Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeet lentokoneeseen???

Vierailija
05.02.2012 |

Aloin oikein tavaamaan noita sääntöjä... "matkustamoon voit ottaa mukaasi lennon aikana tarvittavat lääkkeet, kuljeta lääkkeet alkuperäispakkauksessa, jossa mukana on apteekista saatu resepti"

Apteekista saatu resepti tarkoittaa kaiketi sitä tarraa pakkauksessa?

Ajattelin ottaa e-pillereitä käsimatkatavaroihin ja ruumaan. Mulla on vain yksi tarrallinen paketti. Otanko sen käsikamoihin vai ruumaan?

Pitääks oikeesti e-pillereistäkin olla se pakkaus mukana? Entäs särkylääkkeet, jotka eivät ole reseptillä? Miten mä niitä voin kuljettaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan kieli pitkällä!

Vierailija
2/33 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lääkkeiden vientiä ei rajoiteta lääkelainsäädännössä. Rajoitukset koskevat ainoastaan huumausaineeksi luokiteltujen aineiden ja niiden valmistukseen käytettävien aineiden vientiä, mihin tarvitaan Fimean lupa. Mikäli kyseessä on yksityishenkilön henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitetut huumausaineeksi luokiteltavat lääkkeet, niin niiden vienti edellyttää hallussapitoon oikeuttavaa lääkärin reseptiä."

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/kasikirjat/ra…

Ja tosiaan jos puhutaan erikoisimmista lääkkeistä, kuten alla, niin tarvitaan esimerkiksi Australiaan tarkemmat tiedot/paperit lääkkeistä.

http://www.health.gov.au/internet/main/publishing.nsf/Content/ocs-treat…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lääkkeiden vientiä ei rajoiteta lääkelainsäädännössä. Rajoitukset koskevat ainoastaan huumausaineeksi luokiteltujen aineiden ja niiden valmistukseen käytettävien aineiden vientiä, mihin tarvitaan Fimean lupa."

Vierailija
4/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mihin sä lennolla tarttet e-pillereitä :D

Vierailija
5/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet "kymppitonnin kerhosta" kuullut?

Jos matja suuntautuu Jnekkeihin ja mukana on jotain tujumpaa tavaraa niin sitten on respti hyvä olla.

Normi verenpainelääkkeet eivät kiinnosta ketään.

Vierailija
6/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän ei edes jää reseptiä itselle, kun sitä säilytetään apteekissa, ja on ns. huumausaineresepti.

Vierailija
7/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ruumaan ja lääkkeet kabiiniin.

Vierailija
8/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä varalta, että ruumaan mennyt laukku tulee perille myöhässä tai katoaa kokonaan.

Ja jos tosiaan tulli / maahantuloviranomainen niistä lääkkeistä kiinnostuu, niin se on ihan sama missä ne lääkkeet on matkustaneet, kun sulla on siinä vaihessa jo kaikki matkatavarat kannossa.

t, se lentokenttätyöläinen

Vierailija
9/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan lääkkeen, mutta se resepti jää sinne apteekkiin. Eli kun matkustan, ei minulla koskaan voi olla mukana jotain reseptiä, ainoastaan lääkkeet ja niissä sitten tarra jossa nimi ja ohjeet kuinka lääkettä annostellaan.

Mulla on aina Suomeen matkatessa ollu kuukauden lääkkeet mukana ja ei niitä kukaan ole koskaan penkonut, vaikka monia purkkeja onkin ollut, siis eri lääkkeitä ja kaikki tietysti käsipakaasissa.

Vierailija
10/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes turvatarkastuksessa kyselty, vaikka mulla oli käsimatkatavarassa ruiskuja ja neuloja.

MAtkustin 2 viikkoa sektion jälkeen ja pistin koneessa aina ennen nousua (3 vaihtoa) veritulppaa ehkäisevän piikin vatsanahkaan.

Ja mä olen lennellyt pitkin palloa ja paljon.

Olen tiennyt nuo säännöt, mutta eipä ole ollut mitään reseptejä koskaan mukana. Noihin neuloihin ja ruiskeisiin mulla oli lääkärin kirjoittama paperi, et mihin ne on.

