Millä arvoilla saitte kilpirauhaslääkityksen?
Odottelen tässä verikokeen tuloksia kun oireita on ollut vajaatoimintaan liittyen.
Kommentit (42)
Jaksakaa juosta eri lääkäreillä niin kauan, että reseptin saatte.
Mulla oli arvot hieman rajan yläpuolella. Yksityinen erikoislääkäri ei tyroksiinia määrännyt, mutta saman firman yleislääkäriltä sain reseptin "helposti".
Pienellä annoksella aloitettiin pari kuukautta sitten. Oireet ovat helpottaneet, mutta eivät lakanneet. Parin viikon päästä pitäisi mennä kontrolliin. Toivottavasti lisäisi vielä annostusta...
kokemuksia lisää? Miten tämäkin voi olla niin vaikeasti hoidettava sairaus.
kokemuksia lisää? Miten tämäkin voi olla niin vaikeasti hoidettava sairaus.
Lääkkeet ottaa säännöllisesti, sillä selvä.
TSH 2.3 ja T4V 16. Vajaatoiminnan oireet kyllä on :(
Aloitimme kokeilulääkityksen, Thyroxin 0,1 mg kerran päivässä.
Tarkistuslabra kuukauden päästä ja arvot olivat muuttuneet "normaalimmaksi" ja olotilani parantunut, vajaatoiminnan oireet poistuneet.
miten niin vaikeasti hoidettava sairaus, jos pelkkää vajaatoimintaa?!
Se hoituu lääkkeillä ja saatta palautua piankin normaali tasolle ja saat jättää lääkkeet pois.
T: Kilpirauhassyöpää poteva jolla kumpikin kilpirauhanen poistettu ja läjä imusolmukkeita.
siten vaikeasti hoidettava sairaus, että helvetin lääkärit eivät anna siihen lääkitystä!!! Kilpirauhasarvoni eivät ole viitearvojen sisällä, vaan yli. Silti en saa lääkettä! Oireetkin ovat vahvat, lisäksi sukurasite. Mutta kun ei niin ei, seuraillaan vaan.
TSH 2.3 ja T4V 16. Vajaatoiminnan oireet kyllä on :(
Aloitimme kokeilulääkityksen, Thyroxin 0,1 mg kerran päivässä.
Tarkistuslabra kuukauden päästä ja arvot olivat muuttuneet "normaalimmaksi" ja olotilani parantunut, vajaatoiminnan oireet poistuneet.
Suomessa ilmeisesti yks tai kaks lääkäriä,jotka tekevät kokeilulääkityksiä oireiden perusteella. Itse kahden lääkärin kanssa asiasta keskustellut enkä lääkettä saanut. Mulla siis noi edeltävät arvot tässä viestissä. En tiedä,mikä olisi kokeilulääkityksiä määräävän lääkärin arvio asiasta. No,helpompi kehittää jokaiseen oireeseen eri sairaus kuin myöntää,että kaikki oireet voisi selittyä yhdellä sairaudella :/
koska sain lääkityksen jo lapsena. Mun mielestä ko. sairaus on ihan älyttömän helppohoitoinen, mulle teininä joku lääkäri sanoikin, että jos joku sairaus pitäis itselle valita, se valitsis just kilpirauhasen vajaatoiminnan.
Jos ette saa lääkitystä, miksette vain mene toiselle lääkärille? Jos siis arvot on viitealueen ulkopuolella?
koska sain lääkityksen jo lapsena. Mun mielestä ko. sairaus on ihan älyttömän helppohoitoinen, mulle teininä joku lääkäri sanoikin, että jos joku sairaus pitäis itselle valita, se valitsis just kilpirauhasen vajaatoiminnan.
Jos ette saa lääkitystä, miksette vain mene toiselle lääkärille? Jos siis arvot on viitealueen ulkopuolella?
aionkin mennä toiselle lääkärille. Ja kyllä, arvoni ovat viitearvojen ulkopuolella.
Onko suositella Turun seudulla hyvää endokrinologia?
Ap.
Tampereella Koskikeskuksessa on Jorma Salmi, joka määräsi ainakin minulle thyroxinit oireiden ja kilpirauhasen vasta-aineiden perusteella.
Oireet välillä todella häiritseviä. Oireisiin sain sitten lääkityksen, Citalopramin...
TSH pyörii 3,6-5,2 ja vajaatoiminnan oireet olleet jo vuosia. T4v oli edellisessä mittauksessa 11. Ja aina vaan seuraillaan.
Raskaaksi en tule, vaikka kuinka haluan.
Lääkärit on perseestä.