Jos menet huomenna töihin ja sulla on alakouluikäisiä lapsia, miten "hoito" on järjestetty?
Vai ovatko kenties yksin kuten yleensä?
Meidän eka- ja nelosluokkalainen ovat yleensä keskenään aamulla ja iltapäivisin, mutta nyt palkkasin erään vanhemman rouvan meille heidän seurakseen. Laittaa tietysti myös lounaan tarjolle. Sovimme, että on täällä klo 10-15. Itse tulen kotiin viiden maissa.
Kommentit (35)
Lähden itsekin perässä keskiviikkona, kun vapaani alkavat.
jotka luulee, että oman koulun systeemit on yleismaailmallisia...
Eri paikkakunnilla on jopa koulukohtaisia vaihteluja. Meilläkin naapurustossa lapsia 8 koulussa ja kaikilla erilaiset lomakäytännöt!
Meidän lasten joululoma alkoi päivää aikaisemmin, he olivat koulussa 5.12. ja nyt koulu alkaa 9.1. En kuvittele, että kaikilla muillakin on näin, koska meillä kerran on.
Mieheni vanhemmat ovat aivan ihania "arjen pelastajia". Aika usein olemme saaneet järjestettyä lomat (ylityövapaat) myös väliviikoile, mutta tänä vuonna on pakko molepien olla töissä.
Rakkaat mumma ja pappa asuvat kahden kilsan päässä ja tulevat meille muksuja hoitaa. Aivan superia!
Lapset ovat iältään 7v, 9v, ja 14v.
itse pidän vielä loppuviikolla lomaa.
50 euroa/ päivä - töissä käyminen tulee aika kalliiksi!
Ke otin vapaata. Torstaiksi pyysin äitiäni mutta hän teki taas oharit joten täytyy ottaa lomaa. Ei ole yksinkertaista tämä ei.
Pelailee ja värittelee siellä. Tylsää, muttei ole vaihtoehtoja. Menee kyllä huomenna jo kouluun.
Väliviikko on joulun ja uudenvuoden välinen viikko. Kaikilla aloilla on kyllä ihan sama kalenteri.
Väliviikko on joulun ja uudenvuoden välinen viikko. Kaikilla aloilla on kyllä ihan sama kalenteri.
Väliviikko se on myös uudenvuoden ja loppiaisen välinenkin...
t:ohis
Meidän lapsilla (10 v. ja 8 v.) alkaa koulu vasta loppiaisen jälkeen ma 9.1. Asumme Espoossa. Tiedän, että muissakin kuin vain meidän lasten alakouluissa on sama loma-aika täällä Espoossa, ja myös Helsingissä.
Mutta ap:n kysymykseen vastauksena, että minä olen vauvan kanssa kotona, joten hoito-ongelmaa ei ole tällä hetkellä. Muuten isovanhemmat ovat hoitaneet lapsia loma-aikoina.
peruskoulussa alkaisi loppiaisen jälkeen vasta koulu, ei silloin kun olin itse koulussa tai koskaan sen jälkeen. Joskus olen kuullut että jossain toisen asteen koulussa on jostain syystä ollut niin.
on milellään yksin (ai kaverin kanssa) ma-ti, ei mene mummolaan vaikka se olisi tarjolla. muut lomapäivät mellä vanhemmat ovat olleet lomalla
ne päivät kun olen töissä,ainakin maanantain
-keikkatyötä tekevä yh-
Viime viikon oli mummolassa, kuten myös pikkusisko, joka menee päiväkotiin normaalisti huomenna.
Ei ylimääräisiä vapaita tms.
koulu 9.1. ja tämän viikon lomailen itse kotona lasten kanssa. Ellen olisi lomalla, lapset olisivat päivän päineen. Miehellä ei lomaa.
kirjastoon ja tulee sitten kotiin. Olemme kotoa pois suunnilleen saman ajan huomenna.
lapset on koulussa?
Monilla alkaa koulu vasta loppiaisen jälkeen.
Ovat keskenään, toinen puoli tuntia ja toinen puolitoista tuntia. Sitten menevät kouluun. Koulun jälkeen yksinoloa on toisella kaksi tuntia ja toisella ei ollenkaan, kun menee koulusta suoraan harrastukseen.
Ei kai tuohon hoitajaa tarvita, kun meidän alakoululaiset ovat nelosella ja kutosella.
ja tosiaan, ei kaikkialla koulu ala huomenna vaan monessa kunnassa alkaa vasta 9.1.