Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen aina sisäistä kiukkua, kun näen, että joku ostaa kaupasta

Vierailija
04.02.2012 |

kertakäyttövaippoja. En ymmärrä, miten niitä enää nykyään voidaan edes myydä maailmamme on yhteinen.

Kihisen kyllä myös tupakkatuotteista, mutta onneksi ne eivät nykyään näy kaupoissa.

En kyllä näytä tätä sisäistä kiukkuani muille, enkä enna sen kuulua. Kunhan nyt tässä ja nyt marmatan...

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pyyhitkö itse persauksesi kestorätteihin ja peset niitä? ihan yhtä tuhlausta on kakkapaperin käyttö... kuka haluaa pestä vaatteensa samassa koneessa missä kakkavaipat ovat juuri pyörineet?! monikkoperheen äitinä ei aika tosiaankaan riitä ylimääräiseen pyykkäykseen. ja onhan valmisvaipat imuteholtaan ihan huippuja. ajattele itsesi märkä rätti jalkovälissä moneksi tunniksi... ja tupakkatuotteista, typerää piilottelua. sillä se mielenkiinto nuorilla vasta herää kun on niin salaista.

Et sitten tajua että sitä kakkaa ei laiteta koneeseen??

Se huuhdellaan vessanpönttöön ja esipestään ennen ku heitetään koneeseen ja aikaa se ei vie kuin minimisti. Mutta kun asenne on tuo..

Ja mitään märkää rättiä ei pidetä tunteja jalkovälissä vaan se vaihdetaan heti, ehkä sä et edes osais tuota juttua?

Vierailija
82/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertavaippoja ei tarkoita, että perhe käyttää pelkästään niitä.

Mä käytin kaikilla kolmella lapsellani sekä kestoja että kertiksiä. Kertikset oli käytössä esim. kyläreissuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kestoihin heti, jos tulet pesemään niitä pari kertaa viikossa :). Ei ole pesukonetta ja pyykkitupa 200m päässä, tosi kiva raahata pyykkejä eestaas.

Vierailija
84/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kertiksiä käytetäänkin, meillä on vain yksi lapsi, ei matkustella, käytetään julkista tai kävellään, harrastukset kirjastoa, uimista jne. ja asumismuotokin on energiapihiksi suunniteltu kerrostaloasunto. Ei syödä päivittäin lihaa, ei osteta koko ajan uutta jne.

Vierailija
85/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jotka ostavat lapsilleen valmispurkkiruokia. Monesti olen nähnyt kun 2-5 vuotialle lapsille ( lapset siis kaupassa mukana) ostetaan valmispurkkiruokia ja siinä ääneen mietitään mistäs se meidän "vilma" nyt tykkäiäisi tai lapsi itse valitsee itselleen valmiit purkit. YÖK! Toivon että nämä vanhemmat myös itse söisivät niitä mömmöjä päivittäin.

Olen itsekkin joskus ostanut alle vuoden ikäiselle purkkiruokia, lähinnä hedelmäsoseita ihan pienelle.. Mutta en ikinä yli vuoden ikäiselle ja muutenkin on todella vähäisiä nuo purkkiruoka ostokerrat...

Lisäksi etoo ihmiset jotka lappaavat kärryihin pelkkiä eineksi eikä mitään mistä valmistaa ns kotiruokaa! Yleensä näistä löytyy myös limuja, karkkeja yms.

Vierailija
86/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heheeee...no sitten kun asut kerrostalossa ja ne talon vaarit ja mummot alkaa pestä niitä kestovaippojaan siellä yleisessä koneessa, sitä ripulivaippaa ja muuta...mitä onkin sitten aikuisen määrissä, niin johan se kestoilijakin kauhistuu, että samassa koneessako pitäs pestä niin vauvan vaippojakin.

todellakin jos hyväksyt vain kestovaipat...niin katsotko karsaasti myös terveyssiteiden ostajia ja aikuisten vaippojen ostajia. Tiesitkö että ne aikuisten vaipat ovat sen 6 kertaa isompia ja yksi sellainen vaippa tuottaa jo saman verran jätettä kun vauvan vuorokauden vaipat :D

Vierailija
87/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jotka ostavat lapsilleen valmispurkkiruokia. Monesti olen nähnyt kun 2-5 vuotialle lapsille ( lapset siis kaupassa mukana) ostetaan valmispurkkiruokia ja siinä ääneen mietitään mistäs se meidän "vilma" nyt tykkäiäisi tai lapsi itse valitsee itselleen valmiit purkit. YÖK! Toivon että nämä vanhemmat myös itse söisivät niitä mömmöjä päivittäin.

Olen itsekkin joskus ostanut alle vuoden ikäiselle purkkiruokia, lähinnä hedelmäsoseita ihan pienelle.. Mutta en ikinä yli vuoden ikäiselle ja muutenkin on todella vähäisiä nuo purkkiruoka ostokerrat...

Lisäksi etoo ihmiset jotka lappaavat kärryihin pelkkiä eineksi eikä mitään mistä valmistaa ns kotiruokaa! Yleensä näistä löytyy myös limuja, karkkeja yms.

Samaa ajattelen enkä voi sille mitään että nämä

ihmiset eivät kertakaikkiaan osaa/pysty ajattelemaan omilla aivoilla vaan kaikki lapataan kärryyn mitä hyllyissä on ja sitten päivitellään kuinka kallista elämä on..

Vierailija
88/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te kesto-mammat muistatte sitten omat terveyssiteennekin leikellä kankaista ja "kestoilla"?

Törkeästi tulee jätettä terveyssiteistä, jotka valmistetaan vielä saastuttavammista materiaaleista ja samoissa isoissa saatuttavissa tehtaissa.

kestositeitä, mutta kuukuppia oon käyttänyt jo yli 10 vuotta.

Vierailija
89/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden tästä viritetyllä urheiluautollani kuskaamaan lastani kartingradalle.

Olkaa te kotona sen aikaa ettei hiilijalanjälkemme kasva liikaa sillä aikaa, jooko?

Vierailija
90/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus noita kaura-hedelmä-soseita jugurtin joukkoon ja lapsi jo 1,5v. Paska äiti ON paska äiti:(

Vierailija
91/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ap. Mutta en silti jksa ruveta kakkarättejä huuhtomaan, säilyttämään ja pesemään, eli pamperseja kuluu meillä. Kyllähän siinä kaatopaikkajätettä syntyy reippaasti, mutta syntyköön.

Mua ottaa enemmän päähän rivarimme toimimaton jätehuolto ja kierrätyksen vähyys. Sekajätteeseen mene niin paljon kaikkea turhaa, jonka voisi kierrättää.

Vierailija
92/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan saanut systeemiä toimimaan. Lisäksi säälitti lapsi, jolla oli märkä paketti polviin saakka ja silti joka saamarin vaihtokerralla meni vaatteetkin uusiksi. Aina vaan vuoti jostain. Kyllästyin kun pyykkiä oli muutenkin valtavasti.

Meillä on 3 lasta vaipoissa ja pyykkiä tulee joka päivä 1-2 koneellista (7kg kone). 2 räkkiä täynnä vaatteita. En jaksais näiden päälle vielä pyörittää kestovaippakoneellista. Lisäksi kahdella nuorimmalla on aina välillä pesinyt sieni alapäähän.

Vierailija
93/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo aloittaja taida olla ihan terve, ei mitään käsitystä siitä minkälaista tuhoa luonnolle aiheuttaa se kestovaippojen jatkuva pesu ja sen jätevesimäärän käsittely.

Vierailija
94/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytettiin päivisin 3 kk kestovaippoja, moenlaisia (kun lähes kaikki kaverit ovat muksuillaan sellaisia käyttäneet) mutta emme vaan saaneet niitä toimimaan vaikka neuvoja kyseltiin, kokeiltiin erilaisia yhdistelmiä ja kaverit kävivät katsomassa etten tee mitään väärin. Lapsella jatkuva ihottuma ja vaipanvaihtoväli 30-60 min - huusi heti kun vaippa kostui.

Vierailija
95/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis

eli te jotka fanaattisesti pelastatte maailmaa kestiksillä, miten toimitte, kun teillä on kuukautiset? Käytättekö siteenäkin "kestistä", kuukuppia vai mitä? Veikkaan, että niistä kerttiksinä siteistä/tamppooneista tulee kuitenkin elämän aikana enemmän jätettä, kuin vaipoista vauvana... Ja kuten joku jo tähän vetikin mukaan vanhukset, se vaippamäärä on oikeasti pääsääntöisesti valtava viikoittain...

Vierailija
96/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen siitä, että en enää sikiä. Ei tule minkäänlaista vauvakuumetta.

Vierailija
97/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa olla kurjaa, jos "pistää oikein vihaksi" muiden tekemiset. Onkohan olemassakaan ihmistä, joka osaa olla kaikille mieliksi...

Vierailija
98/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me käytettiin koko vauva- ja taaperoaika kestoja, mutta vähitellen ne eivät yövaipaksi enää riittäneet. nyt 3v poika ei ole vielä yökuiva, ja on valvonut todella paljon koko ikänsä, emmekä jaksa enää ylimääräisiä heräilyjä. Siksi käytämme yöllä kertiksiä, toivottavasti loppuu pian.

Vierailija
99/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä mitään ehkäisyä mikä kuormittaa myös luontoa... ei kondomeja, ei e-pillereitä, ei kierukkaa, ei ehkäisy kapselia/laastaria...jne

Vierailija
100/103 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kierrättävät ja kaikki teollisuus myös, silloin vasta alan syylistyä kerttiksistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi