Hämmästyttää bloggareiden järjetön törsääminen
Aina silloin tällöin lueskelen suosittuja blogeja, siis bloglovinissa tai blogilistalla ja joka kerta hämmästyttää nuorten naisten järjetön rahan tuhlailu.
Juu, kaikki saa rahansa käytttää miten tykkää, mut silti oikeesti... on vuittonin kasseja joka mallia, michael korsin laukkua ja se varsinkin kultainen kello.. uusin hullu villitys on miumiun laukut, sellaisia n. tonnin lakkuja..
Äsken klikkailin erääseen oikeustieteen opiskelijan blogiin ja siellähän ostoksia piisaakin, viimeisimpiä ostoksia burberryn trenssi, vaan 850 e. Suu kyllä loksahti auki ja joo, ehkä olen kateellinen, toisilla vaan näyttää olevan rahan käyttö näemmä hallussa. No, ihan vaan ajattelin kysellä mitä mieltä ootte, noista tuhlaavista bloggareista vuittoneineen?
Kommentit (50)
samaisella bloggarilla miumiun laukku 1100€! Mutta niinkuin kirjoitit, jokainen tekee miten haluaa. Ja tämä bloggarihan käy töissä ja ansaitsee itse rahansa.
ihmettelen tuota laukkujen määrää, ihan lähtee noilla pimuilla lapasesta. Ja just toi ostostahti, joka viikko löytyy jotain must have, ei ollut alessa kuin sitä ja tätä, eli useita satasia. Oikeesti, kuka tarvii kuutta tai seitsemää luksuslaukkua?? Tai niitä merkkikorkkareita tusinaa.
Sitten perustellaan, että halpaa ei kannata ostaa, vaan luksusmerkit kestää pidempään, no toki toki, jos niitä kasseja on sen seitsemää sorttia, niin kyllä ne kestää kun ei niitä varmaan ehdikkään käyttää.. Ja kyllä, mäkin ostaisin, jos olis rajattomasti rahaa laittaa, mut tää oikee elämä on vaan niin pirun kallista, ei siitä paljon sukanvarteen jää.
rahat saa käyttää miten haluaa. Mutta jos toinen on töissä ja toinen opiskelee ja asuvat saman katon alla. Rahaa jää enempi. Itse opiskeluaikana asuin yksin ja mies eri paikkakunnalla. Silti ostelin vaatteita välillä lainalla tai tienaamalla. mm 800mk/sisleyn toppatakin. Mikä silloin tuntui kalliilta.Jos silloin olisi ollut tuo luksusmuoti mikä nyt olisin ostallut vuittoneita ja burberryjä kanssa.
Nuorilla ei myöskään ole asuntolainaa vielä, mikä hillitsee kulutusta tai lapsia. Niin ja kunhan pyöräyttää pakolliset 2 lasta niin vartalo muuttuu ja nuorena ostettu burberryn trenssi ei enää välttämättä mahdukaan. =)
Sen takia tykkään esim tarabanxx tyyppisistä blogeista. hauska ja ei esitä mtn liian rikasta yms. :)
Lisää blogiin mainoksia
Mainosten lisääminen onnistuu Blogger-blogeissa suoraan hallintapanelin kautta. Jos blogisi majailee webbihotelliin sijoitetun WordPress-ohjelmiston syövereissä, täytyy sinun lisätä mainoskoodit itse blogin teematiedostoon.
Google-mainokset eivät ole ainoa tapa tienata rahaa blogilla. Usein ns. kumppanuusohjelmat (affiliate programs, affiliate marketing) tuottavat huomattavasti mainoksia paremmin, ainakin jos tarjolla on blogin aihepiiriin läheisesti liittyviä kumppanuusohjelmia.
Kumppanuusohjelmien mainosten lisääminen blogin laidoille on helppoa. Pelkkä kumppanuusohjelman mainoksen napsauttaminen ei yleensä riitä tuomaan sinulle ensimmäistäkään senttiä — rahaa saat vasta, kun joku blogin lukija tilaa mainoksen tuotteen. Vastaavasti saamasi palkkio on huomattavan suuri verrattuna vaikkapa Google-mainoksiin.
Hanki blogille sponsori
Jos blogisi kerää suuria lukijakuntia, voit onnistua myymään mainostilaa myös suoraan mainostajille. Siinä tapauksessa voit oikeastaan ajatella mainostajaa sponsorina, joka mahdollistaa blogin julkaisun. Tietenkin suora sponsorisuhde tuo mukanaan jonkinasteisen riippuvuuden maksavaan yritykseen — sponsori ei varmastikaan ole kiinnostunut jatkamaan tukemistasi, jos suhtaudut yrityksen tuotteisiin kovin kriittisesti.
Useat Suomen suosituimmat muotiblogit ovat siirtyneet kaupallisten kustantamoiden julkaisemiksi. Näillä blogeilla saattaa olla kymmeniätuhansia lukijoita joka päivä. Tiettävästi bloggajille maksetaan minimaalisen pieniä palkkioita. Siksi on huomattavasti tuottoisampaa kerätä mainostulot suoraan itselle, kuin antaa kustantajan viedä voitot kiinteää korvausta vastaan.
Suomen suosituimpien muotiblogien lista on jo varsin vakiintunut. Siksi sinun kannattaa miettiä, olisiko joku muu aihepiiri mahdollisesti parempi menestysblogille. Kaikkien ei kannata kalastaa samoilla apajilla — tai ainakaan samanlaisilla syöteillä.
Ettekste tätä tajunneet?
eli jotain uutta on joka viikko kuvattava ja annetava faneille. Eikun stockalle ja visalla uusi luuserit vittuun -laukku ja palautus kauppaan seuraavana päivänä?
Tai vaan lainaa sovitettavaksi kotiin?
Itse olen miettinyt mikä mega rinkka Mungo Annalla on... meinaan vaan että reissaa maailman ympäri ja on aina erinnäköinen merkkiveska olalla ja uudet vaatteet päällä!
Ei kuulosta minun logiigalla reppureissulta!
Joka viikko uudet merkkikengät, tonnin laukku, sitä ja tätä sälää,Nelly sitä ja tätä. On tekotukka, tekokynnet, naama pakkelissa ja joka viikonloppu ravintoloissa mällätään. Blah. Ihanan pinnallista ja kallista. Tämä oikeustieteilijä erityisesti ihan ostosriippuvainen ja blogi antaa tosi tyhjäpäisen kuvan.
Hyvin on aivopesty tämä sukupolvi. Pitää olla väskyt ja rätit kuin Paris Hilttonilla, että olisit "jotain"
kulutusjuhla! Itsellä niin ahdistaa jos on liikaa tavaraa, vien aina vanhaa Punaiselle Ristille, ihan surutta. Mietin todella tarkkaan joka ainoaa esinettä, jonka ostan. Raivoan miehelle kun tuo töistä liikelahjoja ja muuta rojua. Ja oikeasti meillä on iso talo! Olen antihamstraaja.
Rakastan tätä blogia, täällä ei kulutusjuhlaa eletä!: http://vialiivia.blogspot.com/
Kohta nämä kulutusjuhlablogit kääntyy itseään vastaa, ihmiset äänestää jaloillaan, kun joka toinen postaus on mainos. Ei sellaisia jaksa lukea.
niin kuluttamisen ihannoiminen on aika tyhmää.
Itseäni hämmästyttää että on näin paljon nuoria, joita ei kiinnosta maapallon tulevaisuus. Kaikkea kuluttamista pitäsi jo vähentää. Länsimainen elämäntyyli tuhoaa maapallomme. Jäätiköt sulavat jo kovaa tahita.
Ei muutaman ihmisen laukkujenostelu siihen tietenkään vaikuta, kyse on kokonaisuudesta. Pienistä puroista suuri virta kuitenkin lpuolta syntyy.
Hyvin on aivopesty tämä sukupolvi.
Bloggareiden omaa tilannetta en tunne, mutta itsetunto on kovasti kiinni ulkomuodossa ja pukeutumisessa. Universaalia eli blogit heijastavat vain aikaansa.
Taloudenhoitomalli on.... Omanlaisensa. Kaikki mita tulee kulutetaan tai korkeintaan saastetaan uuteen laukkuun, kenkiin, plastiikkaoperaatioon. Koyha sailyy koyhana, uusia paaomia ei kerry. Bloggareiden kohdalla viela niin, etta kaytosmallia seuraamaan saadaan suuri joukko itsenaiseen ajatteluun kykenemattomia.
Bloggari itse saattaa kuitenkin taustaltaan olla ns. etuoikeutettu (esim. Sandra Hagelstam), eivat tosin kaikki. Asetelma vaaristyy entisestaan ja niin kasvaa sukupolvi, jolle saastaminen ta vararahasto on sita, etta muutaman kuukauden kuluttua on varaa ostaa Mulberry tai Miumiu (Suomessa), Loubutinit tai Hermes (muualla).
Vai miten se sitten meneekaan.
Parjaimpia asioita mitä lapselleen voi antaa on hyvä itsetunto. Ja jos osaa, finanssilukutaito. Kädestä suuhun malli on kurja ja orjuuttava, tulevaisuuden haasteita ajatellen.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta tiesittekö, että nuo brändit ANTAA niitä laukkuja yms. ihan ilmaiseksi, koska mainonta blogien kautta on niin tehokasta, kun niitä niiden kamoja on ihan tavallisilla ihmisillä jne.. ettei ne välttämättä niitä itse osta, vaikka kirjoittaakin!
MungoAnna on maailmaympärys matkalla ja tilailee tonnin mulberryjä samalla, tsekatkaa blogista. Siinä on järjettömin törsääjä mitä tiedän. Jessus ja fanit palvoo kommenttiboxissa.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta tiesittekö, että nuo brändit ANTAA niitä laukkuja yms. ihan ilmaiseksi, koska mainonta blogien kautta on niin tehokasta, kun niitä niiden kamoja on ihan tavallisilla ihmisillä jne.. ettei ne välttämättä niitä itse osta, vaikka kirjoittaakin!
että bloggari sanoisi jos on saanut louis vuittonin ilmaiseksi blogin kautta. Ihmeellistä piilomainontaa ettei ilmoiteta lukijoille. Ehkä halutaan pitää harhakuvaa etuoikeutettuna syntymisestä tai rankasta työnteosta mitä blogin pitäminen ei ole.
xeniasday, sillä löytyy.. ja oikeastaan kaikki noiden blogilistojen kärkipään blogit, järjetöntä kulutushuumaa.