Suhde pahasti solmussa
Sekä ero lähellä. Meillä on 4 kk ikäinen vauva.
Miehelläni menee melkein aina yli alkoholin ottamisen kanssa. Tulee huonossa kunnossa kotiin on sängynkin oksentanut joskus piloille ja olisi voinut kuolla ellen olisi herännyt siihen kun tämä selällään nukkuessa oksentaa! Lähdin reilu kuukausi sitten itse ensikertaa viihteelle tulin kotiin tämä oli sammunut sohvalle oli sentään vastuusssa vauvastamme!!! Kerran kuukaudessa nykyisin juo mutta kerran vaan tullut hyvässä hapessa kotiin. Toinen ongelma on luottamus. Pystyy valehtelemaan päin naamaa kirkkain silmin. Olemme käyneet pariterapiassa. On yrittänyt ottaa vastuuta ja parantaa tapojaan, mutta taas tuli huonossa kunnossa kotiin viikonloppuna. Itse pelkään ja stressaan aina kun hän lähtee viihteelle. Luottamus taas nollissa. Samassa tilantteessa olevia ja joku ken vois antaa järkeviä sanoja. Tänään mieheni muuttaa ystävänsä luo, saan rauhassa selvittää tunteitani!
Kommentit (7)
Tuo on jo lastensuojeluasia, jos hän on juonut itsensä sammuksiin, kun on jäänyt lapsenvahdiksi. Ja se ap ei ole sinun vikasi. Mutta se on, jos et tee nyt asialle mitään.
Hyvä jos miehesi muuttaa, molemmat voitte miettiä asioita ja mies ennen kaikkea, että onko hän valmis vastuuseen. Lapsen hyvinvoinnilla ei voi leikkiä.
että on lastensuojelu asia..
Kun tulin kotiin (en ollut pahasti humalassa)
soitin lapseni kummitädin hakemaan meidät pois! En itse hyväksy alko yhdistelmää lapsen kanssa!
että olet vastuullinen äiti. Sinä muuten voisit tehdä lastensuojeluilmoituksen tuosta tapauksesta, ihan vain herätelläksesi miestäsi. Minä tein omasta exästäni tuollaisessa tapauksessa ja lapsi oli sentään jo kouluikäinen, mutta lapsi oli hänen vastuullaan ja silloin juodaan alkoholia niin että ei humalluta.
Valitettavasti olen sitä mieltä, että jos alkoholin kanssa on tuollaisia ongelmia, ne tuskin siitä paranevat.
Minä huijasin itseäni melkein kymmenen vuotta, eikä mies edes ollut ihan noin vastuuton - ei ainakaan valehdellut. Mutta alkoholin kanssa kävi usein vahinkoja, sammui minne sattuu ja laski alleen, patjalle, sohvalle... Vahinkoja sattui hyvinä aikoina ehkä vain pari vuodessa, huonompina kerran kuussa - siis juuri niin harvoin, että suomalaisella mittapuulla ongelmaa ei oikeastaan edes ole. Mies myös veti kännit ollessaan kahden pienen vauvamme kanssa, olin itse baarissa ja tyrmistyin palatessani. Se jäi viimeiseen kertaan lasten nähden, onneksi.
Minä en edes tajunnut, miten paljon alkoholi vaikutti suhteeseemme ja kuinka oma käytökseni muuttui: näytin esimerkkiä, viikonloppuisin ei enää juotu viiniä kahdestaan, aloin vältellä hänen seuraansa, kaunistelin asioita, minimoin vahinkoja ja selitin itselleni, että asiat ovat kunnossa.
Meille tuli lisää lapsia ja ero. Olen onnellinen lapsistani ja eksä on hyvä isä, mutta kaikki merkit olivat nähtävissä jo suhteen alussa. Päätä itse.
En osaa sanoa eksän alkoholinkäytöstä nyt eron jälkeen. Ihan aluksi lopetti kokonaan, sen jälkeen olen kuullut kahdesta kännäämiskerrasta kavereilta ja kerran tuli kännissä reissusta kun piti huolta lapsia. Veikkaisin siis, että sama satunnainen hallitsemattomuus jatkuu. Ihan ok, jos nykypuoliso jaksaa - minä muistan sen viimeisen kännikerran kun tajusin, että en enää pysty suhteeseen, vaikka 97% oli hyvää.
Miksi teit tuollaisen miehen kanssa lapsen? Ihan oikeasti. Onko tuo alkon käyttö karannut käsistä vasta lapsen syntymän tai raskauden alkamisen jälkeen, vai odotitko ja luotit lupauksiin, että juominen loppuu viimeistään silloin, kun lapsi syntyy?
Muussa tapauksessa (eikä oikein siinäkään) on kovin vaikea olla empaattinen suuntaasi, koska veikkaan kuitenkin, että miehen alkoholin käyttö on ollut tuota luokkaa aiemminkin, mutta siitä huolimatta halusit väkertää hänen kanssaan lapsen.
Now, live with it.
Aina tänne tulee joku viisastelemaan. On kovin helppoa katsoa ulkopuolelta tai olla jälkiviisas.
Kuinka moni pystyy arvioimaan rakastamaansa ihmistä objektiivisesti? Jos muuten on löytänyt elämänsä rakkauden, eiköhän sitä halua ummistaa silmänsä asioilta tai ainakin toivoa niiden kehittyvän parempaan suuntaan? Varsinkin, jos mies ei ole mikään rapajuoppo, vaan kännäys on hyvinkin satunnaista, on vaikea ajatella ongelman olevan kovin suuri. Suomalainen kulttuuri on muutenkin niin alkoholimyönteistä, että sitä kuvittelee helposti olevansa nipo jos miehen satunnaiset lärvit ovat muka joku ongelma.
t. se tuollaisen miehen kanssa useamman lapsen tehnyt
Miksi teit tuollaisen miehen kanssa lapsen? Ihan oikeasti. Onko tuo alkon käyttö karannut käsistä vasta lapsen syntymän tai raskauden alkamisen jälkeen, vai odotitko ja luotit lupauksiin, että juominen loppuu viimeistään silloin, kun lapsi syntyy?
Muussa tapauksessa (eikä oikein siinäkään) on kovin vaikea olla empaattinen suuntaasi, koska veikkaan kuitenkin, että miehen alkoholin käyttö on ollut tuota luokkaa aiemminkin, mutta siitä huolimatta halusit väkertää hänen kanssaan lapsen.
Now, live with it.
Jos miehesi päättää yrittää niin kannustaisin sinua vielä jatkamaa. Mutta jos yritystä ei löydy, niin sitten varmasti kannattaa pitää kaikki mahdollisuudet avoimina.