Te äitipuolet, jotka haluette miestenne lapsista eroon!
Moni sanoo odottavansa päivää kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi ja niistä pääsee eroon. Siis miten niin pääsee eroon?? Minä olen 31-vuotias ja tapaan vanhempiani säännöllisesti. He myös hoitavat minun lapsiani säännöllisesti. He ovat auttaneet minua opinnoissa taloudellisesti, taanneet asuntovelkamme ja ostelevat syntymäpäivä- ja joululahjoja ym. lapsillemme. Oletko sinä äitipuoli koskaan ajatellut, ettei miehesi lakkaa olemasta isä lapsilleen kun he täyttävät 18 vuotta. Pikkulapset vaatteet ja legopaketit on pientä nuoren aikuisen menojen rinnalla. Pian tulee lapsenlapsia, joiden elämässä miehesi TOIVOTTAVASTI haluaa myös olla ja jotka MYÖS vierailevat teillä. Miehelläsi on ikuistesti lapsia jollekin toiselle naiselle kuin sinulle. He ovat AINA miehesi elämässä.
Kommentit (48)
että lapsenlapsia EI hoideta. Ennen vanhaan asuttiin samoissa talouksissa eri sukupolvet sulassa sovussa ja mummut hoiti lapset kun vanhemmat oli navetassa ja pellolla. Nykyään isovanhemmat ovat nuoria ja työelämässä ja muutenkin itsekkäämpiä eikä heillä tunnu olevan intressejä lapsenlapsille. Uusioperheet sekottavat osaltaan kuviota.
... ja ODOTTAA, että isovanhemmat ovat aina valmiita hoitajiksi, kun vanhemmista vähänkin siltä tuntuu.
En missään vaiheessa sanonut, että minä en halua hoitaa lapsenlapsiani, mutta minusta on aikamoista itsekkyyttä odottaa omia vanhempiaan passaamaan vielä tuossakin vaiheessa. Tuntuu, että se on monien nuorten perheiden oletusarvo, ja sitten loukkaannutaan, jos isovanhemmille ei sovikaan.
Ja vielä yksi pointti: ei isovanhemmilla tarvitse edes olla mitään sairautta, menoa tai muuta - riittää, jos heitä ei HUVITA hoitaa lapsia. Aina nyt ei vaan huvita.
Mieheni on kyllä kaikkea muuta kuin typerä ja tunnekuollut vaikkei odotakaan riemusta kiljuen lapsenlapsia. Ihmisillä kun voi olla tunteita muutakin kuin vauvoja kohtaan, tiesittekö sitä? Ja toisilla on myös ihan oma elämänsä, ei sitä tarvitse elää lasten ja lastenlasten kautta.
PS. Emme ota aikuisen lapsen koiraakaan hoitoon kun ollaan vihdoin saatu eläinvapaa koti.
... ja ODOTTAA, että isovanhemmat ovat aina valmiita hoitajiksi, kun vanhemmista vähänkin siltä tuntuu. En missään vaiheessa sanonut, että minä en halua hoitaa lapsenlapsiani, mutta minusta on aikamoista itsekkyyttä odottaa omia vanhempiaan passaamaan vielä tuossakin vaiheessa. Tuntuu, että se on monien nuorten perheiden oletusarvo, ja sitten loukkaannutaan, jos isovanhemmille ei sovikaan. Ja vielä yksi pointti: ei isovanhemmilla tarvitse edes olla mitään sairautta, menoa tai muuta - riittää, jos heitä ei HUVITA hoitaa lapsia. Aina nyt ei vaan huvita.
hoitaa lapsenlapsiaan, mikä on merkki siitä, että mies on melkoinen kusipää. Sorry, mutta tämä on mielipiteeni.
Ei enää miniätkään auta anoppia talon töissä, eiköhän asiat ole muuttuneet ihan molemmin puolin.
miksi sinä tuollaista tulet tähän ketjuun avautumaan. Ei kukaan tässä ketjussa ole väittänyt, että isovanhempien pitäisi hoitaa lapsia. Mistä sinä tuollaista keksit?
Eräs vain ilmoitti kuinka hänen miehensä on luvannut OLLA HOITAMATTA omia lapsenlapsiaan jos sellaisia ilmestyy. Se on mielestäni todella sairasta.
Mitään pakkoa tai velvollisuutta ei ole. Normaali isovanhempi yleensä nyt vain haluaa olla lastenlastensa kanssa.
Ymmärrän, ettei teillä mies halua hoitaa lapsenlapsiaan. Ei hän olekaan mikään mummo :)
Miehet on muutenkin vähän eri osista koottu: sillä on muuten ihan tarkoitus, että miehen on helpompi olla erossa lapsestaan kuin naisen.
kumpikohan on biologisesti ymmärrettävämpi halu:
1 Hoitaa omia jälkeläisiään, lapsensa lapsia
2 Auttaa miehensä äitiä (ei lihaa ja verta TOIVOTTAVASTI) taloustöissä.
Minä autan kyllä anoppianikin.
kuka tässä mistään vauvoista puhui? :D Ei ne lapsenlapsetkaan vauvoina ikuisesti pysy...