Samoin aikanaan oli firmasta paperi, missä selitettiin miksi mulla on pussillinen lääkkeitä ja ruiskuja ja neuloja mukana. Muutettiin paikkaan jossa ei voinut luottaa edes sairaalassa, et on puhtaita neuloja yms. joten firma antoi ison paketin kaikkea mukaan. Mut silloinkaan ei kyselty yhtään mitään.

Vierailija
11/33 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptit mukaan jos vaan mahdollista. Joskus tulli voi niitä kysellä. Kolmeksi kuukaudeksi saa olla lääkkeet mukana. Mut aina käsipakaasiin lääkkeet, ruumaan menevä laukkus voi olla timbuktussa ja sä matkakohteessas... Eikä aina oo samoja lääkkeitä saatavilla joka maailman kolkassa. :) Farmaseutti

Itse asun ulkomailla ja tuon tietyt lääkkeet suomesta mukanani koko vuodeksi. Eipä ole kertaakaan kukaan kysellyt 14 vuoden aikana ja olen sentään asunut kahdeksassa eri maassa ympäri palloa.

Eli faramaseutin kannatais tarkistaa tietonsa tai olla ihan hipihiljaa, ettei anna väärää tietoa matkalaisille.

Vierailija
12/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt jotain...

-ap-

Vierailija
13/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan apteekin sellaista pakkausta josta näkee että ne on sulle määrätty. Tai sitten sitä osaa reseptistä jonka saa takaisin kun hakee lääkkeen.

Mä olen itse diabeetikko, ja neuoloja saa viedä koneeseen vaan niin että on mukana b-todistus lääkäriltä, eli ei ole tarvinnut tota miettiä.

Vierailija
14/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muistakaan matkatavaroista. Kaikki lääkkeet ovat mukana alkuperäispakkauksissa eli ei siis pelkää liuskaa (burana, heinix) ja ainoasta reseptilääkkeestä on (suomenkielinen) lääkärin kirjoittama resepti mukana. Kaikki lääkkeet ja resepti on pakattu käsimatkatavaroihin, mutta eipä niitä viikon reissulle niin paljoa tarvitsekaan.

Vierailija
15/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman reseptejä. Luulisin, että toi määräys koskee lähinnä nestemäisiä/geelimäisiä lääkkeitä, jotka kuuluu nesterajoitusten piiriin. Niitä sitten saisit viedä em. ehdoin käsimatkaan. Näin ymmärtäisin. Mutta e-pillerit ja buranat, ei niistä kukaan oo ikinä nillittänyt, ei olis tullu mieleenkään.

Vierailija
16/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva särkylääke, sydänlääke jne jne.

Luulisin, että toi määräys koskee lähinnä nestemäisiä/geelimäisiä lääkkeitä, jotka kuuluu nesterajoitusten piiriin.

Vierailija
17/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on usein ne dosetissa valmiina, eikä alkuperäispakkauksissa.

Riippuu sitten millaisia lääkkeitä sulla on, jos on sellaisia mitkä narkkeja kiinnostaa, niin sit ehkä tarkempaa.

Vierailija
18/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo resepti tarkoita sitä lääkärin kirjoittamaa reseptiä? Mä olen ottanut sen mukaan, tosin mulla on ollut vähän väärinkäytöksiin innostavampia lääkkeitä kuin nuo sun luettelemat.

Vierailija
19/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jotain tujumpaa kuin perusburana

Vahva särkylääke, sydänlääke jne jne.

Luulisin, että toi määräys koskee lähinnä nestemäisiä/geelimäisiä lääkkeitä, jotka kuuluu nesterajoitusten piiriin.

jos se on ns. sallittu aine eli ei esim. huumausaineeksi luokiteltu. Miksi esim. vahvaa sydänlääkettä ei saisi tablettina viedä käsimatkassa ilman reseptiä? Sano yksikin hyvä syy? Itsellä ainakin ollut aina verenpainelääkkeet käsimatkassa eikä mitään apteekin reseptejä.

Vierailija
20/33 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-pillerista tai buranasta ala mitaan kyselemaan, senkus viet vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme