Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Missä iässä sinun lapsesi sai reiät korviin?

Vierailija
09.02.2012 |

Eli missä iässä teidän lapset on saaneet korvikset? Ja pyysikö lapsi itse korviksia vai ehdotitko itse?

Meillä tyttö täyttää kohta neljä ja mies ehdotti, jos tytölle laitettaisiin reiät korviin. Ei ole vielä itse pyytänyt. Itse sain reiät viiden vanhana ja muistan, että kinusin niitä äidiltäni kauan. Itse ehdotin miehelle, että odotetaan niin kauan, että tyttö itse niitä kysyy. Miten muilla on ollut?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen muistaakseni viisivuotiaana ja toinen seitsemän. Poika otti vuosi sitten, oli 14.

Vierailija
22/38 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei oo korviksia.

Ja ei muuten oo mullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut ehkä tässä tai ens kuussa saa. On nyt 8 kk.

Vierailija
24/38 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö täyttää 10 eikä ole reikiä

olen vakaasti sitä mieltä, että sitten on sopiva ikä kun osaa itse hoitaa ne, eli menee tuohon vielä jokunen vuosi

jos nyt edes haluaa reikiä, ei ainakaan vielä tee mieli

Vierailija
25/38 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vielä 4-vuotiaalle laittaisi...

Vierailija
26/38 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään nyt maanantaina tai tiistaina laitattamassa korvikset.

Vierailija
27/38 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään nyt maanantaina tai tiistaina laitattamassa korvikset.

Kävimme tänään laitattamassa, tytön ilmekkään ei värähtänyt.

Vierailija
28/38 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla esikoinen 10v asiaa pohdiskeli ääneen, että ottaisko... minä pidän rajana sitä että on kykenevä hoitamaan sen puhdistusrumban ihan itse.

Vierailija
29/38 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain kultaiset ohuet renkaat kummitädiltäni lahjaksi. Toiset reiät tehtiin 10-vuotiaana, kun ekat olivat ukkeutuneet. Jossain vaiheessa sain vanhatkin auki. Kolmannet reiät teetin alle 2-kymppisenä.

Pojallani ei ole korviksia, on vasta 10-v. Jos isompana laittaa, ei haittaa.

Jos tyttösi ei itse halua korvareikiä, ei kannata laittaa. Aluksi niitä pitää putsata ja hoitaa. Jos ei lapsi halua tai viitsi sitä tehdä, niin tulehtuvat vielä.

Vierailija
30/38 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö on 8v, syksyllä 9v. Ja ensimmäisen kerran pyysi. Sovittiin, että katsotaan syksyllä. Suotta ottaa kesää vasten.

Miksi otatte reikiä korviin alle 1 vuotiaalle?

Vierailija
31/38 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä laitoitte?

Vierailija
32/38 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nyt 1-vuotiaana

Vierailija
33/38 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt sai 2- ja 4-vuotiaina. Pikkusisko halusi kun isosiskokin sai :) eikä mitään ongelmia ole ollut.

Vierailija
34/38 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mitään haittaa, päinvastoin. Tosi söötti tytteli ollut. :-) Napakorun (salaisesti haluaisin sellaisen myös itse) sallin myös, muuta ei sitten tulekaan.

Vierailija
35/38 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoimme 1-vuotiaalle koska lapsen korva on silloin pehmeämpi ja reiät paranevat nopeammin. Vanhempi lapsi räplää korvisiaan jolloin tulehdusriski kasvaa.

Vierailija
36/38 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoimme 1-vuotiaalle koska lapsen korva on silloin pehmeämpi ja reiät paranevat nopeammin. Vanhempi lapsi räplää korvisiaan jolloin tulehdusriski kasvaa.

Vierailija
37/38 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulehtuvat herkästi, tarttuvat hiuksiin, vaatteisiin tai vaikkapa leikin tiimellyksessä mattoon tai päiväpeittoon - ja sellainen repeytynyt korvalehti on todella inha hoidettava leikki-ikäisellä.

Meille sanottiin parissa kultasepänliikkeessä, että eivät suostu laittamaan reikiä alle kymmenvuotiaille, ja minusta se rajaus on jo aika hyvä.

Tyttärelleni annettiin reiät juuri kymmenvuotiaana, mutta hänelläkin toinen rei'istä tulehtui tiiviistä hoidosta huolimatta. Korvakorujen pitämisestä luovuttiin.

Vierailija
38/38 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse halusi