Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen aina sisäistä kiukkua, kun näen, että joku ostaa kaupasta

Vierailija
04.02.2012 |

kertakäyttövaippoja. En ymmärrä, miten niitä enää nykyään voidaan edes myydä maailmamme on yhteinen.

Kihisen kyllä myös tupakkatuotteista, mutta onneksi ne eivät nykyään näy kaupoissa.

En kyllä näytä tätä sisäistä kiukkuani muille, enkä enna sen kuulua. Kunhan nyt tässä ja nyt marmatan...

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas nolottaa ostaa kertisvaippoja. Käytetään kertistä öisin ja reissuilla, muuten kestoja.

Vierailija
2/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käyttämättä jäävä ruoka, pakkausmateriaalit on siinä sivussa aika pieni riesa. Näin olen lukenut muistaakseni Helsingin Sanomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaippa tappaa", "Vaippa tuhoaa", "Kertisten käyttäjät on ääliöitä" jne. Kertisvaippoja pitäisi myydä markettien takalastauslaiturilta eikä niitä pitäisi lainkaan olla kaupan hyllyllä esillä.

Vierailija
4/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä jätettä muutenkin tulee. Jos noin miettii niin pitäis jättää lapset tekemättä kokonaan, miettikää miten paljon yksi ihminen tuottaa jätettä elämänsä aikana. Siinä mielessä ne vaipat on vaan pisara meressä.

Vierailija
5/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet on ongelmat...kun toisten vaippaostoksia pitää kytätä:D

Vierailija
6/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas nolottaa ostaa kertisvaippoja. Käytetään kertistä öisin ja reissuilla, muuten kestoja.

Öisin tosin käytämme kestoja, toimii!

Mutta pidemmille matkoille ostin kertavaippoja pienen paketin. Ja kyllä nolotti. Kaupasta sai oikein katsoa, mitä ostaa, kun monet oli niitä valtavia pakkauksia.

Nämä riittääkin sitten onneksi koko vaippaiän loppuun.

Vierailija
7/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mielummin käytän kertisvaippoja, kun mielialalääkkeitä. Kato jos ei jaksa, on jostain tingittävä. minä tingin pyykistä. Kiitos ja anteeks.

Vierailija
8/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mahtaa olla kovin kiukkuinen olo koko ajan. Mitä jos vähän relaisit.

Vierailija
9/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaippa tappaa", "Vaippa tuhoaa", "Kertisten käyttäjät on ääliöitä" jne. Kertisvaippoja pitäisi myydä markettien takalastauslaiturilta eikä niitä pitäisi lainkaan olla kaupan hyllyllä esillä.

lisää kestovaippojen käyttäjiä? Itse ajattelin kokeilla seuraavan kohdalla, mutta taitaa jäädä, jos äo laskee tuolla tavalla.

Vierailija
10/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mielummin käytän kertisvaippoja, kun mielialalääkkeitä. Kato jos ei jaksa, on jostain tingittävä. minä tingin pyykistä. Kiitos ja anteeks.

Meillä oli kestot hankittuna ja jonkin verran niitä käytettiinkin... Vaan katsoin tärkeämmäksi että vauvallani ja esikoisellani on äiti.

Jos joku pyykkää mulle ilmaseks ni sit kestot tänne heti.

Vierailija
11/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tapetille haitat ja hyödyt. Miten se energiankulutus, vesi, pesuaineet? Mikä on parasta ja miksi ja millekin perheelle? Pikkulapsi perhe kerrostaloasunnossa, jossa pesukone pseuhuoneessa kellarissa, en usko että kauheasti kiinnostaisi lähteä sinne pesemään isoja vaippamääriä.

Vierailija
12/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä jätettä muutenkin tulee. Jos noin miettii niin pitäis jättää lapset tekemättä kokonaan, miettikää miten paljon yksi ihminen tuottaa jätettä elämänsä aikana. Siinä mielessä ne vaipat on vaan pisara meressä.

Esim. meidän perheeltä ei kyllä kovin suurta nyssäkkää tuonne kaatopaikkajätteeseen tule viikoittain. Ja tarvitsen itelleni eläkkeenmaksajan ja hoitajan sitten kun olen vanha. Ja jonkun tätä maatakin pitää pystyssä pitää. Osittain sikis hankin lapseni.

Olen kasvattanut heidät ekologisiksi. Ruokaa emme heitä pois ja matkat teemme junalla. Slow-travel on suorastaan tietyllä tavalla muotia.

Vierailija
13/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti heti plussattuni, että kestovaippoja ei tällä kertaa käytetä. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että tässä asiassa aion säästää voimiamme. Pienessä asunnossa on inhaa, kun niitä vaippoja on joka puolella kuivamassa. Lisäksi pesukone meni rikki ja kusen ja paskan haju tuntui leijailevan asunnossa. Ei kiitos.

