Juurihoidettu hammas - onko tullut jälkikäteen ongelmia??
Luin juuri, että voi vielä pidemmän ajan jälkeenkin oireilla. Apua. =O Onko tää yleistä?
Kommentit (50)
Onko se ihan vaan tavallinen hammaslääkäri?
USA:ssa se on spesialisti ja ne ei todellakaan ole mitään tavis hammaslääkäreitä. Niillä on ihan eri vehkeetkin, jotka on nimenomaan tarkoitettu siihen hommaan.
Kun mulle on tehty juurihoito, se itse juurihoito kestää maks. 10 min ja se tapahtuu yhdellä käyntikerralla. Tietysti erikseen tulee puudutus sitä ennen.
suomalaisella hammaslääkärilläkin on vehkeet, jotka on tarkoitettu siihen hommaan. Mistäs oikeasti maallikkona tiedät, millaiset laitteet Suomessa on tai millaiset laitteet USA:ssa on?
Itse kun kävin juurihoidossa, puhuimme hammaslääkärin kanssa juuri siitä, että ne putsattavat kanavat ei kaikki mene suorassa, siinä on hammaslääkärille haastetta. Suomessa hammaslääkärin ei tarvitse vakuutella olevansa spesialisti, koska hän on sitä joka tapauksessa.
yhdellä kertaa valmista ja siihen menee sen 10 min. Suomessa se homma on ihan erilaista, usko nyt huviksesi. Laitteet on erilaiset, olen jutellut mun vanhempien kanssa, kun ne asuu Suomessa ja niille on sitten tehty juurihoitoja Suomessa. Ota nyt vaan herne nenusta pois. Joissakin asioissa Suomessa ollaan jäljessä, sorry.
Yleensä Suomessa tekee ihan tavallinen hammaslääkäri. Mut onneksi lähtetettiin ihan endodontille (= juurihoitoihin erikoistuneelle lääkärille siis) yhden hampaan hoitoon ja ei todellakaan kestänyt 10 min vaan varmaan 10 x 30-60 min... No ei tuokaan normaalia, mutta ei juurihoito kyllä kerralla saa mennä tai ei ole oikein tehty. Olen käynyt myös kahdella yksityisellä endodontilla ja nykyään käyn jopa tavallisessa hammaslääkärikäynnillä endodontilla.
Juurihoidettu hammas oli just se, joka multa poistettiin 2 vuotta sitten. Eli ketutus on olllut varsin pitkäaikainen. Itse juurihoito tapahtui YTHS:llä joskus vuosikausia sit.
Juurihoidettu hammas oli just se, joka multa poistettiin 2 vuotta sitten. Eli ketutus on olllut varsin pitkäaikainen. Itse juurihoito tapahtui YTHS:llä joskus vuosikausia sit.
yhdellä kertaa valmista ja siihen menee sen 10 min. Suomessa se homma on ihan erilaista, usko nyt huviksesi. Laitteet on erilaiset, olen jutellut mun vanhempien kanssa, kun ne asuu Suomessa ja niille on sitten tehty juurihoitoja Suomessa. Ota nyt vaan herne nenusta pois. Joissakin asioissa Suomessa ollaan jäljessä, sorry.
Yleensä Suomessa tekee ihan tavallinen hammaslääkäri. Mut onneksi lähtetettiin ihan endodontille (= juurihoitoihin erikoistuneelle lääkärille siis) yhden hampaan hoitoon ja ei todellakaan kestänyt 10 min vaan varmaan 10 x 30-60 min... No ei tuokaan normaalia, mutta ei juurihoito kyllä kerralla saa mennä tai ei ole oikein tehty. Olen käynyt myös kahdella yksityisellä endodontilla ja nykyään käyn jopa tavallisessa hammaslääkärikäynnillä endodontilla.
kokemus- ja mututietoa, niin en sinuna paukuttelisi henkseleitä tuossa asiassa.
juuri tulehtu. Nyt on tilalla implantti.
Mullakin todennäköissti juurihoito ei ollut onnistunut.
Ihmettelin kovasti, kun wikipediassa oli tieto 1,6 miljoonasta juurihoidetusta amerikkalaisesta, että miten heistä oli 97% joutunut käymään hammaslääkärissä uudestaan seuraavan 3 v aikana... No ei tuon yllä olevan jutun jälkeen kyllä enää ihmetytä.
Ihmettelin kovasti, kun wikipediassa oli tieto 1,6 miljoonasta juurihoidetusta amerikkalaisesta, että miten heistä oli 97% joutunut käymään hammaslääkärissä uudestaan seuraavan 3 v aikana... No ei tuon yllä olevan jutun jälkeen kyllä enää ihmetytä.
Siis kävit 10 kertaaa lääkärissä yhden juurihoidon takia. Eikö olisi kannattanut kiskoa hammas pois ja laittaa porsliinikruunu. Olis tullut halvemmaksi
Ei ole halpaa hommaa sekään.
Siis kävit 10 kertaaa lääkärissä yhden juurihoidon takia. Eikö olisi kannattanut kiskoa hammas pois ja laittaa porsliinikruunu. Olis tullut halvemmaksi
Juurihoidettu hammas tulehtui pahasti noin 10 vuoden kuluttua. Tulehdus saatiin voimakkailla antibiooteilla laskemaan ja juurihoito tehtiin uudestaan. Hammas on edelleen paikoillaan.
Sinuna en enää kävisi tuolla puoskarilla joka tekee hoidot 10 min. Vaikka olisi miten hienot pelit ja vehkeet niin se ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista.
no mulla oireillut koko ajan ja hoidon lopettamisesta on nelisen vuotta aikaa. Ei todellakaan ole tunnoton hammas vaan painoarka. juurihoitoa annettiin kolme kertaa yksityisellä klinikalla helsingissä kaupungin maksusitoumuksella ja jäi vähän sellainen olo, ettei kovin huolellisia ja tarkkoja siellä oltu.
Minulla on siis vasta nyt juurihoito menossa, ei vielä valmis - lueskelin onnistumisennusteita ja tarinoita, joissa ei ole käynyt niin hyvin, ja alkoi hirvittää.
Olen hoidattamassa tätä hammasta yks. hammaslääkärillä Espoossa, toivottavasti olen hyvissä käsissä. =) Uskon ja luulen niin kyllä.
Mielenkiintoista kuulla miten jenkeissä asia hoidetaan - millainen "väline" / millaiset dropit siellä on käytössä?
Ap.
Juurihoidettu lähes kaikki hampaat, joihin on tullut reikä. Mulla menee aina noi reiät niin syvälle, vaikka hammaslääkärissä käyn säännöllisesti. Yhdenkään juuurihoidetun hampaan kanssa ei ole ollut onglemia. Vanhimmat juurihoidetut hampaat varmaan ollut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Mut siis ei mulla jpka hampaassa reikää vielä onneks ole...
Ja olen pelosta kankea. Hammasta on juurihoidettu jo neljä kertaa kolmisen vuotta sitten.
Olen jo monta vuotta sanonut, että hammasta särkee, mutta kukaan ei usko. Eihän siellä mitään hermoja ole..no nyt kuitenkin näkyi röntgenissä, että sielläpä on tulehdus.
Vuorossa on isompi operaatio. Eikä siinä vielä kaikki! Minulla onkin näitä kaksi kappaletta.
että on yleistä.