Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONko tässä jotain outoa? Siskoni ja poikani väleistä

Vierailija
04.02.2012 |

Eli poikani on pian 6-vuotias, siskoni minua vuotta nuorempi (25v). Lapseton ja työssäkäyvä.

Siskoni on ollut lapsen elämässä ihan ensisekunneista lähtien (oli mukana synnytyksessä)ja senkin jälkeen todella aktiivisesti (asuimme tuolloin ja asumme vieläkin ihan vierekkäin). Hän on aina auttanut minua esim. vahtimalla lasta (jäin totaali yh:ksi heti pojan synnyttyä). Kun lapselle tuli ikää vähän enemmän, poika on siitä lähtien käynyt myös yökylässä tädillään säännöllisesti.

Nykyisin siskoni saattaa tuosta vain pelmahtaa käymään ja alkaa kysellä, haluaako lapsi tulla yökylään tai jonnekin muualle esim. uimahalliin(tämä on siis ok minulle, poika kun on kotihoidossa ja tietenkin jos meillä on menoa, sovimme uuden päivän). Hän ottaa lasta mukaan kaupungille, kirjastoon jne. Poika on aina innokas lähtemään tätin matkaan eli kukaan ei pakota.

Siskoni on siis melkein kuin toinen äiti pojalle. Joskus lapsi uhkasikin, että muuttaa tädilleen asumaan =D Heillä on siis erittäin läheiset välit.

Nyt vain muutama tuttava on kummastellut pojan ja tätin läheisiä ja lämpimiä välejä. Minä tai siskoni emme tässä näe mitään omituista. Ketään ei pakoteta mihinkään, ei siskoani eikä poikaa.

On nyt kuulemma omituista jo sekin, että he ovat noin paljon tekemisissä keskenään.

Onko oikeasti harvinaista, että olemme tekemisissä noin paljon ja että täti touhuaa siskonpojan kanssa noinkin paljon?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi hommaa

Vierailija
2/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin pyrin tätinä siihen, että tapaan sisarusteni lapsia viikottain ja vastaavasti omat lapseni tapaisivat tätejään usein. Yökyläilyä, elokuvia jne jne... Ja sehän on mukavaa. Ja nyt kun osa tätitettävistäni on jo yli 20vuotiaita on ihanaa kun he lomalla haluavat tulla tädin luo kylään. Ovat iloisia vain tavallisesta yhdessä olosta maalla tädin kanssa :) Hauskaa ja hassua!!

Vierailija
4/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee aika harvinaista että joku lapseton täti ja varsinkin noin nuori jaksaa olla noin paljon lapsen kanssa. Toisaalta itse olen ollut vastaavasti tosi paljon veljieni lasten kanssa ja minusta se oli tosi kivaa. Hain lapsia luokseni yökylään (usein useammalta veljeltäni eli lauma serkuksia). Käytiin uimassa jne. Nyt ei riitä enää aika kuin omiin muksuihin. Valitettavasti heillä ei ole tätiä joka touhuilisi samalla tavoin heidän kanssaan.

Tilanteenne kuulostaa tosi kivalta ja omituisuutta on vain positiviisessa mielessä...

Vierailija
5/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa ainakin :) mutta aivan ihanaa mielestäni, kateelliset vaan ovat ihmeissään, kun heitä ei kukaan auta :)

no minulla ja äidilläni on samanlaiset välit ja niitä ihmiset kummastelevat, kuulemma olisi jo aika leikata napanuoraa irti :DD en leikkaa, en halua, äitini on minulle niin tärkeä ihminen elämässäni, että en vain voi elää ilman häntä, enkä halua!

Vierailija
6/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavieni mielestä siskoni touhuaa liikaa lapsen kanssa kun ottaa huomioon, että poika ei ole hänen lapsensa. Että lapsi menee sekaisin siinä, kuka oikeasti on se huoltaja. No ei poika nyt niin paljoa ole tätinsä kanssa tekemisissä, vaikka lähes päivittäin näkevätkin.

Kuulemma on outoa, että pojalla on oma huone siskoni luona. Hänellä on melko iso talo ja yksi huone annettiin lapsen käyttöön. Siellä on siis sänky ja leluja. Ei mikään iso huone mutta sellainen, mihin mahtuu leikkimään ja nukkumaan ettei aina tarvitse etsiä patjaa varastosta.

Tuttavieni kommenttien jälkeen vain tuli olo, että me ollaan jotenkin poikkeavia. Olemme siskoni kanssa muutoinkin läheisissä väleissä, joten on kait aika luonnollista että se heijastuu myös lapseen.

Vierailija
7/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa vain hienolle.

Vierailija
8/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietaa tasan varmasti kuka on aiti. Hienoa etta sulla on tuollainen tilanne!

