Mitä ostaisit Yhdysvalloista?
Ihan sellasia pieniä arkipäivän juttuja, mitä Suomesta ei saa? Jotkut on kuulemma tuoneet jotain liuskoja hampaiden valkaisuun, karkkeja ym.. Vaatteita varmaan tulee ostettua, mutta mitä muuta?
Mitä teidän matkalaukussa kulkisi tai kulkee?
Olen siis kohtapuoliin lähdössä, ja tuliaisiksikin on tullut tavaksi ostaa jotain "tavallista". Ne ovat saavuttaneet suuremman suosion lähipiirissä kuin turistikrääsä.
Kommentit (84)
Elmukelmurullan kun saisit sellaisen ison, se riittää monta vuotta, mutta tarvitsisit jonkun paikallisen viemään sut paikalliseen "tukkuun" jossa saa käydä asiakaskortin ostaneet...mutta pienempiä saa toki tavis kaupoista ja onhan ne painavia ne isot.
<a href="http://www.visitmacysusa.com/visitors/savings.cfm" alt="http://www.visitmacysusa.com/visitors/savings.cfm">http://www.visitmacysusa.com/visitors/savings.cfm</a>
Se on voimassa muistaakseni 30 vrk siitä kun sen lataat.
leivontatuotteita. Kuorrutteita, kakkumixejä
Vaatteita, valokuvausvälineitä, kosmetiikkaa ja lääkkeitä/päivittäishygieniatavaroita. Esim särkylääkkeitä saa tosi hyviä ilman reseptiä isoissa puteleissa halvalla. Ja sit noi crest white strips ym. Menen aina vaan apteekkiin ja kattelen, kyllä löytyy ostettavaa.
Sehän noissa Ziploc-pusseissa on se itu, eli saa pussin nopeasti kiinni ja auki muovikahvasta vetämällä. Minigrip-pusseissa pitää taiteilla ne urat vastakkain ja siltikin usein vuotaa jostain kohtaa.
ostettavaa etta pitaa ihan tyhjan laukun kanssa tulla?
mekkoja kannattaa menna Nordstrom rack myymalaan. Siella on isot valikoimat juhlavaatteita ja tietenkin paljon vaatteita ja kenkia halvemmalla kuin itse Nordstrom liikkeessa. Sielta saa vaikka minka merkkisia vaatteita mm. Benetton, Burberry, Clarks, Guess, Calcin Klein, Ugg jne.
Asun itse Pohjois Amerikassa ja kayn todella usein kyseisessa kaupassa.
Kannattaa googlettaa ostari, johon olet menossa ja etsia tarjouksia ja kuponkeja. Amerikkalaiset kayttavat edelleen kuponkeja paljon. Myos sahkopostiin saa tulemaan kuponkeja, esim Gap, Gap Outlet. Ensimmaisena marssit Outletin Customer Serivceen, sielta saa yleensa jonkin kuponkivihkon. Mun lahimmassa outletissa niissa on yleensa ostoksen alaraja, esim, kayta $100, niin saat 20% alennusta.
Tuolla alennuskortilla saasti kylla hyvin. Mukana tulleessa vihkosessa listattiin kaikki tarjoukset ja suurimmassa osassa ei ollut tuota ostosrajaa.
Kavin Tommy Hilfingerilla (farkut, pitkahih. t-paita, huivi, $40), Coach (pieni lompakko $26), Gap (vahan siistimmat paitapusero, suorat housut, huivi $80), Not Your Daughter's Jeans (farkut $23, istuu ku valettu), Bass (2 sormusta, 3 paria sukkia, huivi, korvikset, $43).
Kannattaa myos etsia sellainen kun Forever 21, loytyy ostareista. Teineille vaatteita ja ihania huippuhalpoja rihkamakoruja. Claire's on rihkamaa pikkutytoille ja tweeneille.
Suosittelen meikkimerkki Smashboxia. En usko etta sita saa Suomesta.
joita toki saa useimpia jo Suomestakin, mutta ne ovat täällä rutkasti kalliimpia. Eli pähkinävoita, vaahterasiirappia, tiivistemaitoa, jelly-hyytelöä...
sellainen lastenvaatemerkki kun Tea Collection, on meidän perheen suosikki. Tosin helpompi tilata netistä, kun kantaa matkalaukussa.
vaatteita, elokuvia, kosmetiikkaa ja muutamia lempimakeisiani esim. tootsie rollseja.
Love your English.
tiedän, että se tarkoittaa hyytelöä. Mutta kaikki eivät ehkä tiedä, sen takia kirjoitin sen noin. Itse asiassa kauppanimike lienee Jell-o, mutta en nyt tarkalleen muista, kun viime käynnistä on karttunut jo aikaa.
Love your English.
Se on toisille niin kauheen tarkkaa...
Love your English.
tiedän, että se tarkoittaa hyytelöä. Mutta kaikki eivät ehkä tiedä, sen takia kirjoitin sen noin. Itse asiassa kauppanimike lienee Jell-o, mutta en nyt tarkalleen muista, kun viime käynnistä on karttunut jo aikaa.
Jell-O on tavaramerkki. Jelly voi olla ihan mista tahansa marjasta/hedelmasta tehty hyytelo. Pb&j:ssa yleisimmin grapejelly.
t.usalainen
Love your English.
Jell-O on tavaramerkki. Jelly voi olla ihan mista tahansa marjasta/hedelmasta tehty hyytelo. Pb&j:ssa yleisimmin grapejelly. t.usalainen
että se Jell-O on kauppanimike.
ostettavaa etta pitaa ihan tyhjan laukun kanssa tulla?
Että tietääkö, millä eri nimille jotain tuotetta eri amerikkalaisissa kaupoissa myydään? Mun nähdäkseni se on kiinni paikallistuntemuksesta, ei kielitaidosta.
PS: harmittaako, kun et tullut itse suositelleeksi sikäläisiä ruoka-erikoisuuksia? ;-))
Että tietääkö, millä eri nimille jotain tuotetta eri amerikkalaisissa kaupoissa myydään? Mun nähdäkseni se on kiinni paikallistuntemuksesta, ei kielitaidosta.
PS: harmittaako, kun et tullut itse suositelleeksi sikäläisiä ruoka-erikoisuuksia? ;-))
Han ei varmaan ole taalla USAssa toissa. Melkein jokaisessa saamassani sahkopostissa on kirjoitusvirheita, johan siina menis tyopaivat rattoisasti kun noista kesustelisi paikallisten kanssa.
http://www.visitmacysusa.com/visitors/savings.cfm
Se on voimassa muistaakseni 30 vrk siitä kun sen lataat.