Oletko mielestäsi intellektuelli vai kyökkipiika?
Mietin jäävätkö intellektuellit naiset kotiin vai kiirehtivätkö työelämään? Ja keskustelevatko täällä ylipäätänsä enemmän työssäkäyvät vai kotiäidit?
Kommentit (5)
Erittäin fiksu kyökkipiika. Paitsi nyt täyspäivätöissä. Entinen intellektuelli, nykyinen väsynyt perheenäiti. Fiksuudesta jäljellä sen verran, että osaa täällä kommentoida välillä osuvastikin. Luovuudesta enää rippeet, joten kovin hauskoja tai viihdyttäviä eivät kommentit ole.
Tavallinen akateeminen äiti, oikein perustallaaja.
Teen niin pitkää ja rankkaa työpäivää ja -viikkoa, että tauotkin venyvät tavallista pidemmiksi. Nettikommentointi irrottaa sopivasti arkisesta puurtamisesta.
Huvittaa, kun lähes ketjussa kuin ketjussa tulee näitä "av-mammat sitä ja tätä" -kommentoijia - ikään kuin kaikki tänne kirjoittavat heidän itsensä lisäksi olisivat työttömiä wt-juntteja.
Älykästä ihmistä? Kyökkipiialla taas tavallaan vihjaat palkkaan eli siis naiseen, jolla on pienempi palkka tai olematon palkka suhteessa mieheen. Siis intellektuelliko on kovapalkkainen, koulutettu nainen?
Minä olen koulutettu (fil.maisteri)mutta en kovinkaan kovapalkkainen. MIes on insinööri ilman dippaosaa mutta tienaa aika tavalla enemmän kuin minä. Myös minä olen nykyinen väsynyt perheenäiti niin kuin yllä nerokkaasti todettiin. Luovuuttakaan ei ole enää jäljellä, kun koko perhe on sairastanut influenssaa, minä olen työssäkäyvä äiti, jonka työn kaikki deadlinet ovat osuneet tähän sairasjaksoon. Olen siis väsynyt, stressaantunut, sairas ja huolissani, kun en vain ehdi kaikkea deadlinen puitteissa.
Kyökkipiikakin olen siinä mielessä, että minä teen kaikki kotityöt, satoi tai paistoi. Olin sairas tai terve. Mies ei ole saanut ainuttakaan astiaa astianpesukoneeseen eikä ruokaa pöytään tänä sairasjaksonani. Tosin eilen kävi kaupassa, kun pyysin. Sen sijaan on kiukutellut, kun vihjailin, että voisi auttaa lasten nukkumaan laitossa. Meni kiukuspäissään kylppäriin ja purki pyykkitelineellä olevat kuivat vaatteet silityslaudan päälle isoksi keoksi. Arvatkaapa vaan, auttoiko. Ei, koska kun minä tyhjennän pyykkitelineen, viikkaan vaatteet pinoihin perheenjäsenten mukaan ja silitettävät omaan pinoon. Nyt siis tein sen saman homman silityslaudan päällä...
Eli täällä on intellektuelli kyökkipiika.
osaan kyllä tehdä kotihommiakin. mm. ruoan joka päivä koululaisille.
piika en ole, tienaan jopa enemmän kuin mieheni, joka hänkin tienaa jo helvetisti. oikeesti.