Vierailija
9/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kuin vitosella, erotuksena se että kyseessä olivat siskoni lapset :) Mä oon aina tykännyt lapsista ihan satasella ja usein vietin koko päivän siskoni luona jos vain itse olin vapaalla tai menossa myöhäiseen iltavuoroon. Siskoni oli erittäin tyytyväinen apuun, hänen miehensä on yrittäjä joka tekee pitkää päivää. Monesti esim. nukutin lapsia päiväunille, saatoinpa itsekin nukahtaa :D Autoin ihan kaikissa kodin töissä, itsellä ei silloin ollut elämässä oikeastaan muuta kuin työ eli en ollut kenellekään tilivelvollinen.

Harmittaa muakin nykyään kun ei tule enää yhtä paljon oltua lasten kanssa tekemisissä kun omat lapset (2,5v ja 8kk) vievät kaiken ajan. Siskoni tyttö 4v on kyllä nykyisin innostunut leikkimään meidän 2,5-vuotiaan tytön kanssa joten kiva että saadaan siskontyttöä kylään :)

Älä huoli vaan nauti :)

Vierailija
10/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilempä, että mutisijat ovat vain kateellisia siskosi ja pojan hyvistä ja lämpimistä väleistä. Itse olisin ainakin ikionnellinen, jos lapsillani olisi noin läheinen suhde tätiinsä :)

Vierailija
11/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että JÄIT heti yh:si. Surku juttu lasepn kannalta. olisit jättänyt siemenet väliin.

Vierailija
12/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No epäilinkin, että kyseessä voisi olla kateellisuus mutta en tunne ketään, kellä tosiaan olisi näin läheiset välit esim. tätiin, niin toki sitä alkoi miettiä, että tämä olisi jotenkin epänormaalia =) Siksi tulinkin avautumaan tänne ja ihmettelemään, onko tämä yleistäkin vai ollaanko vain poikkevia.

Vierailija
13/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No epäilinkin, että kyseessä voisi olla kateellisuus mutta en tunne ketään, kellä tosiaan olisi näin läheiset välit esim. tätiin, niin toki sitä alkoi miettiä, että tämä olisi jotenkin epänormaalia =) Siksi tulinkin avautumaan tänne ja ihmettelemään, onko tämä yleistäkin vai ollaanko vain poikkevia.

..mutta siementäjä on muualla?

Vierailija
14/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että JÄIT heti yh:si. Surku juttu lasepn kannalta. olisit jättänyt siemenet väliin.

mutta en voi kahlita ketään perhe-elämään tai lapseen ja toisaalta isättömyys (tai no, onhan se isä paperilla) on huono syy abortille kun muut puitteet olivat kunnossa.

Vierailija
15/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi niin että lapsella on isä kuin täti.

Ikävä tulevaisuus odottaa mukeloa.

Vierailija
16/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hieno täti ja rakastaa poikaasi. Samoin muksulla on hieno aikuiskontakti kaikkein läheisimpään sukulaiseensa, yhtä hyvin se voi olla täti kuin mummu tai pappakin.

Omat lapseni ovat olleet koko elämänsä enemmän tai vähemmän veljieni oheiskasvattamia ja yksi muutti jo 16-vuotiaan omilleen. Hänestä on pitänyt kodin ohella huolta -kukas muu kuin kummieno! Eno hoitaa minun valtuuttamanani myös kouluaisioita ja muita virallisia papereita.

Eli unohda tuollaiset hölmöt kommentit, kyllä perheessä ja suvussa saa olla läheinen.

Vierailija
17/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi kahlita ketään perhe-elämään tai lapseen ja toisaalta isättömyys (tai no, onhan se isä paperilla) on huono syy abortille kun muut puitteet olivat kunnossa.

Ajattelitko, että äijä muuttaa mieltään? Niinhän ei tapahdu. Yritit pakottaa hänet isäksi. Jätit ehkäisyn. Yritit naruttaa miestä jne...

Vierailija
18/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vain useimmiten mummo, joka on eniten lasten kanssa.

Itsestänikin oli lapsettomana kiva viettää aikaa kummilasten kanssa. Lapset ovat niin aitoja, ja voihan olla että tädillä ja pojallasi synkkaa harvinaisen hyvin ja se on vain kiva.

Vierailija
19/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että äijä muuttaa mieltään? Niinhän ei tapahdu. Yritit pakottaa hänet isäksi. Jätit ehkäisyn. Yritit naruttaa miestä jne...

Ei, kävi vain vanhanaikaisesti ja ehkäisy petti. Kuten sanoin, en löytänyt tarpeeksi syitä abortille ja annoin miehen päättää, haluaako olla lapsen elämässä vai ei. Paperille nimi kuitenkin tulee. Mies teki oman valintansa ja minä omani.

Vierailija
20/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni on vähän sama tilanne.Yhteinen nimittäjä lapsettomuus. Lapseton täti on hyysännyt miestäni koko elämänsä kuin omaa lastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan