kaunko yrititte vauvaa?
Niinkuin otsikosta huomaakin...
Ikää minulla 24 ja yritystä takana 5kk...alkaa hermot menemään kun kaikki kaverit tuntuvat tulevan raskaaksi pelkästä ajatuksesta... :(
Kommentit (29)
Luit ihan oikein.
Ikävälillä 23-36v.
Lopulta IVF teki meistä vanhempia. =)
Oltiin jo turvautumassa lapsettomuushoitoihin, kun yllättäentesti näytti vihreää!!
Mieheni vitsaili juuri sitä ennen kuin paljon hän on antanut minulle spermaa siementämällä lähes joka päivä tuon ajan... Toisaalta hauskaa ja tuhansia orgasmeja siinä tuli saatua(:
Meillä on takana reilu kolme vuotta, enkä ole raskaana. Ehken tulekaan, aika näyttää, tosin mulla ei ole enää 13 vuotta käytettävänäni ;)
AP, kaikki ei siis tule heti raskaiksi, mutta 5 kk on lyhyt aika. Vuoden ehkäisyttömän säännöllisen seksin harrastamisen jälkeen neuvotaan yleisesti, että kannattaa alkaa selvitellä asiaa.
Vuosi, johon sisältyi tuulimuna ja keskenmeno. Nyt tyttö 8kk :) itse olen 29v.
Luit ihan oikein.
Ikävälillä 23-36v.
Lopulta IVF teki meistä vanhempia. =)
Ette varmaan ainakaan kunnallisella saanut noin kauan hoitoja? Vai vaihtuiko mies välillä, oliko koko aika aktiivista yrittämistä?
myös useita hoitoja takana. Molemmat alle 30 vuotiaita, terveiksi todettuja ja kummastakaan ei ole löytynyt yhtään mitään vikaa..
Itelläni taas 4 raskautta, joista 3 saanut alkunsa ehkäisystä huolimatta. Tasan ei mene onnen lahjat :(
Niinkuin otsikosta huomaakin...
Ikää minulla 24 ja yritystä takana 5kk...alkaa hermot menemään kun kaikki kaverit tuntuvat tulevan raskaaksi pelkästä ajatuksesta... :(
Meillä jätettiin ehkäisy pois kesällä 2009. Olin tuolloin 28. Kerrottiin asiasta kaveripariskunnille, ja kolme heistä päätti alkaa samaan ja saivat jo vauvansakin ennen kuin meillä saatiin alulle. Eka tärppi tuli 3 kk ehkäisyn poisjättämisestä -> keskenmeno ja 1 kk yrityskielto. Seuraava tärppi 5 kk -> keskenmeno. Siitä 4 kk päästä hakeuduttiin lapsettomuustukimuksiin ja siitä 3 kk päästä olin raskaana, ei ehditty toimenpiteitä tekemään. Eli puolitoista vuotta yritettiin. Nyt kuumeilen jo seuraavaa. Kuulemma helpottuu tuo raskautuminen monilla ensimmäisen jälkeen, kertoi lääkäri jälkitarkastuksessa.
29 vuotta (hedelmöitys tod. näk. syntymäpäivänäni) ja yritystä 1 kierto.
5 kk ei tosiaan ole pitkä aika, mutta itse lähestyisin lääkäriä varmuuden vuoksi jo 6-10 kk yrittämisen jälkeen. On niin monta ystävää, jotka ovat vaan odotelleet ja sitten jos/kun hoitoihin asti päästään, on vuosia vierähtänyt ihan liikaa...
Ja vähintään ajankuluksi voi googletella erilaisia vinkkejä raskautumiseen. Greippimehu ja erilaiset "seksiaikataulut" eivät paljoa rahaa vie ja saattavat auttaa. Yksi onnellinen ystäväni uskoo näiden auttaneen, vaikka mistäs näistä ikinä tietää milloin natsaa ja miksi. Muttei se ota jos ei annakaan :)
siitä kaksi vuotta myöhemmin hoidoilla raskaaksi --> onnellinen lopputulos. Toinen lapsi sai alkunsa luomusti, puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen kun olin 31v. Mulla on endometrioosi.