Haavistolaisten suvaitsevaisuudesta?
Haaviston kannattajat perustelevat valintaansa muun muassa moniarvoisuudella ja suvaitsevaisuudella.
Miksi nämä arvot eivät koske Saulin ja Jennin parinvalintaa. Miksi on hyväksyttävämpää, että Pekalla on nuori mies, kuin että Saulilla nuori nainen? Tai ylipäänsä, että hyväksytään homous, mutta ei heteroparin ikäeroa. Mitä se kuuluu kenellekään sen enempää kuin homouskaan.
En ymmärrä.
Kommentit (20)
että olen täällä lukuisia kertoja kehottanut jättämään Jennin rauhaan.
eikä minua häiritse Jennin ja Saulin ikäero. Minusta he ovat jollain muulla tapaa enemmän epäsuhtainen pari, mutta toivottavasti silti hyvin onnelliset yhdessä :)
maistuu.
Tuomitsee ikäeron, toteaa etteä ei merkitystä tai ei ylipäätään kiinnosta, niin tuostahan saa mukavan katjun aikaan.
että Haaviston kannattajat tosiaan painottavat olevansa niin suvaitsevaisia ym. Sitten toisaalta taas tiukasti kiistävät, että homoseksuaalisuus ei ole yhtään mikään peruste heille. No, jos näin on, niin miksi he sitten korostavat olevansa niin älyttömän suavaitsevaisia? Tämä siis ihan oikeasti on herättänyt ristiriitaisia ajatuksia, ei siis millään pahalla todellakaan.
Änestin Haavistoa, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan Haavistoa äänestäneen puuttuneen millään lailla Niinistön parisuhteeseen.
Haaviston kannattajat ovat todella suvaitsemattomia kaikkia meitä kohtaan, jotka ajattelemme asioista eri tavalla. Todellinen suvaitsevaisuus on kyllä jotain muuta kuin sananhelinää.
Haaviston kannattajat perustelevat valintaansa muun muassa moniarvoisuudella ja suvaitsevaisuudella.
Niin, itse asiassa Haaviston kannattajat ovat niitä, jotka eivät suvaitse heidän mielestään erilaisuutta. Tästä porukasta löytyy ne todella suvaitsemattomimmat ihmiset.
Paras kommentti tuli Niinistöä kannattavalta ystävältä joka sanoi että heillä Niinistöä kannattaneilla on oikeasti ne ainoat ja järkevät suvaitsevaiset mielipiteet.
Eläköön hullut yleistykset!
ennemmin juuri perusporvarillinen väki tuota ikäeroa kauhistelee.
Haaviston kannattajat ovat todella suvaitsemattomia kaikkia meitä kohtaan, jotka ajattelemme asioista eri tavalla. Todellinen suvaitsevaisuus on kyllä jotain muuta kuin sananhelinää.
yhdeksi massaksi...
Ihanan sokeaa.
ennemmin juuri perusporvarillinen väki tuota ikäeroa kauhistelee.
ovat kauhistelleet tuota ikäeroa siitä saakka kun Sauli meni naimisiin! Silti äänestivät molemmat Saulia.
Jollakin Niinistön kannattajalla on tällä palstalla nyt jokin pakkomielle päästä arvostelemaan Haavistoa kannattaneita syyllä millä hyvänsä ja samalla olla nostamassa itseään jalustalle.
Kaksinaismoralismi kukkii.
Te, keitä 'ällöttää' ja 'tulee limainen fiilis', hyväksyttekö, että joku julkisesti kertoo, että homoista tulee limainen fiilis ja ällöttää homous? onko se ok?
Jenni 35v, lapsivaimo :)
ei se äänestyskäyttäytymiseen liity.
joka mättää Saulissa on Jenni vaimovalintana! Sauli olisi saanut uskottavammaan ja sujuvasanaisemmankin naisen.
Mä en ainakaan tee sellaista yksinkertaista päätelmää täällä, että kaikki ikäeroa ihmettelevät on äänestäneet tietenkin Haavistoa. En kuulu niihin Saulin kannattajiin jotka harrastivat vaalien aikana melkein henkilöpalvontaa ja puhuivat "Kuningas Saulista". Mulle Sauli on ihan normaali ihminen vikoineen ja virheineen, siinä missä me kaikki.
Toki äijästä joka ottaa itseään puolta nuoremman vaimon tulee limainen fiilis. Mutta sellaisia limaisia äijiä on suuri osa miehistä. Se mikä ällöttää on se, jos Sauli on oikeasti Jennin kummisetä. Onkohan se vaihtanut jennille vaippoja? Grrr...
Ei se maailmalla arvovaltaa nosta että on "lapsivaimo" (kaikki kuitenkin pohtivat että koskakohan tuo suhde on aloitettu...)
Noin paljon nuorempi vaimo tuo helposti irstaan elostelijan leiman.
joka mättää Saulissa on Jenni vaimovalintana! Sauli olisi saanut uskottavammaan ja sujuvasanaisemmankin naisen.
Mä en ainakaan tee sellaista yksinkertaista päätelmää täällä, että kaikki ikäeroa ihmettelevät on äänestäneet tietenkin Haavistoa. En kuulu niihin Saulin kannattajiin jotka harrastivat vaalien aikana melkein henkilöpalvontaa ja puhuivat "Kuningas Saulista". Mulle Sauli on ihan normaali ihminen vikoineen ja virheineen, siinä missä me kaikki.
Olen itse 44-vuotias ja ehkä siksi näen Jennin iän vähän toisesta perspektiivistä kuin kaksikymppiset kannattajat. Jo pelkästään mun työpaikallani moni itseäni 10 vuotta nuorempi lapseton nainen vaikuttaa vielä vähän epäkypsältä.
Minua ei kiinnosta yhtään tulevan presidenttiparin ikäero. Tuntuu, kuin oltaisiin valitsemassa jotain kuninkaallisia. Odotetaan innoissaan vauvauutisia ja pidetään presidentin parisuhdetta koko kansan asiana. Myöskin on hirveä mörkö, jos presidentti sattuisi vaikka eroamaan virkakaudella, tällaistakin kauhistelua olen kuullut. So what, Mannerheimkin on kelvannut presidentiksi.
Niin, itse asiassa Haaviston kannattajat ovat niitä, jotka eivät suvaitse heidän mielestään erilaisuutta. Tästä porukasta löytyy ne todella suvaitsemattomimmat ihmiset.
t. Haaviston äänestäjä