Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa etten opetellut koulussa ruotsia!!

Vierailija
07.02.2012 |

Äidilläni on todella negatiivinen asenne ruotsin kieltä, maata ja kansaa kohtaan jostain ihme hämärästä syystä. Tämän vihan hän sai ikävä kyllä tartutettua sitten minuun.

Seiskalla kun ruotsi alkoi oli asenne sitä kohtaan niin huono, etten oppinut mitään! Se on kuitenkin niin helppo kieli, että olen varmaan oikeesti nähnyt vaivaa etten vahingossa oppisi sitä...

Nyt harmittaa. Hyvä tilaisuus on nyt hukattu, jos nyt alottaisin sen opiskelun niin olisi paljon hitaampaa ja vaikeampaa oppia kuin pikkuteininä. Ja kyllä, monta työpaikkaa on mennyt ohi tämän takia! En ole voinut edes hakea kun en osaa ruotsia! Ihan perus toimistotöitä.

Miettikää jooko vielä pari kertaa ennen kun teette omille lapsilleni saman kuin mun äiti mulle. Se on lapselle todellinen karhunpalvelus.

Pakollisuuteen voi yrittää vaikuttaa pilaamatta lasten mahdollisuuksia pärjätä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan että lapseni opettelevat jotain hyödyllisempää kieltä kuin ruotsia.

Ruotsissa pärjää joka paikassa englannilla. Saksassa, Ranskassa tai Venäjällä ei.

Tajuatkos jo, miten tyhmää on näin pienen kansan tuhlata voimavaroja ruotsin opiskeluun.

Yhteinen historiamme on mitä on -so what? Nyt on nyt ja pakkoruotsin aika on ohi!

Vierailija
2/14 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta vuotta. Ja ihan turhaan. Olen valtion virassa ja tarvinnut ruotsin kieltä 0 kertaa. Sen sijaan esim. saksan kieltä olisin tarvinnut, koska olin Saksassa työkierrossa.

Meni kyllä veronmaksajien markat ihan hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt harmittaa. Hyvä tilaisuus on nyt hukattu, jos nyt alottaisin sen opiskelun niin olisi paljon hitaampaa ja vaikeampaa oppia kuin pikkuteininä.

Tuommoista puppua nyt ei oikeasti kannata uskoa että aikuisena kielen oppiminen olisi jotenkin erityisen vaikeaa. Eikä ole kun ei lähde liikkeelle sillä asenteella että en pysty, en osaa, on vaikeaa. Minä olen opetellut suomen, ruotsin ja saksan kielet aikuisena, eikä mitään vaikeaa ole ollut. Päinvastoin, minusta oppiminen on ollut helpompaa kuin lapsena kun sisua ja motivaatiota ja kielioppirakenteiden tajua on ihan eri tavalla.

Älkää nyt antako ihmeessä jonkun puuttuvan kielitaidon pilata mahdollisuuksia, kun se on niin helppoa oppia. Vaatii tietysti ajan panostamista siihen jonkin aikaa.

Vierailija
4/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karhunpalvelus on kun Biaudet ei opeta suomalaisille ja Suomessa asuville nassikoilleen suomea. Suomi kuitenkin on Suomessa aivan ylivoimaisesti hyödyllisin kieli kaikille.

Venäjä on G8 suurvalta ja venäjää puhuu 270 miljoonaa ihmistä (ruotsia 1/30 tuosta) ja turismi Venäjältä Suomeen on suurempaa kuin koko EU:sta yhteensä.

Vapaan kielivalinnan puolesta.

Vierailija
5/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta taaas... Loppujen lopuksi aika vitun huono vitsikin alkaa olemaan jo tuo pakkoruotsi, tai siis vitsihän se koko juttu on mutta huono, joutais lopettaa kannattamattomana.

Vierailija
6/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta taaas... Loppujen lopuksi aika vitun huono vitsikin alkaa olemaan jo tuo pakkoruotsi, tai siis vitsihän se koko juttu on mutta huono, joutais lopettaa kannattamattomana.

Vielä huonompi vitsi on se, että hallistus on vakavissaan aikomassa aikasta pakkoruotsin niin, että jokainen aloittaa sen jo ala-asteella.

Vierailija
7/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävimme tammikuussa Tukholmassa. Kykenin hoitamaan asioinnit ruotsiksi, kouluruotsilla. Oli myös mukavaa, kun katselimme telkkua hotellissa ja ymmärsi ihan riittävästi. Paluumatkalla metroliikenne oli jumissa. Seuraavana päivänä pystyin Aftonbladetista lukemaan, mikä aiheutti liikenteen pysähtymisen.

Niin, ruotsista on ollut minulle vain iloa.

Vierailija
8/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka Montrealissa.

Vierailija
9/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhunut kouluranskaani siellä.:) Mutta osaan ruotsia osaan vähän paremmin kuin ranskaa ja tuntui, että sitä on helpompi oppia lisää.:) Montrealiin menisin mielelläni.

8

Vierailija
10/14 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on pelkkä pieni vähemmistökieli tässä maassa. Sitä ei tosiasiassa tarvitse yhtään mihinkään. Kaikki on vain RKP:n harjoittamaa propagandaa.

Vierailija
11/14 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt harmittaa. Hyvä tilaisuus on nyt hukattu, jos nyt alottaisin sen opiskelun niin olisi paljon hitaampaa ja vaikeampaa oppia kuin pikkuteininä.

Tuommoista puppua nyt ei oikeasti kannata uskoa että aikuisena kielen oppiminen olisi jotenkin erityisen vaikeaa. Eikä ole kun ei lähde liikkeelle sillä asenteella että en pysty, en osaa, on vaikeaa. Minä olen opetellut suomen, ruotsin ja saksan kielet aikuisena, eikä mitään vaikeaa ole ollut. Päinvastoin, minusta oppiminen on ollut helpompaa kuin lapsena kun sisua ja motivaatiota ja kielioppirakenteiden tajua on ihan eri tavalla.

Älkää nyt antako ihmeessä jonkun puuttuvan kielitaidon pilata mahdollisuuksia, kun se on niin helppoa oppia. Vaatii tietysti ajan panostamista siihen jonkin aikaa.

Kielten oppimiseen on olemassa herkkyyskausi lapsuudessa, silloin kielten oppiminen ON helpompaa. Tutkittu juttu. ;)

Ja ihan käytännössä, onhan se helpompaa oppia kieli koulussa istuen kun siellä on kuitenkin kaikki päivät, kun aikuisena lähteä erikseen tunneille pitkien työpäivien jälkeen.

Muutenkin viestisi on aika epäuskottava. :)

Vierailija
12/14 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huonoa soomea.

Vierailija
13/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten oppimiseen on olemassa herkkyyskausi lapsuudessa, silloin kielten oppiminen ON helpompaa. Tutkittu juttu. ;)

Joo, silloin vuoden ikäisenä. Yläasteella kun ruotsia aloittelee, niin ei se sen helpompaa ole kuin aikuisellekaan.

Vierailija
14/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, monta työpaikkaa on mennyt ohi tämän takia! En ole voinut edes hakea kun en osaa ruotsia! Ihan perus toimistotöitä.

Julkisella puolella täytyy tuota ruotsinkieltä puoliväkisinkin haluta hakijoilta, mutta ei se niitä oikeasti kiinnosta, ellei jossain Ahvenanmaalla olla.