Karon vai Kata Beach ? Suosittele!
Vai kenties joku muu ranta/kohde Phuketissa lasten kanssa? Lähinnä itse ranta kiinnostaa.
Kommentit (21)
en ole ap, mutta kiinnostaa myös minua
Vai kenties joku muu ranta/kohde Phuketissa lasten kanssa? Lähinnä itse ranta kiinnostaa.
Kamala beach! Ihana, loiva, rauhallinen ranta. Superkiva muksujen kanssa!
On pienempi. Biitseistä paras Katasta seuraava etelään Kata Noi, joka on tosi pieni ja rauhallinen biitsi. Ovat kuitenkin niin lähekkäin toisiaan, että voi käydä ihan koska vain muuallakin. Karon on tuulinen iso ja siellä on usein tosi paljon väkeä. Näin on kyllä Katallakin usein...Kata on muutenkin paikkana kivempi, pienempi.
ihana, hiljainen ja kaunis ranta ja patongiin, karonille ja katalle pääsee helposti iltakävelylle ja syömään jos haluaa. Mös läheinen surin - ranta on todella idyllinen, kannattaa kamalasta lähteä retkelle :)
Ihan mikä tahansa muu paikka kuin Phuket
Thaimaassa.
Siellä ei ole mitään aitoa ja alkuperäistä vaan kaikki rakennettua turisteille. Myös hintataso huomattavasti korkeampi kuin muualla.
Tutustu vaikka Rayongiin; kilometrejä pitkä hiekkaranta, tilaa ja rauhallista.
2
Siellä ei ole mitään aitoa ja alkuperäistä vaan kaikki rakennettua turisteille. Myös hintataso huomattavasti korkeampi kuin muualla.
Tutustu vaikka Rayongiin; kilometrejä pitkä hiekkaranta, tilaa ja rauhallista.
2
valitettavasti on suppeampi valinta..
Muuten olen kanssasi samaa mieltä.
on valinnan mahdollisuus rajaton!
2
on valinnan mahdollisuus rajaton!
2
turvallisuus on minullle number one
ap
Me oltiin Karonilla, ranta on iso. Vedessä oli jotain pistelevää, opas epäili, että olisi ollut meduusan poltinkarvoja, jotkä ehkä veneiden moottoreiden silppuamista meduusoista kulkeutuivat rantavesiin. Poika valitteli pistelyä. Ja siihen tulee helpommin virtauksia kuin esim. Katalle. Muuten minusta ranta oli kiva.
Mutta jos nyt pitäisi valita lapsille sopiva ranta, lähtisin kokeilemaan jotain toista kuin Karonia, mutta muista en tiedä mitään. Paitsi Patongille en menisi, siellä kävimme kävelemässä, ei oikein kivaa seutua lasten kanssa se ympäristö. Liian vilkas ja liikaa baareja.
tutustu muihin paikkoihin kuin Phuket. Ihan oikeasti!
Tuo Rayong on esimerkiksi hyvä paikka pienten lasten kanssa. Ihana, matala ranta ja on tilaa leikkiä ja olla eikä ole monta tuhatta humalaista turistia ympärillä.
2
Oltiin pari vuotta sitten rauhalliseksi mainostetulla Koh Lantan saarella ja siellä ei ollut oikein mitään ostettavaa.
kaupungissa on iso ostoskeskus ja ostettavaa on vaikka kuinka.
Myös lähempänä, alle 30 min matkan päässä, pienempi kaupunki, jossa kauppoja.
Bussilla voi mennä Bangkokiin, matka-aika noin 2 h suunta, jolloin on rajattomat ostomahdollisuudet.
2
Karonissa oli myös tuota pistelyä mitä joku sanoi Katalla kokeneensa. Karonin rantaan ei ole lapsilla mitään asiaa vesirajaan koska aallot ovat isot ja vievät pieniltä jalat alta. Katan ranta on pitkään tasaista ennen vesirajaa, siinä kelpaa pienten leikkiä ja juosta - jos on tilaa. Olimme Karonissa ja käytimme molempia rantoja 1- ja 3v kanssa mutta Karonissa sai kyllä sännätä lapsen perään monta kertaa kun hän lähti ämpäreineen hakemaan vettä leikkeihin. Katan rannalle saa myös rattaat helpomin.
Karonissa oli myös tuota pistelyä mitä joku sanoi Katalla kokeneensa. Karonin rantaan ei ole lapsilla mitään asiaa vesirajaan koska aallot ovat isot ja vievät pieniltä jalat alta. Katan ranta on pitkään tasaista ennen vesirajaa, siinä kelpaa pienten leikkiä ja juosta - jos on tilaa. Olimme Karonissa ja käytimme molempia rantoja 1- ja 3v kanssa mutta Karonissa sai kyllä sännätä lapsen perään monta kertaa kun hän lähti ämpäreineen hakemaan vettä leikkeihin. Katan rannalle saa myös rattaat helpomin.
Kata oli tosi mukava ja rauhallinen, rauhallisemman näköinen kuin Karon.
Itse olin tosi tyytyväinen valintaani.
Minä kuulun näihin laiskoihin, jotka eivät erityisesti edes tykkää käydä meressä uimassa.... Suola ärsyttää ja hiekka tunkee joka paikkaan.... Me olimme Karonilla ja tykkäsimme paikasta tosi paljon, hotellissa oli ihana ja iso uima-allasalue. Kävimme kyllä meressäkin uimassa, mutta emme kovin montaa kertaa. Ennemmin kävimme rannalla kävelyllä, varsinkin auringonlaskun aikaan.
Kata on kylänä rauhallisempi, mutta Karon ja Kata ovat ihan vierekkäin, eli toisesta toiseen voi helposti kävellä, ei tarvitse edes ottaa tuktuk-taksia jos ei halua.
Me nautimme: aurinkoa, uintia, hyvää ruokaa jne.
Thaimaassa.