Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa luokka 3:(

Vierailija
05.02.2012 |

Hei, pari viikkoa sitten minulle tehtiin laser hoito kohdunkaulan solumuutosten takia. Kolposkopian tulos siis oli dysplasia ja hpv. Kontrolli ois sitten kuuden kuukauden päästä. Nyt sitten huolestuttaa että saatiinkohan kaikki muutokset varmasti pois? ja jos saatiin niin uusiiko solumuutokset helposti? Kuinkahan nopeasti solumuukset mahdollisesti muuttuvat syöväksi? Tuli jo mieleen että pitäisikö mennä kontrolliin jo aikaisemmin? Tuo puoli vuotta vaan tuntuu niin pitkältä ajalta :(. Voinko juoda alkoholia jo ensi viikonlopuna? Toivoisin vastauksia ja kokemuksia saman tilanteen läpikäyneiltä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/14 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Mitä Sinulle kuulu nyt? Tai onko muita jotka ovat vastaavaa kokeneet. Minä liityn myös seuraanne, sillä sain pari viikkoa sitten tietää papa 3 luokasta. Vaikka olin sitä ennenkin käynyt sännöllisesti papa kokeessa ja se on aina ollut ykköstä. Paitsi joskus 8 vuotta sitten se oli 2 ja kontrollissa sitten kuitenkin heti taas 1. Viimeisimmästä 1:stä ei ollut kuin 1,5v aikaa.

No, en pystynyt odottelemaan naistenklinikalle pääsyä vaan kävin yksityisellä kolposkopiassa. Näytepaloja otettiin 5 ja myös silmämääräisesti voidaan sanoa, että muutos alue on lajaa ja epäillään cin2/cin3 tason muutosta, tai Cartsinoma in situa. Oliko teillä muilla jotain oireita?

Minä olen 32v. ja minulla ei ollut koskaan mitään oireita, paitsi kun jätin pillerit pois (13v. syönnin jälkeen) alkoi välillä ilmenevää tiputtelua yhdynnän aikana/jälkeen. ja omituista nivus särkyä silloin tällöin. En tiedä liittyykö sekin tähän. Mietinkin voiko levyepiteelissä olevat muutokset reagoida hormoneihin? Minulla nimittäin muutokset näyttäisi olevan siellä. No nyt sitten odotellaan näytepalojen tuloksia. Yksityisellä ne onneksi tulevat viikossa. Pelottaa ja ahdistaa. Varsinkin kun olimme juuri alkaneet haaveilla lapsesta.

Ella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmasta puhtaasta papasta oli kaksi vuotta aikaa, joten käykää naiset kontrolleissa!

Muutosalue hoidettiin ja minullakin kontrolli oli puolen vuoden päästä. Koko asia kannattaa tosiaan yrittää unohtaa tuoksi ajaksi. Voi tuntua pitkältä ajalta, mutta tuossa ajassa ei mitään kriittistä ehdi tapahtua ja on tarpeeksi pitkä aika, jotta nähdään uusiiko vai ei. Minulla ei ollut enää kontrollissa muutoksia, ja seuraava tarkistus oli kahden vuoden päästä laseroinnista. Jos se osoittautuu puhtaaksi, suositeltiin viiden vuoden väliä, joka tuntuu kyllä tosi pitkältä!

Vierailija
4/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee n. 1 että muuttuu kunnolla syöpään päin. Vai onko jollain parempaa tietoa?

Vierailija
5/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alahan valmistautuun perunkirjoitukseen ja muihin järjestelyihin.

Vierailija
6/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
7/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on havaittu solumuutoksia, jotka vaativat hoitoa ja niitä _on alettu nyt hoitaa_. ja sun tilannetta seurataan. Luota hoitavaan lääkäriin, hän varmasti osaa hommansa ja tietää, miten tiuhaan kontrolleissa on syytä käydä. Syöpä ei kehity hetkessä, se on useimmiten vuosien tai vuosikymmenten prosessi. Kohdunkaulan syöpä on kaikkein parasennusteisin syöpä, useimmat sen sairastaneet saavat hoitojen jälkeen vielä jopa luovuttaa verta.

Vierailija
8/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiiko solumuutokset helposti?

Voinko minä ota alkoholia?

Vierailija
9/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei tiedä, uusiiko sun solumuutokset. jos hpv saadaan jotenkin pois, riski pienenee.

Vierailija
10/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitäisi elää, jotta riski uusiutumaan olisi mahdollisimman pieni?

Kuinka isolla todennäköisyydellä se tulisi takaisin?

Vierailija
11/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopusta juttelet lääkärisi kanssa. ei kukaan voi antaa sulle vastauksia noihin asioihin. kas kun kristallipalloa ei ole.

älä ruoki omaa ahdistustasi, tilanteesi on hyvä. et kuole tuohon dysplasiaan. jos muutokset uusivat/niitä ei saada yhdellä laserhoidolla pois, voidaan hoitaa uudelleen. yritä rauhoittua ja mene nukkumaan nyt.

Vierailija
12/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25

Vierailija
13/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta jos noita solumuutoksia EI hoideta, niista 80% palautuisi silti normaaliksi eika kehittyisi syovaksi. Eli sulla on hoidettu, jos on huonoa onnea niin jotain rippeita jai, ne todetaan sitten puolen vuoden paasta eika ehdi siita sen kummemmaksi kehittya. Eli voit elaa ihan normaalia elamaa turhia huolehtimatta. Tama asia on nyt pois paivajarjestyksesta.

Vierailija
14/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro lisää, kiitos:)

Sun papa luokka? Milloin hoito oli tehty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän