Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, ettei keuhkoputkentulehdusta ole olemassa?

Vierailija
09.02.2012 |

Lääkäri just kertoi, että sellaisesta diagnoosista kuin keuhkoputkentulehdus on luovuttu kokonaan. Kaikki, mikä ei ole keuhkokuumetta, on yskää. Ja yskäähän ei sitten taas voi oikeastaan hoitaa. Paranee itsestään noin kolmessa viikossa, sairaslomaa kaksi päivää.

Voi halvattu!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis minun väärinymmärrystäni, jos lääkäri ei ole ymmärtänyt asiaa itse?

Tämä saa toki pohtimaan tarkasti sitä, kuinka paljon kyseisen lääkärin muuhunkaan ammattitaitoon on luottamista.

Ja miksi ihmeessä "maallikko" tarkoittaa lääkärille samaa kuin "idiootti"? Eihän asian yksinkertaistaminen ymmärrettäväksi voi tarkoittaa samaa kuin se, että väännetään sanoma virheelliseksi. Ei se nyt sentään mitään rakettitiedettä se lääketiedekään ole.

Eli siis huomenna hakeudun yksityiselle ja vaadin antibioottikuurin...

ap

Vierailija
22/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon niin että ab-kuuria ei anneta jos keuhkokuvissa ei ole muutoksia. Ja että keuhkoputkentulehdusta ei hoideta enää antibiooteilla,kuten ei ole aikoihin tehtykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein sairausnimikkeenäkin tunnettu bronchitis, eli tuolla lääkärillä on kai ihan omat opit sitten ;D

"Keuhkoputkentulehdus eli bronkiitti on keuhkoputkien tulehdus, jonka tavallisimpia oireita ovat esimerkiksi yskä, keuhkokipu, kuume ja kurkkukipu.

Keuhkoputkentulehduksen aiheuttajana on useimmiten virus. Bakteerin aiheuttama keuhkoputkentulehdus on hoidettavissa antibiooteilla.

Sairaus voi olla akuutti tai krooninen. Kroonisen muodon merkittävänä riskitekijänä pidetään tupakointia."

Vierailija
24/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmea viikkoa kotona yskän ja kuumeen takia. Nyt olen ollut viikon ja tämän mainion lääkärin käsityksen mukaan sama olotila voi siis jatkua vielä kaksi viikkoa ilman, että tarvitsen tähän mitään hoitoa.

Koska olen kokenut sen toistakymmentä - hoidettua - "keuhkoputkentulehdusta" elämässäni, tiedän, että tästä olotilasta pääsee nopeamminkin eroon.

ap

Vierailija
25/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis minun väärinymmärrystäni, jos lääkäri ei ole ymmärtänyt asiaa itse? Tämä saa toki pohtimaan tarkasti sitä, kuinka paljon kyseisen lääkärin muuhunkaan ammattitaitoon on luottamista. Ja miksi ihmeessä "maallikko" tarkoittaa lääkärille samaa kuin "idiootti"? Eihän asian yksinkertaistaminen ymmärrettäväksi voi tarkoittaa samaa kuin se, että väännetään sanoma virheelliseksi. Ei se nyt sentään mitään rakettitiedettä se lääketiedekään ole. Eli siis huomenna hakeudun yksityiselle ja vaadin antibioottikuurin... ap

ethän sä selvästi ymmärrä asiaa vieläkään, vaikka tässä on sulle asiaa selitetty jo monen toimesta ja annettu Duodecimin linkki. SÄ ET HYÖDY PÄTKÄÄKÄÄN ANTIBIOOTTIKUURISTA, perhanan tampio.

