Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levolac tmv tuote vauvalla 6 kk

Vierailija
05.02.2012 |

Oletteko joutuneet käyttämään vatsanpehmentäjiä vauvalla? Mietin, voiko vatsa tottua sellaiseen eikä sitten toimi ilman. Vauvallani on vatsa melko kovalla, toimii kuitenkin lähes joka päivä otettuani mallasuutteen avuksi. Tekee sellaisen kananmunan puolikkaan kokoisen (välillä kokonaisen) kakan kerrallaa. Liekö normaalia? Anteeksi tälläinen kakki-kysymys, mut on vähän uutta kaikki. kiitos teille jotka vastaatte asiallisesti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pienen lapsen ummetus on asia, johon kannattaa heti puuttua järein asein (huom: vain mun mielipide!). Kakkaongelmat on nimittäin pienelle kurjia, koska kova uloste sattuu jo suolessa liikkuessaan, ei kulje eteenpäin kunnolla, saattaa aiheuttaa kärttyisyyden lisäksi syömättömyyttä. Lapsi ei saa punnattua kuivia kikareita kunnolla ulos, vaan kärsii olotilastaan.

Minulla on myös pieni vauva ja hänellä kiinteisiin siirtyminen myös veti vatsan kovalle. Olen itse käyttänyt Levolacia huoletta, mutta kuuriluontoisesti. Esim. vaikka viikon verran joka päivä. Kun vauva kasvaa, on helpompi sitten tarkkailla, mikä saa hänen suolensa jumiin ja mikä toimimaan. 6kk vauvalla vielä on ruokavalion laajennus menossa. Esikoisellani esim. tomaatti sai vatsan mukavasti sitten toimimaan niin, ettei levolacia tarvittu. Luumu ei meillä ole auttanut ja lapset eivät ole halunneet luumusosetta syödä. Rusinoita sen sijaan kyllä :)

Suosittelisin, että hoida ensin ummetus pois tarvittavalla annoksella levolacia. Sitten vähitellen koeta ruokavaliolla muutoksia. Joillekin toimii veden nauttiminen, toiselle se luumu, kolmannelle mangosose. Jollekin mustikka.

Pikkuiselle se ummella oleva vatsa on tosiaan kamalan kurja. Kova vatsa voi tuoda peräaukon haavaumiakin ja kutinaa. Isommat alkavat pantatakin ulostetta ja se jos mikä on ikävä, sillä suolen voi myös opettaa hitaaksi! Tosin säännöllinen kakkausrytmi voi saada hitaankin suolen taas toimimaan. (Tässä asiassa minulla on siis oma kokemus...)

Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 5 kk ja pari kuukautta on jo annettu aamuisin 5 ml Levolacia. Vauvalla oli niin paha ummetus että kakkasi kerran viikossa ja ei suostunut juomaan maitoa ollenkaan kun ummetus oli oikein pahana. Nyt kakkaa parin päivän välein ja tuokahalu on aika hyvä taas. Lastentautien erikoislääkäri sanoi että suoli ei totu Levolaciin. Nyt koitamme totuttaa vauvaa syömään luumua ja päärynää, jotka auttavat kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla puolivuotiaallani saattoi mennä parikin viikkoa kakkaamatta, jos en asiaan puuttunut. Se oli sen verran kurjaa katsottavaa, että juurikin levolac otettiin avuksi. Silloin muistan lääkärin sanoneen, ettei siihen pitäisi vauvan vatsan tottua. Muistaakseni vaarallisempaa olisi ollut se, että kakkausvälin annetaan jatkuvasti venyä pitkäksi, jolloin suoli "laiskistuu" ja totuu tuollaiseen hitaaseen rytmiin. Levolacin ohella kannattaa ottaa säännöllisesti vaikka välipalaksi luumusosetta ja huolehtia siitä, että lapsi saa riittävästi nestettä eli vaikka ihan vettä välillä. Oma lapseni on edelleen viisivuotiaana aika kovavatsainen, mutta Levolacia tms. ei sentään olla enää ainakaan kolmeen vuoteen jouduttu käyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä