Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 13-vuotias. Miten saan äitini vakuuttuneeksi siitä, että olen sairas?

Vierailija
05.02.2012 |

Olen ollut jo pitkään kuumeessa ja nyt oksettaa. Kuumetta on 37.6, eli kuumetta on jonkin verran, muttei paljoa. Äitini (eikä isäni) usko minua. Yhtenä aamuna, jolloin minulla oli 38.4 (eli aika korkea kuume) äitini alkoi huutamaan ja ärsyttämään minua kysymällä, että meetkö kouluun kävelemällä (kylmässä, 5km matkaa). No menin sitten ja olo oli vielä pahempi, kun pääsin koululle. Kummatkaan vanhemmat eivät usko minua, kun vieläkin on todella huono olo. Kyllä minä heitä rakastan kovastikin, mutta he eivät luota minuun, vaikken kylläkään muista mitään tilannetta, missä olisin pettänyt heidän luottamuksensa. Onko kenelläkään ehdotuksia, miten saan vanhemmat uskomaan minua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duckie_duck kirjoitti:

Tiedän minkälaista sulla on. Ite oon 15v, jonka vanhemmat ei välitä mun terveydestä ollenkaan, hyvä ammatti ja ura on tärkeämpi. Koulussa pitää olla parhaat arvosanat. Olen ollut joskus koulussa 42.3 asteen kuumeessa ja ihan järkyttävää oli, se päätyi siihen että pyörryin ja löysin itseni sairaalasta makaamasta. Vanhempani vaan huusi mulle kun olen niin heikko ja jään jälkeen muista koulussa ja arvosanat laskee. Toivoisin että kukaan ei joudu kokemaan samaa kun minä toivottavasti vanhempasi ymmärtävät.

Jos tämä pitää edes osittain paikkansa, niin selvää on, että vanhemmillasi on hyvä vanhemmuus täysin hukassa. 42 asteen kuume vaatii terveydenhuollon selvittelyä ja vaikka kuumetta ei edes olisi, mutta siitä huolimatta voisi huonosti, niin kyllähän sitä pitäisi lepoa saada, eikä mitään perusteettomia huutoja.

Vierailija
22/24 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näyttää kuumemittari, kun on mitannut ja jos ei ole vanhemmat kotona kun mittaat, niin voisi vaikka ottaa kuvan kuumemittarin lukemasta.

Meidän perheessä kuumetta on 37.2 lähtien.

Jos on jo 37.4.(tai 37.3.)tai yli on varmasti jossain taudissa jonka joku oireista on kuume.

Jos on kuumemittari jota teidän perhe ei usko, kannattaa ostaa uusi ja jos siihenkin tulee kuumetta niin sitten ainakin pitäisi uskoa vanhempienkin.

Toivottavasti oli edes jotain apua

Erikoinen perhe teillä. Meillä ei katsota mittarista, onko joku sairas. Olo sen kertoo. Toisaalta olemmekin sen verran liikkuvaa sakkia, että ketään ei saa saikulle yhtään liian aikaisin.

Ja niin, jos normilämpö on esim. 35.7, on 37,3 jo melkoinen kuume verrattuna vaikkapa normilämmöltään 36,8 ihmiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duckie_duck kirjoitti:

Tiedän minkälaista sulla on. Ite oon 15v, jonka vanhemmat ei välitä mun terveydestä ollenkaan, hyvä ammatti ja ura on tärkeämpi. Koulussa pitää olla parhaat arvosanat. Olen ollut joskus koulussa 42.3 asteen kuumeessa ja ihan järkyttävää oli, se päätyi siihen että pyörryin ja löysin itseni sairaalasta makaamasta. Vanhempani vaan huusi mulle kun olen niin heikko ja jään jälkeen muista koulussa ja arvosanat laskee. Toivoisin että kukaan ei joudu kokemaan samaa kun minä toivottavasti vanhempasi ymmärtävät.

Jos tämä pitää edes osittain paikkansa, niin selvää on, että vanhemmillasi on hyvä vanhemmuus täysin hukassa. 42 asteen kuume vaatii terveydenhuollon selvittelyä ja vaikka kuumetta ei edes olisi, mutta siitä huolimatta voisi huonosti, niin kyllähän sitä pitäisi lepoa saada, eikä mitään perusteettomia huutoja.

Varmasti tuota kuumetta jo selvitellään. Luultavasti ruumishuoneella.

Vierailija
24/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen raja on 38., joten esim. 37,6 ei ole kuumetta, olipa miten paha olo tahansa tai väitetty peruslämpöai ihan mikä vaan.