Vierailija
26/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut Ruotsissa jo yli 10v ja täällä on tiedetty jo kauan ettei antibiootteja kannata syödä kovin usein. Eikä läheskään joka kipuun ja sairastumiseen. Esim. lasten korvatulehduksista suurin osa paranee itsestään. Kuin myös tietysti aikuisten. Ja tosiaan ihan ääritapauksissa antibiootit kehiin. Antibiootit sotkee ihan ihmisen elimistön ja muutenkin kun useamman syöt niin sitten ei kohta enää auta mikää antibiootti kun sitä ihan oikeesti tarvis. Ja yleensähän tauti paranee kahdessa-kolmessa viikossa, söit kuuria tai et. Luonto hoitaa. Särkylääkkeillä pärjää aika pitkälle niin lapset kuin aikuisetkin.

Ruotsissahan mennään tunnetusti asioissa aina se 10-15v suomea edellä. :)

minäkin tähän törmäsin, lieneekö sitten meidän kunnan uusi linjaus. Meidän terveyskeskus on suunnilleen tapetoitu sellaisilla tiedotteilla, joissa lukee että siihen ja siihen ei tarvita antibiootteja ja höyryhengitys auttaa suunnilleen joka vaivaan.

Mutta keuhkoputkentulehdukseen ne nyt kuulemma kuitenkin on ihan turhia.

Joo, kaikki lääkärit linjoilla vetää nyt herneet nenään, mutta multa ne antibiootit on parantaneet toistakymmentä "keuhkoputkentulehdusta" ennen tätä viimeisintä.

Ehkä tässä nyt sitten vain odotellaan, että se menee keuhkokuumeeksi ja ensi viikolla saan sitten hoitoa.

ap

Vierailija
27/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vettä ja viileä höyryhengitys auttavat.

Vierailija
28/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttöön, ne alentaa kuumetta ja vie kivun pois. Sit voinnin mukaan ylös pedistä ja töihin!

Antibioottikuuri sotkee sun elimistön moneks vuodeks. Eikä se välttämättä nopeuta sun paranemista yhtään.

kolmea viikkoa kotona yskän ja kuumeen takia. Nyt olen ollut viikon ja tämän mainion lääkärin käsityksen mukaan sama olotila voi siis jatkua vielä kaksi viikkoa ilman, että tarvitsen tähän mitään hoitoa.

Koska olen kokenut sen toistakymmentä - hoidettua - "keuhkoputkentulehdusta" elämässäni, tiedän, että tästä olotilasta pääsee nopeamminkin eroon.

ap

Vierailija
29/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttama keuhkoputkentulehdus, ei siihen auta antibiotti, sorry!

Jos sulla on esim. poskiontelontulehdus, jonka on aiheuttanut bakteeri ja sitten se on aiheuttanut ton keuhkoputkentulehduksen, siihen sitten voi tulla apua antibiotista.

ap

Vierailija
30/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 24 listaa:

kaneli

Vierailija
31/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

c- ja d-vitamiinia!!

Vierailija
32/32 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kyllä tässä ymmärtänyt väärin. Abtibioottikuuri EI auta tavallisiin virusten aiheuttamiin vaivoihin. Minulla oli aiemmin monta kertaa vuodessa keuhkoputkentilehdus, Suomessa sain niihin aina jonkun ehkäisevän kuurin. Ulkomailla asuessani olen saanut aina sen sijaan limaa irroittavia (asetylsysteiini), jotka ovat aina edesauttaneet paranemista paljon enemmän kuin turhat antibiootit.

Onko se siis minun väärinymmärrystäni, jos lääkäri ei ole ymmärtänyt asiaa itse?

Tämä saa toki pohtimaan tarkasti sitä, kuinka paljon kyseisen lääkärin muuhunkaan ammattitaitoon on luottamista.

Ja miksi ihmeessä "maallikko" tarkoittaa lääkärille samaa kuin "idiootti"? Eihän asian yksinkertaistaminen ymmärrettäväksi voi tarkoittaa samaa kuin se, että väännetään sanoma virheelliseksi. Ei se nyt sentään mitään rakettitiedettä se lääketiedekään ole.

Eli siis huomenna hakeudun yksityiselle ja vaadin antibioottikuurin...

ap