Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia diili-Miran haastattelu herätti uusimmassa KaksPlussassa?

Vierailija
08.02.2012 |

Kannessa hehkutettiin, kuinka "äitiysloman uhraaminen harmittaa nyt".

Päällimmäisenä mulle jäi ihmetys. Että miksi nyt sitten ei ota sitä menetettyä aikaa takaisin ja jää lapsen kanssa kotiin?

Hän siis meni töihin Hjallikselle, kun vauva oli 6 kk ikäinen. Meni puolisen vuotta. Sitten Hjallis myi Hangon Rantakiinteistöt ja Mira Kasslinin siinä mukana, ja Mira on irtisanoutunut toimitusjohtajan tehtävästään.

Lapsi on nyt siis aika tasan 1 v ikäinen. Hän siis laittoi lapsen päiväkotiin.

Lehdestä:

" Pieni mieheni aloittaa tarhassa vuodenvaihteen jälkeen, ja kyllä minä hänet sinne päästän muiden pienten ihmisten joukkoon. Näkeehän se, miten lapset nauttivat toistensa seurasta."

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selityksen makua oli se koko juttu, on varmaan saanut oudoksuntaa osakseen tuossa äitiysloma-asiassa. " No, olihan se harmittavaa, mutta.." Joopa joo!

Vierailija
2/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan ympäripyöreästi näin:

"Tässä tulee väkisinkin heitto taas johonkin uuteen. Uskon siihen, että kaikilla tapahtumilla on tarkoitus, ja nyt on edessä uusia ovia ja tilanteita. Pakkohan tämä on nähdä mahdollisuutena. Kotiäitinä Mira ei silti näe itseään."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa lapsen päiväkotiin, että voi sanoa mahdollisille työnantajille, että voi aloittaa työt vaikka heti.

Vierailija
4/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaanhan siellä suoraan näin:

"Mutta tällä hetkellä Miran kalenteri siis näyttää tyhjää vastoin hänen kaikkia suunnitelmiaan"

Vierailija
5/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä kohdassa voin sanoa, että tällaisen puolen vuoden vähän turhanpäiväisen keikauksen takia ei olisi kannattanut jättää äitiyslomaa kesken. Mieluummin olisin ollut kotona Leon kanssa"

Vierailija
6/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittava tosiaan se että lapset nauttii toisten seurasta, ettei kieltäisi sitä lapseltaan.

Vierailija
7/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö hänen lapsi täyttänyt nyt vuodenvaihteen tienoolla 1 v?

Vierailija
8/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt harmittelee, että jätti äitiysloman kesken niin miksi ihmeessä on taas laittamassa lasta päiväkotiin jos kerran se oma kalenteri on tyhjä?

Vierailija
9/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee selvästi, että itse irtisanoutui. Mutta mistä me tiedetään koko totuutta sitten. Tuntuu oudolta, miksi se irtisanoutui, kun se kuitenkin myytiin firman mukana. Eikö ois voinu jatkaa samaa hommaa toisen leivissä?

Vierailija
10/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira on uratykki - entinen olympiaurheilija, joka on tottunut elämään adrenaliinipiikki huipussaan, jotain "suurta" koko ajan työn alla.

Sellaiselle ihmiselle leppoisa kotielämä rutiinien kera on kauhistus. Sitä tunteiden "rushia" ei tule.

Uskon, että nämä ihmiset sitten joskus katuvat päätöstään, mutta hekin vain elävät tätä elämäänsä siten kun sen parhaiten osaavat. Ei se meidän muiden asia ole. En minä ainakaan lähtisi 34-vuotiasta tuoretta äitiä nyt julkisesti naulaamaan.

Mä itsekin kasvoin äidiksi pikkuhiljaa. Ensimmäisen syntyessä aloitin työt heti äitiysloman jälkeen, poika oli 8kk. Mummi hoiti pari kk ja sitten 10kk ikäisenä tarhaan. Hyvin se on pärjännyt ei siinä mitään.

Mäkin olen entinen SM- ja maajoukkuetason urheilija palloilulajissa. Mun oli todella vaikea päästä siihen kotona olemisen rytmiin. Että vaan ollaan ja ollaan ja ollaan...

Vasta toisen lapsen syntyessä, 31-vuotiaana, olin henkisesti kasvanut äidiksi. Pystyin todella nauttimaan äitiyslomasta ja vauvan pussailusta. Siitä, että lapsikatraani (jos 2 lasta nyt katraaksi lasketaan, heh) vietettiin päiviä hoplopissa heiluen eikä tarvinut työjuttuja miettiä.

Mutta rankalta silti kuulostaa tuo Miran arki -tykittää täysillä uraa, naiseutta ja äitiyttä. Luulen, että Mira tarvii vielä vähän vuosia lisää mittariin. Mä en tuomitse.

Vierailija
11/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä nainen. Laittaa lapsen päiväkotiin, että voi sanoa mahdollisille työnantajille, että voi aloittaa työt vaikka heti.

miksi vievät lapset päiväkotiin, vaikka töitä ei olekaan - koska tuleva työnantaja kuitenkin edellyttää, että työhön pääsee heti! Eli voidaanko siis vihdoin unohtaa liirumlaarumit ja sopia, että (anteeksi isot kirjaimet)

JOKAINEN, JOKA VIE LAPSENSA TURHAAN HOITOON ON KYLMÄ IHMINEN

Kiitos!!

Vierailija
12/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mielestäni kovuus ei ole mikään ihailtava piirre ihmisessä.

Vierailija
13/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadu sitä päätöstään mennä työelämään. oikeasti kotona kykkiminen lapsen kanssa on kamalaa ja pitkäveteistä. jos joku ei sitä halua, niin miksi helvetissä aina moralisoidaan ??