Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljaa toivotut vahvisti halveksuntaani abortteja kohtaan

Vierailija
07.02.2012 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsettomuus ja abortit ovat kaksi täysin eri asiaa, eivätkä liity toisiinsa millään tavalla.

Vierailija
2/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki abortti on aivan kammottava asia, mutta ei sen tekemättä jättäminen tuo kenellekään lapsettomalle lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän nämä asiat liittyvät toisiinsa? Toki abortti on aivan kammottava asia, mutta ei sen tekemättä jättäminen tuo kenellekään lapsettomalle lasta.

Poislukien se, että abortissa ei ole mitään kammottavaa. Mutta oli tai ei, se ja lapsettomuus eivät liity toisiinsa mitenkään.

Vierailija
4/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän nämä asiat liittyvät toisiinsa? Toki abortti on aivan kammottava asia, mutta ei sen tekemättä jättäminen tuo kenellekään lapsettomalle lasta.

Poislukien se, että abortissa ei ole mitään kammottavaa. Mutta oli tai ei, se ja lapsettomuus eivät liity toisiinsa mitenkään.

se sikiön tappaminen on kyllä kauheaa, enkä ikinä voisi tehdä aborttia, mutta puolustan kyllä sen vapaata saatavuutta.

Vierailija
5/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta se sikiön tappaminen on kyllä kauheaa, enkä ikinä voisi tehdä aborttia, mutta puolustan kyllä sen vapaata saatavuutta.

Olen itse sillä kannalla, että sikiö ei ole alkuviikoilla ihminen tai edes lähellä, joten sen tappaminen on moraalisesti samantekevää.

Mutta oli miten oli, luin joskus lehtijutun, jossa oli minusta aika hyvä näkemys abortista. Kirjoittaja, jolla ei ollut asiaan vahvaa omaa kantaa, pohdiskeli eri ryhmien ja ihmisten näkemyksiä siitä, onko abortti väärin vai ei, onko sikiö ihminen vai ei. Toimittajan johtopäätös oli, että kumpikaan osapuoli ei ole kyennyt perustelmaan näkemystään tyydyttävästi ja että nykykeskustelun valossa emme voi tietää, onko sikiö ihminen vai ei, onko oikein tappaa se vai ei.

Sen jälkeen toimittaja totesi, että koska emme voi arvioida, onko itse abortti pahasta vai ei, pitäisi keskittyä arvioimaan, onko abortin salliminen/kieltäminen pahasta vai ei. Tässä asiassa toimittaja tuli siihen lopputulokseen, että abortti on parempi sallia, koska historia on osoittanut, ett kieltämällä abortit eivät lopu vaan siirtyvät vaarallisiin olosuhteisiin.

Pitkä juttu näin off topicina, mutta olin vaan jotenkin niin yllättynyt kun luin lehtijutun, jotta aborttia käsiteltiin vaihteeksi rauhalliseen ja ei-fanaattiseen sävyyn.

Vierailija
6/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä lapsettomuushoidot että abortit ovat ihmisen puuttumista luonnonjärjestykseen, kohtaloon tms. Kyllä se aika traagista on tulla jatkuvasti raskaaksikin, ja yhtä lailla se määrittää elämää kuin lapsettomuus. Pitääkö alati raskautuvan olla vain äiti?

Ja ihan turha sanoa, että ehkäisy on keksitty tai jokainen tietää seksiä harrastaessaan mitkä ovat mahdolliset seuraukset. Ehkä niin, mutta toisille se vaan napsahtaa kohdalle helpommin kuin toiselle.

Abortteihin liittyy vielä sellaista stigmaa, että on vaikea kuvitella kenenkään suostuvan esimerkiksi dokkariin. Mutta ehkä sitäkin puolta olisi hyvä valottaa?

Vierailija
7/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miellän tuon tahdottomana lapsettomuutena ja enempi lapsen menettämiseen kuin siihen että lasta ei haluta.