Marimekon palvelu huonoa
Onko muita, jotka ovat kokeneet Marimekon myymälöiden palvelun huonoksi?
Noin viiden vuoden ajan olen kuulunut ns. kuluttavaan työikäiseen luokkaan ja ostanut hää-, valmistujais-, yms lahjaksi Marimekkoa.
Nyt vain alkaa olla mitta täynnä niiden liikkeiden surkean palvelun kanssa.
Ideaparkin myymälän henkilökunnasta tein aikanaan valituksenkin: kolme naista töissä, kukaan ei ehdi kangasta leikkaamaan. Yksi myyjä mässytti purkkaa ja oli naama pitkällä, kun halusin ostokseni lahjapakettiin (eikä ollut kiire silloinkaan, eikä aletuotteista kyse!, kysyi, että onko tää ihan pakko paketoida. Yhdellä kertaa myyjä ei olisi halunnut lähteä hakemaan varastosta toista samanlaista pyyhettä.
Nyt sitten Helsingissä sama linja jatkuu. Itäkeskuksessa ei ollut etsimääni uutuuskangasta ja myyjä ei tiennyt, mistä sitä voisi saada, mutta ei myöskään katsonut koneelta tm.s
Viimeinen tikki oli, kun Jumbossa myyjät kuiskuttelivat tiskin takana eivätkä tervehtineet, saati kysyneet, että mitä olen etsimässä.
Nyt olenkin siirtynyt shoppailemaan Finlaysonin tuotteita. Niillä ainakin toimii verkkomyynti. Sekin on Marimekolla kuin salainen lentokoneen suunnitelma. Ja vuotta 2012 eletään!
Harmittaa, kun Marimekon pitäisi edustaa tyylikästä ja laadukasta Suomea. Itse en vain nokkaani putiikkiin hetkeen pistä, pääseväthän hienot myyjättäret helpommalla.
Kommentit (29)
mä olen aina, ihan ihan aina saanut loistavaa palvelua Marimekolta. Yhden ainoan kerran jälkikäteen huomasin että kangas oli leikattu väärin, mutta koko miten myyjä valitsi mulle b-luokan pakasta hyvän palan jne oli niin loistavaa, että päätin asian antaa olla.
Nytkin viimeksi kun oli tämä ystävämyynti sain yliylihyvää palvelua, myyjä lähti kesken kiireen etsimään minulle varastossa olevaa tuotetta, hymyissä suin.
Mun on pakko sanoa että sulla on käynyt vain huono tuuri.
Käyn Marimyymälässä Espalla, Herttoniemessä, Hakaniemessä ja kävin Sellossa kun oli vielä olemassa.
Ja Tapiolassa olen käynyt paljon kun asuin silläpäin. Ja aina, ihan ihan aina sain loistavaa palvelua. Esim olin poikani kanssa hänen ollessa vauva ja myyjä kysyi nimeä ja kun oli sama kuin muistaakseen myymäläpäällikön pojan, tuli hän takaa ihastelemaan kaimaa ja vakuutti on ihan yhtä suloinen kuin hänenkin oli vauvana.
Tälläisiä tarinoita mulla on Marimekolta kerrottavana.
suoraan myymälään. Ihan turhan täällä valitat.:)
Mä kävin aikoinaan paljon yhdessä Marimekon liikkeessä ja sain sieltä aina loistavaa palvelua, mutta kun joku kertoo negatiivisesta palvelusta jossain, niin kyllä mäkin aika helposti kartan kyseistä liikettä enkä mene katsomaan, että saanko mäkin nyt huonoa palvelua, kun ostan parilla sadalla kyseisestä liikkeestä tuotteita.
Kuten sanoin, olen valitusta jo laittanut. En viitsi jokaisesta Suomen Marimekon myymälästä ottaa vastuuta. Ja enpä usko, että näillä mitään vaikutusta olisi: naisilla on siellä vakkarityö, ei he yhden palautteen takia ala kaivelemaan palveluasennetta siivouskaapista.
Olisin vain mielelläni kuullut, että onko muilla samoja kokemuksia ja kuuluuko tietty tylyys imagoon.
Minun puolestani väki menköön vaikka kuinka paljon Marimekkoon. :D
Maria saa netistä mm. finnishdesignshopista.
Maria saa netistä mm. finnishdesignshopista.
ei muuten saa kaikkee ja sit maksaa design shopille väliä, no thänks sanoi tää Bänks. OOn ihmetelly kans tota ku Marimekkoo ei saa netist. No can do.
http://www.digitoday.fi/bisnes/2007/11/16/suomalainen-design-hylkii-net…
Tuolta löytyy yksi juttu, ei niiden tarvitse mitään nettikauppoja perustaa, kun menee hyvin muutenkin.
Tapiolan Marimekoissa, kummassakaan paikassa ei ole ollut mitään valittamista palvelussa. Ostin Ompusta muovitettua pöytäliinaa ja myyjä tuli heti auttamaan ja leikkaamaan. Tapiolasta ostin jotain valmiskamaa, jonkun pikkupussukan, siihen en tarvinnut apua mutta sitä tarjottiin kyllä.
sain siellä juuri viime lauantaina tosi ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Sielläkin on nyt uusi myymälä, siis jälleenmyyjä vaihtunut, ei ole Marimekon oma myymälä
ystävällistä palvelua Hakaniemen hallin Marimekossa. En tosin ostanut kangasta tms. mutta olin katselemassa ja sain ystävällistä opastusta.
on "hienolla rouvalla" ankeaa. Älä nyt ainakaan möki.. eikun huvilalle marimekkoa osta, purjeveneestä puhumattakaan!
on "hienolla rouvalla" ankeaa. Älä nyt ainakaan möki.. eikun huvilalle marimekkoa osta, purjeveneestä puhumattakaan!
Voi apua! Tietäisitpä vain kuinka "hieno rouva" on kyseessä. :DDD
Kiitos vinkeistä. Täytyy yrittää sitä Ison Omenan myymälää vaikka. :)
Mun mieletä Marimekko on aikansa elänyt, tosi vanhanaikaista ja outoa.
Kuten sanoin, olen valitusta jo laittanut. En viitsi jokaisesta Suomen Marimekon myymälästä ottaa vastuuta. Ja enpä usko, että näillä mitään vaikutusta olisi: naisilla on siellä vakkarityö, ei he yhden palautteen takia ala kaivelemaan palveluasennetta siivouskaapista. Olisin vain mielelläni kuullut, että onko muilla samoja kokemuksia ja kuuluuko tietty tylyys imagoon. Minun puolestani väki menköön vaikka kuinka paljon Marimekkoon. :D
Pari vuotta sitten valitin tuotteesta joka oli viallinen. Kirjoitin ja soitin, tahan paivaan mennessa ei ole tullut vastausta saati mitaan hyvitysta. En enaa osta Marimekkoa.
pussilakanan. Siinä oli kankaassa kudonnassa virhe, eli 2 cm halkasin kokoinen reikä, ei läpireikä, mutta siitä puuttui kudelanka tjms. Näkyi siis läpi ja varmaan ekassa pesussa olisi auennut.
Otin siitä kuvan ja lähetin sen sp Marimekkoon ja kysyin mitä tehtäis?
Sieltä tuli viesti, että minun pitää lähettää se Suomeen ja sitten he laittavat uuden tilalle. Kun kysyin, kuka maksaa postimaksut, he sanoivat, että minä, mutta saisin sitten sillä summalla jotain Marimekon tuotetta tilalle. Sanoin että ei kiitos, en tarvitse jotain pussukkaa, vaan saavat maksaa sen postimaksun, sillä vikahan ei tosiaankaan ollut minun tai siskoni, sillä reikä oli heidän tuotteessaan.
Keskustelua käytiin edestakaisin jonkin aikaa ja lopulta sitten he armeliaasti lähettivät uuden, ilman että minä lähetin sen risan takaisin ja sitten vielä viimisessä viestissä kehuivat että nythän minulle tuleekin sitten oikein 2 pussilakanaa yhden tilalle.
Kiva tosiaan kun on risa pussilakana, jess!!Paikkaanko minä sen vai purukuminko tökkään päälle? Kyllä oli hienoa asiakaspalvelua :(
Marimekon liikkeissä olen käynyt niin Lahdessa kuin Rovaniemelläkin ja saanut aina erinomaista palvelua. Enkä todellakaan ole se kaikkein potentiaalisimman näköinen asiakas... Olen nimittäin 22v. tosi nuoren näköinen opiskelija/pätkätyöläis-nainen. Tulee käytyä marimekkokaupoissa ostamassa anopille synttäri- ja joululahjoja kun hän on ihan hulluna niihin kuoseihin. Joten... Ensimmäiseen väitteeseesi en osaa samastua MUTTA. Oli pakko testata tuota nettikauppaa. Ihan käsittämätön. Missä tuolla on edes "ostoskori"?? Löytyy vain joku toivelista mutta miten ihmeessä pääsen tilaamaan tavaroita? Jouluna tuli taas tilattua Finlaysonin nettikaupasta torkkupeitettä ynnä muuta. IHAN ERI HOMMA. Niin iisi ja mukava sivusto. Lähetyskin tuli ihan parissa päivässä perille.
pussilakanan. Siinä oli kankaassa kudonnassa virhe, eli 2 cm halkasin kokoinen reikä, ei läpireikä, mutta siitä puuttui kudelanka tjms. Näkyi siis läpi ja varmaan ekassa pesussa olisi auennut.
Otin siitä kuvan ja lähetin sen sp Marimekkoon ja kysyin mitä tehtäis?
Sieltä tuli viesti, että minun pitää lähettää se Suomeen ja sitten he laittavat uuden tilalle. Kun kysyin, kuka maksaa postimaksut, he sanoivat, että minä, mutta saisin sitten sillä summalla jotain Marimekon tuotetta tilalle. Sanoin että ei kiitos, en tarvitse jotain pussukkaa, vaan saavat maksaa sen postimaksun, sillä vikahan ei tosiaankaan ollut minun tai siskoni, sillä reikä oli heidän tuotteessaan.
Keskustelua käytiin edestakaisin jonkin aikaa ja lopulta sitten he armeliaasti lähettivät uuden, ilman että minä lähetin sen risan takaisin ja sitten vielä viimisessä viestissä kehuivat että nythän minulle tuleekin sitten oikein 2 pussilakanaa yhden tilalle.
Kiva tosiaan kun on risa pussilakana, jess!!Paikkaanko minä sen vai purukuminko tökkään päälle? Kyllä oli hienoa asiakaspalvelua :(
Kuulosti aivan kuin he eivät olisi uskoneet selitystäsi?
Mikseivät he lähettäneet sitä jenkkien sisällä?
minusta taas ei lainkaan, ei viallisen tuotteen palautuksesta saa koitua asiakkaalle kuluja ja vaikka tuossa lahjatapauksessa oli hieman rajatapaus niin hyvä maine ja asiakaspalvelu vaatii...
esim jenkeissähän on marimekon liike, oisvat sieltä lähettäneet suoraan halvalla tms kohdemaan omasta varastosta
Niin ja ap on 29-vuotias. En minä mitään tyrkyttävää palvelua odota, mutta ei niitä kankaita saa itsekseenkään mennä leikkelemään ja jos hyllyssä ei ole kuin yksi pyyhe ja lisää löytyisi varastosta, niin minkäs teet.. Ja en tiedä miten suhtautuisivat, jos hyppäisin itse sinne kassan taakse paketoimaan ostokseni. :)