luistella.
Ei ne siellä ainakaan teroitelleet. En sitten tiedä että onko jo etukäteen teroitettu?
terävällä ehdottomasti ne lapset sinne jäälle. Kokeilkaa itse mikä ero on teroitetulla ja tylsällä luistimen terällä siellä jäällä mennessä :D
Minusta tuntui, että luistin luisti lapsen alta jatkuvasti ja vei tasapainon, mutta tylsempi luistin olisi pysynyt hetken paikallaan (vrt. luistin ja kenkä). Että olisi aluksi pysynyt edes pystyssä. Itse luisteluliikkeiden harjoittelu sitten toki teroitetulla luistimella.
tylsä on parempi. Siis kun lapsi ei varsinaisesti luistelee, vaan seisoskelee ja kävelee. Kaatuminenkin tapahtuu yleensä juuri noin "jalat alta"
Mutta heti, kun lapsi aloittaa luistelemaan vähänkään oikeansuuntaisten potkujen avulla, tylsä luistin lipsuu ja on ihan onneton.
Tylsä luistin=kenkä= pysyy paremmin pystyssä!!! HALOO! Mihin teillä on maalaisjärki hävinnyt? Tylsillä lähtee loputkin ilot luistelun opettelemisesta. Ja toinen, kun ostatte sitä tavaratalokamaa, terät ovat ns. tehdasterässä ja vaativat AINA teroituksen ennen käyttöön ottoa! Fiksuissa urheiluliikkeissä terät teroitetaan valmiiksi joka pakettiin ennen myyntiä! Tässä kuluttaja tienaa n. 7-10 euroa, koska ei tarvitse sitten terotuttaa niitä tuohon normaali teroitushintaan.
Miten voi olla mahdollista, että suomalainen aikuinen ihminen ei tiedä, että luistimia pitää teroittaa?? Ja vielä kuvittelee, että lapsen olis parempi luistella tylsällä?? Kamoon! Tehdasterässä voi periaatteessa luistella, mutta ei se nyt kivaa ole!
ei oo juur mitään...