Niistäkin tulee rasittavia uhmaavia räkänokkia :D
Ai lapsista huolehtiminen on lasten kautta elämistä. Ette varmaan sitten omien rakkausrusinoittennekaan lapsia hoida?
Musta tuntuu, että sun miehelläsi ei ole tunteita muita kuin sun pillua kohtaan.
Siihenhän 24 aiemmin vetosi. Ennen vanhaan mummot hoiti lapsia ja äidit oli navetassa. Siinä ei ollut puhetta mistään biologisuudesta vaan ihan työnjaosta.
Itse asiassa minunkin mieheni on sanonut, ettei välttämättä halua lapsenlapsia hoidettavaksi, jos niitä ilmaantuu. Ei lastenhoito ole kaikille miehille se elämän tärkein juttu. Miehet ei ole äitejä.
hoitaa lapsenlapsia. Mutta kertoo miehestä kyllä minunkin mielestäni se, että hän lupailee uudelle vaimolla olla hoitamatta heitä, vaikkei niitä lapsia edes vielä ole!
Itse asiassa minunkin mieheni on sanonut, ettei välttämättä halua lapsenlapsia hoidettavaksi, jos niitä ilmaantuu. Ei lastenhoito ole kaikille miehille se elämän tärkein juttu. Miehet ei ole äitejä.
Kunpa vielä ymmärtäisitte, ettei lastenhoito ole kaikille naisillekaan se elämän tärkein juttu.
Siihenhän 24 aiemmin vetosi. Ennen vanhaan mummot hoiti lapsia ja äidit oli navetassa. Siinä ei ollut puhetta mistään biologisuudesta vaan ihan työnjaosta. Itse asiassa minunkin mieheni on sanonut, ettei välttämättä halua lapsenlapsia hoidettavaksi, jos niitä ilmaantuu. Ei lastenhoito ole kaikille miehille se elämän tärkein juttu. Miehet ei ole äitejä.
Ilmeisest jotain tunnevammaisia teillä miehinä, kun minun mieheni taas on tuumannut, että me kyllä sitten hoidetaan meidän lapsenlapsia ja onpa sitten kivaa kun niitä joskus tulee. Ja minun isäpuoleni taas hoitaa mielellään ja omasta halustaan meidän lapsiamme, on oikea unelma-vaari.
... jos lapset on jo aikuisia. Kaveri taitaa ihan oikeasti tietää, mitä mieltä on asiasta.
hoitaa lapsenlapsia. Mutta kertoo miehestä kyllä minunkin mielestäni se, että hän lupailee uudelle vaimolla olla hoitamatta heitä, vaikkei niitä lapsia edes vielä ole!
Ymmärtäkää nyt pliis, että asiassa on jotain hyvääkin: vakka on kantensa valinnut. Nainen ei halua lapsia ollenkaan ja mies on tyytyväinen kun on omansa aikuisiksi kasvattanut.
Onko tässä nyt vielä jotain mikä on teiltä pois?
Mitä jos vaan hyväksyisitte, että on olemassa erilaisia ihmisiä? Toiset on lapsirakkaampia kuin toiset. Riippumatta siitä, onko nainen vai mies.
Siihenhän 24 aiemmin vetosi. Ennen vanhaan mummot hoiti lapsia ja äidit oli navetassa. Siinä ei ollut puhetta mistään biologisuudesta vaan ihan työnjaosta. Itse asiassa minunkin mieheni on sanonut, ettei välttämättä halua lapsenlapsia hoidettavaksi, jos niitä ilmaantuu. Ei lastenhoito ole kaikille miehille se elämän tärkein juttu. Miehet ei ole äitejä.
Ilmeisest jotain tunnevammaisia teillä miehinä, kun minun mieheni taas on tuumannut, että me kyllä sitten hoidetaan meidän lapsenlapsia ja onpa sitten kivaa kun niitä joskus tulee. Ja minun isäpuoleni taas hoitaa mielellään ja omasta halustaan meidän lapsiamme, on oikea unelma-vaari.
ei ne lapsenlapset ole ainoa asia, joka sen miehen aikaa ja varoja vie.
Jos miehellä on vaikka kolme lasta ja jokainen menee naimisiin, on häissä jo pelkästään aika kustantaminen. Yleensä vanhemmat edes pieneltä osalta osallistuvat kustannuksiin.
Usein vanhemmat ovat takaamassa ensiasuntoa jne.
Jotkut elatusmaksut on pientä sen rinnalla.
Täällä on tarkoitus haukkua epänormaaliksi niin kauan, kunnes vastapuoli vaihtaa näkökantaansa. AV:lla on vain yksi totuus.
on aivan eri asia asua kaukana, olla väsynyt/sairas/kiireinen kuin ilmoittaa nuorena kun lapset pieniä, että minä en sitten lapsen lapsiani hoida. Minun vanhempani asuvat pohjoisessa ja tapaamme vain muutaman kerran vuodessa, mutta kyllä he lapsia rakastavat vaikkeivat arjessamme olekaan. Mies joka lupaa vaimolleen pysyä kaukana lapsenlapsista on SAIRAS.