Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAYS synnytyssairaalana - kokemuksia?

Vierailija
07.02.2012 |

Niin, siinäpä se sitten tulikin se kysymys... Negatiivinen kaiku on ajautunut korviini, joten haluaisin vähän tietää, onko aihetta "pelätä".

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kovaäänisimmät taysin haukkujat, jotka minä tunnen, ovat kaikki synnyttäneet itse Vammalassa. Puhuvat huonoa taysista siis lähinnä muiden kokemuksien pohjalta ja lukevat netistä haukkumiset, mutteivat näe eivätkä kuule niitä positiivisia kommentteja.

Mulla oli jonkin verran komplikaatioita synnytyksessä, mutta tunsin oloni todella turvalliseksi koko synnytyksen ajan. Mitään ihmeellistä ei siis tapahtunut, mutta hätäsektioon varauduttiin koko synnytyksen ajan. Mua kuunneltiin hyvin, sain mitä halusin ja tunsin itseni hyväksytyksi päätöksineni.

Mies ei tykännyt synnytyssalin keinutuolista, jossa yritti nukkua kun mä sain epiduraalin ja nukuin 6 tuntia. Heräsin aamulla ja olin iloinen, kun mies oli ponnistusvaiheen alkaessa niin rauhallinen ja tyyni, mutta jälkeenpäin selvisi, että se olikin ihan umpiväsynyt! ;D Olis siellä kai joku säkkituolikin ollut miehelle, muttei kelvannut sekään.

Vierailija
42/54 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesällä oon menossa taas hyvillä mielin!

t.7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaapa todella hyvältä! Hyvillä mielin siis suuntaan sinne näillä näkymin :) -ap-

Vierailija
44/54 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/54 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuoreita kokemuksia?

Vierailija
46/54 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/54 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siinäpä se sitten tulikin se kysymys... Negatiivinen kaiku on ajautunut korviini, joten haluaisin vähän tietää, onko aihetta "pelätä".

Itsellä yksi lapsi Kättäriltä ja yksi TAYSista -Tays kokemus postiivinen, Kättäri jotain muuta...

Vierailija
48/54 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä käynnisteltiin 4 päivää synnyttämättömien puolella. Valtaosa kätilöistä oli mukavia, mutta se vähemmän mukava osui työvuoroon juuri sinä iltana, kun synnytys käynnistyi. Kätilö yritti lähettää mieheni kotiin synnytyksen oltua käynnissä viisi tuntia eikä suostunut tarkistamaan kohdunsuun tilannetta ennen kuin itkien vaadin tarkastusta. Tämän jälkeen onneksi pääsin saliin ja mieskin, jota hetki aiemmin oltiin passittamassa pihalle, pääsi mukaan.

Synnytys sujui ihan ok, tosin epiduraali epäonnistui ja kärsin sen seurauksista edelleen.

Synnytyksen jälkeen siirryimme synnyttäneiden osastolle. Huoneet olivat täynnä ja jouduin käytäväpaikalle, mutta pääsin onneksi iltapäivällä huoneeseen. Myöhemmin tulleet joutuivat nukkumaankin käytävällä. Oma kätilöni oli ihana, mutta yövuorossa ollut kätilö suhtautui ensisynnyttäjään, joka ei osannut yksin pestä vauvaa, joka oli niskasta nilkkoihin kakassa.

Parasta sairaalassa oli kotiinpääsy.

Vierailija
49/54 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoiseni toukokuussa Tayssissa. Kätilö ja hoitajat ehtivät vaihtua kahden synnytys- ja kahden sairaalapäivän aikana moneen kertaan, mutta kaikista jäi hyvä mieli. Koko sairaala-aikaa voi kuvata sanalla omatoimisuus, mutta apua sai kun uskalsi vain kysyä. Synnytyksessä kätilö ei juuri kertonut mitä tapahtuu ja missä mennään, joten se jäi vähän kaivelemaan, tilanne myös oli sellainen että olisin tällaista tukea kaivannut. Synnytyksessä ollut erikoislääkäri oli sopivan napakka täti, joka kertoi täpäkästi mitä pitää tehdä. Hänkin tosin keskittyi niin vauvan hyvinvointiin, että äidin tietoisuus tilanteesta unohtui. Vauva jäi vastasyntyneiden tarkkailuosastolle, joten jouduin itse ilman vauvaa synnyttäneiden osastolle. Pääsin yksin kahden hengen huoneeseen, liekö täysin sattumaa mutta se oli lohdullista. Toisaalta olisin ehkä kaivannut enemmän tukea vaikeassa tilanteessa, jota kyllä yhdelle kyselemään tulleelle kätilölle itkinkin. Asia ei kuitenkaan mennyt eteenpäin kun vuoro vaihtui... Matka vauvan luo oli todella sokkeloinen, joten hyvä jos Tays remontoidaan kuten on suunniteltu ja osastot olisivat tulevaisuudessa lähekkäin. Ihanaa osastolla oli jääkaappi täynnä jugurtteja, viiliä, mehua, leivänpäällisiä jne ja ruoka oli muutenkin mieleen. Arvostin myös sitä kuinka materiaalit (pyyhkeet, vaatteet, vauvatarvikkeet, siteet..) olivat saatavilla ja järjestyksessä. Kokemusta tuli myös maidon pumppaamisesta omalle vauvalle, joten äidinmaitokeskus tuli tutuksi, ja saatoinkin jatkaa luovuttamista keskosille. Sairaala-aikani ei ollut tällä kertaa se normaalein tapaus, toivottavasti seuraavan kanssa päästään sekin kokemaan. ;) kaikki meni kuitenkin ihan hyvin loppujen lopuksi.

Vierailija
50/54 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti kiitollinen. :) Pelastivat meidän pienet. Ensin makasin itse osastolla ja sitten kaksoset useamman kuukauden teholla ja lastenosastolla.

Parempaa hoitoa ei olisi voitu saada.

Vierailija
51/54 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitellään ketjua. Uusia kokemuksia pyydän 😊

Vierailija
52/54 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tays.iin menossa synnyttämään, joten kuulisin myös mielelläni mielipiteitä ja kokemuksia! Positiivista olen kyllä kuullut :)

Vierailija
53/54 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä paikka, kahden eri kerran perusteella arvioituna. Ammattitaitoinen ja ystävällinen henkilökunta, sekä turvallinen paikka. Olen onnellinen, että sain synnyttää molemmat lapseni Tays:ssa.

Vierailija
54/54 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa ja helppoa oli synnytellä. Vähän erikoiseen aikaa piti liikkua, mutta hommat tuli hoidetuksi, vaikka raskaalta tuntukin välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi