Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 13-vuotias. Miten saan äitini vakuuttuneeksi siitä, että olen sairas?

Vierailija
05.02.2012 |

Olen ollut jo pitkään kuumeessa ja nyt oksettaa. Kuumetta on 37.6, eli kuumetta on jonkin verran, muttei paljoa. Äitini (eikä isäni) usko minua. Yhtenä aamuna, jolloin minulla oli 38.4 (eli aika korkea kuume) äitini alkoi huutamaan ja ärsyttämään minua kysymällä, että meetkö kouluun kävelemällä (kylmässä, 5km matkaa). No menin sitten ja olo oli vielä pahempi, kun pääsin koululle. Kummatkaan vanhemmat eivät usko minua, kun vieläkin on todella huono olo. Kyllä minä heitä rakastan kovastikin, mutta he eivät luota minuun, vaikken kylläkään muista mitään tilannetta, missä olisin pettänyt heidän luottamuksensa. Onko kenelläkään ehdotuksia, miten saan vanhemmat uskomaan minua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos huomenna menet koulussa terkalle? Kerrot että on huono olo ja mittautat kuumeen. Jos terkka vaikka soittaisi vanhemmillesi?

Vierailija
2/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyydä, että terkka ottaa kotiin yhteyttä tai laittaa jonkun lapun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsnä ollessa ja näytät tuloksen.

Vierailija
4/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että voit käydä itse terveyskeskuksessa lääkärillä ja sairaanhoitajalla sekä käydä koulussa terveydenhoitajan vastaanotolla.

Jos on muutakin ongelmaa vanhempien kanssa käänny lastensuojelun puoleen.

Vierailija
5/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä se, että on lähes samaa mieltä vanhempien kanssa. Jos tulen kouluun, pysyn siellä. Sellaiset ne koulun säännöt ikävä kyllä ovat. Yleensä ei edes mittaa kuumettaan, sanoo vaan, että nyt olet koulussa, niin kuin muutkin. Ja yritän näyttää sitä tulosta, mutta vanhemmat sanovat, että mittari valehtelee ja mittaavat korvasta. Korvamittari ei todellaankaan tarkka ole. Näyttää yleensä jotain 0.5-2.5 astetta vähemmän ja muutenkin meillä on 38 rajana. Jos on esim. 37.8, niin joutuu kouluun. :( Tiedän kyllä, että meillä on vähän liian tiukat säännöt ja kouluterkkakaan ei todellakaan käyttäydy kauhean mukavasti :((

ap

Vierailija
6/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 10 kilometrin matka. En jaksa kävellä/pyöräillä niin kauan tässä säässä ja jos vanhemmat tietäisivät, että menen terveyskeskukseen (kysyvät ja tenttaavat aina, mihin menen) niin eivät todellakaan veisi minua sinne :(

ap

Vierailija
7/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui kanssa 7-luokalla ikävä tilanne, kun voin todella pahoin ja siihen aikaan terkka käytti sellaista kuumetestiliusaa, jonka laittoin otsaan. Sanoi, ettei ole kuumetta ja jouduin jäämään kouluun. Kotiin päästyäni mittasin kuumemittarilla, joka näytti 39.5!

Jos tiedät oikeasti olevasi kuumeessa, mittaa vanhempiesi aikana. Oletko lintsannut paljon, vai miksi eivät usko?

Vierailija
8/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa provolta. Kirjoitat yllättävän hyvin ollaksesi 13-vuotias.

Toiseksi: sinä väität tyypillisten provoajien tapaan vastaan kaikille, jotka antavat sinulle jotain neuvoa.

Jos olet kuitenkin tosissasi, niin ei terkkarilla käynnissä ole kyse koulussa olemisesta. Terkkarin tehtävä on selvittää, onko sinulla terveysongelmia vai ei. Käy mittauttamassa kuume, samalla pulssi, verenpaine, hb ynnä muut, kun kerrot tuntevasi olisi niin huonoksi.

Vierailija
9/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päivystyksestä. Soitat kunnan terveysasemalla ja varaat ajan. Onnistuu kyllä 13-vuotiaaltakin. Sitten kun aika on, menet sinne ja näet lääkärin ja selität tilanteen. Lääkäri tutkii ja toteaa jotain ja kirjotitaa siitä todistuksen sekä ohjaa hoitoon.

SIltä varalta että et ole provo.

Vierailija
10/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pohjustanut tätä jo useamman päivän. Vähän aikaa sittenhän täällä oli viestejä joissa äiti kertoi tyttärensä esittävän sairasta ja laittoi tytön menemään kouluun koska lämpöä oli alle 38 astetta jne.

Vierailija
11/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää tietääkseni n. puoli astetta enemmäin kuin kainalomittarilla mitattu ?

Vierailija
12/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todella surkea!!!

Vierailija
13/24 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Kanataa mitata kuume ja näytää se vanhemmille.

2. Kannataa mennä terkkarille/opelle ja sanoo että on tosi paha olo

3.soitat vaikka mummolles ja sanot että oot tosi kipee mutta sun vanhenmat ei usko.

Vierailija
14/24 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans korvakuumemittari ja se näyttää mulla AINA 36.0 ja mun normaali lämpö o jotai 36.6

ja mulla on ollu koko ajan kylmä ja päässä tuntuu ouolta ja nielasin oksennuksen ja nenä vuoti päivällä ja äiti ei usko mua ja se ei luota kainalokuumemittareihin ja mun pikkuvelipuoli on oksennustaudissa ja mä oon joutunut vahtiin sitä paljon ja yks mun sukulainen kävi eilen käymäss ja se oksensi eilen illalla mut jos mä oksennan esim mun roskikseen ja näytän äidille nii kyl se sitte uskoo... toivottavasti

Vierailija
15/24 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esimerkiksi sanot minulla on huono olo ja sano että mitataan kuume

Vierailija
16/24 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no esimerkiksi sanot minulla on huono olo ja sano että mitataan kuume

Eiköhän ap oo jo iso tyttö

Vierailija
17/24 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jonkun verran suolaa ja laita pulloon haaleeta vettä ja kaada suola sinne ravista anna olla yön yli jossain lämpimässä juo se aamulla ja nuku ilman peittoo märät

sukat jalassa

Vierailija
18/24 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa näyttää kuumemittari, kun on mitannut ja jos ei ole vanhemmat kotona kun mittaat, niin voisi vaikka ottaa kuvan kuumemittarin lukemasta.

Meidän perheessä kuumetta on 37.2 lähtien.

Jos on jo 37.4.(tai 37.3.)tai yli on varmasti jossain taudissa jonka joku oireista on kuume.

Jos on kuumemittari jota teidän perhe ei usko, kannattaa ostaa uusi ja jos siihenkin tulee kuumetta niin sitten ainakin pitäisi uskoa vanhempienkin.

Toivottavasti oli edes jotain apua

Vierailija
19/24 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v sitten tehty aloitus.

Vierailija
20/24 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minkälaista sulla on. Ite oon 15v, jonka vanhemmat ei välitä mun terveydestä ollenkaan, hyvä ammatti ja ura on tärkeämpi. Koulussa pitää olla parhaat arvosanat. Olen ollut joskus koulussa 42.3 asteen kuumeessa ja ihan järkyttävää oli, se päätyi siihen että pyörryin ja löysin itseni sairaalasta makaamasta. Vanhempani vaan huusi mulle kun olen niin heikko ja jään jälkeen muista koulussa ja arvosanat laskee. Toivoisin että kukaan ei joudu kokemaan samaa kun minä toivottavasti vanhempasi ymmärtävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan