Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niinistö kannattaa luokkayhteiskuntaa, Haavisto vastustaa

Vierailija
04.02.2012 |

Tässä tuo ero tulee selkeästi esille ehdokkaiden omissa puheenvuoroissa (blogisti kirjoittanut tv-ohjelmasta kommentit sanasta sanaan):

http://pajari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/96285-niinistö-ja-haavisto-ahneu…-–-ne-pienet-erot

Niinistö uskoo yhteiskuntaan, jossa rikkaiden veronkierto - ei kun siis veroSUUNNITTELU - mahdollistaa vaikkapa sen, että he eivät maksa lainkaan veroja, ja pyrkisi presidenttinä sitten "arvojohtamaan" näitä rikkaita lahjoittamaan varallisuudestaan hyväntekeväisyyteen. Siis huono-osaiset jäisivät rikkaiden veronkiertäjien hyväntekeväisyyden varaan. Aika kova maailma.

Haaviston mielestä taas yhteiskunnan tulee hoitaa rakenteet sellaisiksi, että huono-osaiset pystyvät itse auttamaan itseään, ja tähän tarvitaan myös hyväosaisten verottamista. Haavistolla on johdonmukaisesti sama linja myös mm. pakolaispolitiikassa: tärkeintä on, että ihmisiä autetaan itse auttamaan itseään omassa kotimaassaan. Hyväntekeväisyysjärjestöt ovat vain laastareita, joilla tilapäisesti helpotetaan kriisejä - eivät mitään pysyviä ratkaisuja.

Niinistö siis kannattaa luokkayhteiskuntaa, Haavisto vastustaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/5 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitten jos tahallaan käsittää väärin.

Niinistöä äänestän ja hän nämä vaalit voittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ihmisiä autetaan itse auttamaan itseään omassa kotimaassaan, miksi Romanian romaneille pitäisi rakentaa oma pikkukaupunki Helsinkiin?

Vierailija
4/5 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse palauttaisin luokkayhteiskunnan. Keskiluokan merkityksettömyys yhteiskunnassa on jotain ihan käsittämätöntä. Koulutus kunniaan.

Vierailija
5/5 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heillä on sama elintaso kuin keskituloisilla, koska "on autettu itse auttamaan itseään". Eli suomennettuna opetettu, että rahaa tulee, kunhan maltat olla menemättä töihin.

Sekö on hyvä yhteiskunta? Osa saa olla osallistumatta kuluihin, koska ei viitsi tehdä mitään? Ja muut auttavat niin perkeleesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi