Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Hgin Väestöliitosta n. 40-v ivf-hoidoista

Vierailija
09.02.2012 |

Kiitos - vain asiallisia kommentteja!

Sekundääristä(kin) lapsettomuutta takana jo useita vuosia ja julkisen puolen hoidot on nyt käyty läpi tuloksettomina. Mietinnässä on nyt, että oliko tämä toisen lapsen yrittäminen tässä vai vieläkö sitä yksi kerta yksityisellä kokeiltaisiin. Lääkäri, jonka tekemästä ivf:stä esikoinen syntyi, työskentelee nyt Helsingin väestöliitossa, joten sinne tuntuisi luontevalta mennä, jos nyt vielä hoitoihin päädymme.

Joten kuulisin mielelläni kokemuksia noin 40-vuotiaiden ivf-hoidoista Helsingin Väestöliitossa sekä taustaa tms. miksi/miten päädyitte tuohon paikkaan.

Ja kuulisin mielelläni perusteita siitäkin, miksi 40-vuotiaina lähditte hoitoihin ja jos oli kokemusta hoidoista myös nuorempana, niin oliko 40-v tehty ivf erilainen/hankalampi.

Niin, ja hoidon tuloksenkin saa kertoa!

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syy ei ole lapsettomuus vaan se, että olemme perinnöllisen, harvinaisen sairauden kantajia ja meidän tapauksessa kyseeseen tulisi luovutettujen siittiöiden käyttö. Itse kaksi takana olevaa raskautta ovat alkaneet helposti, vaikka toista odottaessa olin jo 37v.

Eli siis jos haluamme vielä kolmannen lapsen, tehtäisiin se luovutetuilla sukusoluilla. Mutta kuten sanoin, tätä asiaa nyt mietimme. Ja meillä on siis 2 lasta. Itse olen 39v.

Vierailija
2/2 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Väestöliitolla olemme käyneet kahden aiemman kanssa (esikoinen 32-vuotiaana ja kuopus 35-vuotiaana). Yksityiselle menimme jo heti alkuun, kun koimme, että julkinen puoli on liian hidas meille. Rahaa on palanut, sillä takana on 5 ivf-hoitoa ja 8 pakastetun alkion siirtoa. Neljä kertaa olen raskautunut, kaksi keskenmenoa noin rv7 kieppeillä. Taustalla meillä on selittämätön lapsettomuus.

Väestöliitolla on palvelu ollut asiallista ja melko lääketieteellistä. Lääkäri oli tiukan asiallinen, kun totesi esim. keskenmenon ja selitti minulle, että näitä on mietittävä vain solumöykkyinä. Olin sillä hetkellä iloinen, että ei alkanut lohdutella, koska olisin purskahtanut itkuun, mutta kotona oli aika lohduton olo. Ei esim. suostunut kirjoittamaan sairaslomaa keskenmenosta, koska keskenmeno on luonnollinen elämänkulkuun kuuluva asia. Toisaalta arvostin tiettyä asiallisuutta, jotta en saanut mahdollisuutta hajota, toisaalta kyllä hajosin sitten kotona.

Osalla ystävistäni on taas aivan toisenlaisia kokemuksia eri lääkäreistä esim. ovat yhdessä itkeneet ja aina on kyselty tunteista yms. Lääkärit ovat erilaisia. JOs kolmatta lähdemme yrittämään, valitsisin edelleen tämän saman lääkärin. En halua itkeä lääkärini kanssa, vaikka toki jotain myötätuntoa olisi kiva kohdatakin. Mieluummin silti asialinja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla