Huutonetissä huijatuksi tuleminen
Miten toimia, kun huutamaani tuotetta en ole saanut, vaikka maksun suorittamisesta on kulunut jo 2,5 viikkoa? Summa ei todellakaan ole iso, mutta ottaa niin päästä kun tyyppi ei vastaa viesteihin eikä pakettia vain kuulu.
Kommentit (9)
"En saanut ostamaani tuotetta."
Palaute pitää aina kirjoittaa muita lukijoita varten. Älä siis ala siinä haukkumaan myyjää, vaan käytä sitä muille ostajille tiedottamiseen.
Sitten ilmoitat ylläpitoon, että et saanut tuotetta, eikä vastaa viesteihin. Jos noita ilmiantoja on tullut useampia, niin sulkevat tunnuksen ennenkuin kaveri huijaa enemmän.
Tällaisissa ostospaikoissa on aina nämä riskinsä menettää rahansa. Jos on pieni summa, niin ei muuta kuin nokka vaan eteenpäin ja menoksi. Unohda tuollainen. Jos on useampi kymppi, niin voi tehdä poliisille rikosilmoituksen siitä.
Minua kiinnostaisi tietää, miksi et lähetä tuotetta, joka sinulta on ostettu? Oletko jo tuotetta myyntiin laittaessasi aikonut huijata? Vai etkö vain ole saanut vietyä pakettia postiin? Miksi et vastaa edes viesteihin? Ihan uteliaisuuttani kysyn. Ja ole oikeasti reilu ja lähetä se mitä olet luvannut lähettääkkin ja vastaa nyt edes jotain sinulle lähetettyihin viesteihin, please!
t. ap
sun aloituksen,olen laittanut viestiä kyllä mutten ole saanut rahoja tilille.Kun näin kirjoituksesi aloin epäilemään,josko olen tutkinut tilitapahtumat huolimattomasti ja huutaja odottelee pakettia kun sen jo maksoikin....Anteeksi väärä häly...
Oletko katsonut myyjän palautteen?
ja negoja oli melkoinen määrä :( Valitettavasti unohdin katsoa palautteet ennen ostoa :( Tosin kaikki negat koskivat lunastamattomia huutoja, ei yhtään tällaista, että henkilö ei olisi lähettänytkään myymäänsä tuotetta.
Mutta edelleen minua kiinnostaa, jos huijareita on paikalla, mikä on teidä motiivinne???
ap
a) henkilö on sairastunut
b) henkilö on laittanut paketin matkaan ja paketti eksynyt postissa. Luulee, että kaikki kunnossa. Itsekään en tuollaisen jälkeen katso huutonet-sähköpostia kuin vasta seuraavan kerran kun laitan taas jotain myyntiin. Ja siihen voi mennä parikin kuukautta. Ei kait kukaan tuollaiseen systeemiin laita aktiivikäytössä olevaa s-postiosoitettaan.
c) oikeasti sun sähköposti ei ole mennyt perillä, vaan vaikkapa sen roskaposteihin
d) kaikenlaisten yhteensattumien summa
Kannattaa katsoa, onko henkilöllä ollut mitään muuta aktiviteettia viimepäivinä huutonetissä, onko ostellut mitään, antanut palautteen, tms. (myyntiin laitto ei käy, koska voi olla automatiikalla). Kumoaa kohdat a) ja b)
Voit laittaa myös muutamaksi päiväksi neutraaliin palautteeseen:
"Otatko yhteyttä, en ole saanut pakettiasi, enkä ole saanut vastausta s-postiini." Sen voi joskus sitten vaihtaa negaksi. Se kumoaa kohdan c), jos ei tuohonkaan reagoi.
Kannattaa kuitenkin jättää itse vetämättä hernettä nenuun ja käyttäytyä viesteissään ihmismäisesti ja asiallisesti. Jos vaikka tuo kohta d) toteutuu.
Jos ei nuo tehoa, niin sitten yllä oli ohjeet, negaa vaan palautteeseen jne.
Laitoin viestiä myös faceen sähköpostin lisäksi (eri päivänä vielä). Samoin jos eksynyt postissa, niin luulisi silti vastaavan viesteihin.
ap
tekniikka voi aina pettää, puhelin useimmilla toimii.
kohdetta, koska jouduin äkkiä sairaalaan pariksi viikoksi ja sitten sain keskosen. Aika harvinainen tilanne tietysti ja voisin kuvitella, että ostajat ei usko äkillisiä sairaalaan joutumisia kovin helpolla. Mulla kuitenkin oli pelkkiä positiivisia palautteita ja paljon, joten ostajat eivät kyselyviesteissään vaikuttaneet kovin huolissaan olevilta. Tietysti sulla on vähän huolestuttavampi asia, jos myyjällä on paljon niitä negoja. Itse katson aina myyjän palautteet enkä huuda mitään, jos on monta epäilyttävää negaa.
pisti tämä silmään,etten se vain ole minä? Mitä huusit jos saan kysyä....??