Jestas tätä vierailutahtia! Ihanaa, että on kavereita, mutta...
meidän viime viikko:
maanantai: kahdet vieraat
tiistai: kävin itse vieraisilla, oli kutsuttu jo ajat sitten
keskiviikko: yhdet vieraat
torstai: käytiin vieraisilla, sinnekin kutsuttu ajat sitten
perjantai: kahdet vieraat
Siis nää ihan normaalien työpäivien jälkeen.
Ei joka viikko ihan näin paljoa vieraita käy, mutta sanotaanko että hiljaisin viikko vieraiden osalta on sellainen, jos käy vain parit vieraat viikon aikana. Ja tyypillinen viikko sitten jotain tämän viikon ja "hiljaisen viikon" väliltä.
Mä en juuri ehdi meille vieraita edes kutsumaan, kun meille soitellaan itse että olisi kiva tulla käymään, kun ei olla pitkään aikaan nähty/kun ollaan siellä päin/tms.
Ja muutamat sukulaiset valittaa, kun ei koskaan ehditä käymään heillä.. no, ei tässä oikein enää jaksa, kun jos joskus onkin sellainen päivä että kukaan ei oo tulossa käymään eikä itse tarvi mennä mihinkään, ei kertakaikkiaan edes HALUA sitten lähteä mihinkään vaan olla vaan ihan rauhassa kotona.
Ja en mä siis meille itse kutsu ihmisiä, me vaan asutaan ilmeisesti just niin sopivalla sijainnilla, kaikki tykkää poiketa meillä ohikulkeissaan, kaupoilla käydessään jne.
Kommentit (26)
Kamalaa :///
Luojan kiitos ei ole tuollaista meillä, oikeasti napsahtaisi päässä alta aikayksikön...
ap
on viimeksi käynyt vieraita heinäkuussa! Ennen kävi useinkin, mutta meitä ei koskaan kutsuttu vastavierailulle. Lopetin itse vieraiden kutsumisen ja tässä siis tulos. Joskus nähdään jossain kaupungilla ja kaverit huokailee kun ei enää nähdä. En vaan jaksanut enää noita yksipuolisia kestityksiä, jotka oli jo vuosikausia jatkuneet. Ei ole kivaa tämäkään. En tiedä mitä tekisi.
ja mua pidetään vähän omituisena, koska olen paljon enemmän omissa oloissani. Yritin aluksi tuollaista tyyliä, mutta uuvuin ja väsyin, vaikka ihania ihmisiä onkin ystävinäni. Tarvitsen paljon enemmän omaa tilaa ja rauhaa ollakseni onnellinen ja sitähän nämä täkäläiset tohottajat ei tajua ollenkaan.Eli elän nyt sitten "erikoinen suomalainen"-leima otsassani ;-)
kun olisi edes joku, joka kävisi.
Asutteko jossain tosi korvessa?
Onko teillä (sinulla ja puolisollasi) sisaruksia, elossa olevia vanhempia, ystäviä, työkavereita?
Mun mielestä on jotenkin uskomatonta, ettei joillakin käy vieraita..?
ap
Tai no, ehkä 2x/vuodessa miehen äiti ja täti ja isäpuoleni uuden vaimonsa kanssa 1x/vuosi.
Mitä ne työkaverit meillä kävisi, ei mekään käydä heillä, hehän ovat vain työkavereita!! Äitini kuollut, miehellä ei isää ole ollutkaan, sisareni asuvat 500km päässä eikä oikein olla tekemisissä, kavereita ei ole.
kun olisi edes joku, joka kävisi.
Asutteko jossain tosi korvessa?
Onko teillä (sinulla ja puolisollasi) sisaruksia, elossa olevia vanhempia, ystäviä, työkavereita?
Mun mielestä on jotenkin uskomatonta, ettei joillakin käy vieraita..?
ap
melkein aina iltatöissä ja kun itse haen lapsen tarhasta niin kello on 16.
Illalla olen pojan kanssa ja teen ruokaa, kylvetään, leikitään ja poika menee nukkumaan 19.30. Poika on vasta 2 v. ja on paljon mukavampaa, kuin se että siinä vielä rupeisin vieraita passaamaan. Viikonloput sitten kyläillään ja kutsutaan vieraita.
Meillä on viimeksi käynyt vieraita heinäkuussa! Ennen kävi useinkin, mutta meitä ei koskaan kutsuttu vastavierailulle. Lopetin itse vieraiden kutsumisen ja tässä siis tulos. Joskus nähdään jossain kaupungilla ja kaverit huokailee kun ei enää nähdä. En vaan jaksanut enää noita yksipuolisia kestityksiä, jotka oli jo vuosikausia jatkuneet. Ei ole kivaa tämäkään. En tiedä mitä tekisi.
Kurjaa, mutta ei voi mitään. Meillekin oikein tuppauduttiin syömään, grillaamaan ja kahvittelemaan, mutta ikinä ei vastakutsua tullut. Tai tuli kerran yhteen paikkaan; "omat naksut ja viinit mukaan".
Kaiken huippu oli kun eräs rouva kerran vei meidän vessasta käsilaukussaan 2 rullaa wc-paperia! Tämä on totta, laitoin ne sinne juuri kun tulivat ja kun olivat lähteneet olivat paperitkin häipyneet. Sama rouva tuli kyseselle vierailulle ja jo kynnyksellä pahoitteli että "ostin sinulle purkkikukan mutta unohdin sen kotiin, sori".
Ja ennen kuin kukaan kysyy, niin nämä "ystävämme" ovat kaikki ihan hyvissä duuneissa, amk-taustaisia tai akateemisia. Köyhyys ei siis selitä käytöstään vaan ahneus ja pihiys.
melkein aina iltatöissä ja kun itse haen lapsen tarhasta niin kello on 16.
Illalla olen pojan kanssa ja teen ruokaa, kylvetään, leikitään ja poika menee nukkumaan 19.30. Poika on vasta 2 v. ja on paljon mukavampaa, kuin se että siinä vielä rupeisin vieraita passaamaan. Viikonloput sitten kyläillään ja kutsutaan vieraita.
mutta meillä käy silti vieraita. Oma työni on päivätyötä, olen kotona yleensä kolmen-neljän aikaan (riippu työpäivästä, vähän liukuva työaika)
Ja siis, mä en kutsu meille vieraita, meidän vieraat ovat kaikki sitä sorttia että itse soittelevat että olisivat tulossa kylään, ollaanko kotona silloin ja silloin..
ap
Eli oikeastaan halusit leuhkia että olet niin hyvä tyyppi, että kaikki oikeen tunkaa teille kylään ;) vaikka et edes haluaisi!
Ja et voi uskoa ettei jollain reppanalla käy kukaan kylässä..voi voi mutta onnex teillä käy :)
Paitsi miehen kaks veljeä poikkee syntymäpäivinä.
Aluks tää oli aika hirveetä, mut 15 vuodessa tottunu ja en enää ees halua, et kukaan tulee.
Suku asuu 800 km päässä :) Ja kun asuin vielä kotikonnuilla, niin vilskettä riitti..
Eli oikeastaan halusit leuhkia että olet niin hyvä tyyppi, että kaikki oikeen tunkaa teille kylään ;) vaikka et edes haluaisi!
Ja et voi uskoa ettei jollain reppanalla käy kukaan kylässä..voi voi mutta onnex teillä käy :)
minusta.
En näe tässä edes mitään leuhkimisen aihetta, sen verran väsyttää tämä vierailutahti, ja aina saa olla pitämässä kotia "salonkikelpoisena", rasittaa.
En mä pidä sellaista "reppanana" jolla ei käy vieraita kylässä, päinvastoin, olen vähän kateellinen. Tietysti ihmettelin miten se voi olla mahdollista, en mä taida lähipiiristäni edes tietää ketään, jolla ei kävisi juuri koskaan ketään kylässä.
ap
käy vieraita ehkä pari kertaa kuussa. Itse olemme keskimäärin noin yhden viikonlopun kuussa sukuloimassa. Kavereitani tapaan useimmiten kaupungilla, lenkillä tai heidän luonaan. Sopiva määrä, en kaipaa yhtään enempää.
taida olla kovin hyviä ystäviä? Mitä jos jatkossa ette kestittäisi kaikenmaailman hyvänpäiväntuttuja?
Minä olen tosi sosiaalinen (puhelias, iloinen pirtsakka tyyppi). Teen töitä jossa olen paljon erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja ei varmasti ykskään näistä ihmisistä uskois, ettei meillä käy koskaan vieraita.
Eli saatat sinäkin jonkun kaltaiseni tuntea.. tietämättäsi.
nro 14
taida olla kovin hyviä ystäviä? Mitä jos jatkossa ette kestittäisi kaikenmaailman hyvänpäiväntuttuja?
- mieheni vanhemmat
- mieheni sisko perheineen
- mieheni veli perheineen
- minun veljeni perheineen
- minun siskoni perheineen
- minun vanhempani
- 1. kummilapsi perheineen
- 2. kummilapsi perheineen
- 3. kummilapsi perheineen
- 4. kummilapsi perheineen
- kaksi työkaveriani (hyviä kavereita)
- miehen työkaveri perheineen
- serkkuni perheineen
- toinen serkkuni perheineen
Näiden lisäksi harvemmin (mutta säännöllisesti) meillä käy muita sukulaisiamme sekä muutama kaverini vuosien takaa sekä mieheni kavereita.
ap
Minusta meillä ei ole käynyt moneen viikkoon vieraita.
Toisaalta nytkin on yksi esikoisen kaveri käymässä (kolmatta tai neljättä kertaa tällä viikolla), keskimmäisellä on käynyt yksi kaveri.
Veljeni pistäytyi yllättäen yksi ilta tällä viikolla hetken kun kävi kaupungissa (Tarjosin kahvia ja kaupan keksejä ei iso vaiva). Ja anoppi on tainnut käydä kolmena päivänä tälläviikolla. Mutta ei siis mitään varsinaisia järjestä tarjoilut ja istu höpisemässä käyntejä vaan sellaisia pistäytymisiä joita en laske oikeastaan edes vierailuiksi.
Ihan ok juttu meille.
Kamalaa :///
Luojan kiitos ei ole tuollaista meillä, oikeasti napsahtaisi päässä alta aikayksikön...