Jos taloyhtiön kylpyhuone pitää remontoida mutta siellä on asbestia, hommaako joku silloin vara-asunnon?
Kommentit (23)
Asbestipurku pystytään tekemään niin, että asunnossa voi kyllä asua samaan aikaan mutta tietenkin jos kyseessä on ainoa vessa niin se voi olla aika epämiellyttävää.
Mikä helvetin taloyhtiön kylpyhuone?
No ihan omaksi terveydeksi lähdet sieltä evakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Asbestipurku pystytään tekemään niin, että asunnossa voi kyllä asua samaan aikaan mutta tietenkin jos kyseessä on ainoa vessa niin se voi olla aika epämiellyttävää.
Suojataanko se WC:N/kylpyhuoneen ovi siis jotenkin vai miten se tapahtuu??
Vierailija kirjoitti:
No ihan omaksi terveydeksi lähdet sieltä evakkoon.
Ihan mielenkiinnosta kysyin, ei ole tuollaista ollut.
Omalla rahalla evakkoon. Meillä oli sädesieniremontti ja omalla rahalla evakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin siis vuokra-asunnon kylppäriä
Tehdään muovi väliseinät jotka alipaineistetaan purun ajaksi,imuri ja letku ulos no problem!
Ei hommaa. Vakuutusyhtiöltä voi kysäistä, mutta ei pidä odottaa liikoja.
Täällä alkaa piakkoin asbestinpurku. Minulla ei ole paikkaa, minne lähteä, eikä yhtään rahaa. Olen kaiken lisäksi liikuntavammainen. Kannattaa varmaan hengitellä oikein syvään, niin ei tarvitse kitua niin kauan.
Joku kunnan luukku? Terveystarkastajalta lausunto.
Ei voi sooloilla. Ainakaan se yhtiö. 😂
Jos kylpyhuoneessa on asbestia, se eristetään, eikä siellä voi asioida. Omalla kustannuksella evakkoon. Kokemusta on. Viime talvena 75 kämppää. Kaikki lähdettiin, kuka minnekin
Vierailija kirjoitti:
Täällä alkaa piakkoin asbestinpurku. Minulla ei ole paikkaa, minne lähteä, eikä yhtään rahaa. Olen kaiken lisäksi liikuntavammainen. Kannattaa varmaan hengitellä oikein syvään, niin ei tarvitse kitua niin kauan.
. Viive altistumisen alusta mahdollisen asbestisairauden toteamiseen on aina vähintään 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Viive altistumisen alusta mahdollisen asbestisairauden toteamiseen on aina vähintään 10 vuotta.
Siksi pitääkin hengitellä tosi syvään ja kaikkea, mikä vähänkään näyttää kuituiselta. Sarkasmi on vaikea laji ainakin ymmärtää.
Ei asbesti juurikaan ole ongelma rempan aikana asunnossa asuvalle. aikoinaan sitä sairautta tuli juuri niille
, jotka jatkuvasti sen kanssa työskentelemään joutuneille työmiehille, kun mitään suojaimiakaan ei ollut.
Nykyisin tautiin sairastuvat ulkomailla ne, jotka työkseen hiovat esim. graniitisia keittiön työtasoja. Tai ainakin riski on jonkinlainen.
Meillä on vanha talo, ja tiedän, että eteisen muovimatto on liimattu asbestiliimalla tms. Siksi uusimme lattian aina vanhan maton päälle, eli aleta purkamaan sitä mattoa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei oikein tajua. Kerrostaloasunnon tai rivitaloasunnon kylppäriä tarkoittanee.
Itse on hommattava väistöasunto. Niin aikuisten maailma toimii, omatoimisuuden varassa.
Ja joutuuko silloin koko kerrostalon asukkaat lähtemään EVAKKOON?!