Jos jätämme lentämiset lentämättä ja säästämme bensoissakin jättäen turhat ajelut pois, se kompensoinee syntiämme.

Emmekä aio tehdä enempää kuin nämä kaksi lasta, eli ympäristön rasitus jää kohtuulliseksi verrattuna suurperheisiin.

Kivittäkää, jos haluatte (en tosin jaksa lukea edes vastauksia tähän ketjuun, koska arvaan saavani fanaatikot kimppuuni).

Vierailija
14/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttövaippoja. En ymmärrä, miten niitä enää nykyään voidaan edes myydä maailmamme on yhteinen. Kihisen kyllä myös tupakkatuotteista, mutta onneksi ne eivät nykyään näy kaupoissa. En kyllä näytä tätä sisäistä kiukkuani muille, enkä enna sen kuulua. Kunhan nyt tässä ja nyt marmatan...

Lapsi käyttää vaippoja keskimäärin sen 2,5 vuotta.

Kuinkas kauan laitoksissa elävät vanhukset niitä käyttää????? Taitaa mennä lähemmäs 10 vuotta.

Mä en ymmärrä, että miksi aina tohotetaan lasten kertisvaipoista, samalla tavalla ne vanhuksetkin niitä käyttää!! Eikö se kiukuta, että vuodepotilailla ei käytetä kestoja???

t. 1 joka käyttää lapsillaan kertisvaippoja, eikä yhtään hävetä niitä kaupasta ostaa!

Vierailija
15/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kestoilijoita hippeinä!

Hyi h*lvetti, meidän pesukoneeseen ei paskavaippoja!

Ylpeydellä ostan vaippoja kaupasta :D

Vierailija
16/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en halua kylään yhteenkään kotiin, jossa on kylppärin nurkassa kusinen ja paskainen likoämpäri..

Opetin lapset potalle ennätyajassa ja vaipat päätyivät enegiajakeeksi polttolaitokselle hyötykäyttöön.

Sen sijaan sinun kestojen pesuvesiä käsitellään vesilaitoksella isolla rahalla.

Vierailija
17/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan kertiksistä turkasen paljon jätettä ja harmittaa, miksei voida kehitellä ekologisia vaippoja jotka vaikka maatuis, onhan jo kaikki aikapitkälle tehty biohajoavaksi :S

Itseä ei harmita ostaa kertiksiä, kun tiedän etten tosiaan jaksa vatvoa iltasin paskapyykkiä ja varmasti useammin kuin kerran huomaan, että jaa...jääny taas pesemättä ja kersalla ei vaippaa päälle pantavaksi :P Mielummin menen vaikka helliin ukkooni ja harjotellaan lastentekoa ku yökitään kellarissa paskavaippojen kimpussa.

Mutta se olen vain minä se.

Vierailija
18/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte sitten matkustaa kerran vuodessa Thaimaahan parantelemaan vauvojenne takapuolia auringon paisteella.

Niin, ja huristella kakkosautolla automarkettiin katsomaan ja kyttäämään, miten jotkut kehtaavat ostaa niitä kertiksiä.

Vauva kylvetetään joka ilta, jotta kestot eivät kosteudellaan aiheuta ihottumaa. Vettä kuluu mutta mitä siitä.

Imuroitko kerran viikossa vai joka päivä?

Onko miehelläsi työmatkoja?

MIkä on vedenkulutuksenne ja kuinka usein pesukone on päällä?

Mitä pesuainetta käytät?

Mitä shampoota käytät? Kuormittaako luontoa?

Onko teillä sähkölämmitys?

Maailmassa on monia muitakin järkyttäviä asioita kuin vain kertikset. Kyse on ihmisten valinnoista. Joku jättää ulkomaanmatkat väliin mutta valitsee kertikset. Kumpi teistä on pahempi?

Vierailija
19/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tapetille haitat ja hyödyt. Miten se energiankulutus, vesi, pesuaineet? Mikä on parasta ja miksi ja millekin perheelle? Pikkulapsi perhe kerrostaloasunnossa, jossa pesukone pseuhuoneessa kellarissa, en usko että kauheasti kiinnostaisi lähteä sinne pesemään isoja vaippamääriä.

jokainen tuntemani kestoilija asuu isossa omakotitalossa, jonka kodinhoitohuoneessa on vähintään 7 kilon pesutorni, joka jyskää päivittäin :D No, ehkä se kestovaipan käyttö jotain mielenrauhaa tuo, hyvä niin.

Vierailija
20/103 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan niitä surutta sinun kiukustasi huolimatta jatkossakin, täällä meillä päin kun jätteet poltetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän