Mitä yleistä vauvanhoidon tai lastenhoidon normia et ole koskaan ymmärtänyt
mikä on mielestäsi vähän hölmöä tai tarpeetonta?
Ei aleta kiistelemään asiasta. Jokainen sanoo vain oman mielipiteensä.
Kommentit (123)
En nukuttanut vauvojani kertaakaan ulkona, ellemme muutenkin olleet ulkoilemassa. Ei korvatulehduksia, räkätauteja jopa normaalia vähemmän ja hyvin nukkuivat sisälläkin.
Mäkään en aluksi nukuttanut vauvaa ulkona, mietin, että miksihän ihmeessä mun pitäisi tehdä niin. No, tässä n. kuukauden ajan vauva on ollut itkuinen (vissiin oireilee jollain tavalla hampaita) ja nukkunut tosi huonosti päivällä, välillä myös yöllä. No, mä sitten ajattelin kokeilla, että nukkuiskohan se ulkona, ja sehän auttoi ongelmiin kertaheitolla!
Nyt on hirmu kovat pakkaset, mutta meillä on onneksi semmoinen untuvamakuupussi, joka vedetään melkein kokonaan kiinni niin, että vauvan naaman yläpuolelle jää vain semmoinen pieni aukko. Se lämmittää vauvan hengitysilman. Mä ajattelin tänäänkin tehdä ihan pienen kiekan tuolla ulkona, vaikka pakkasta on lähes -30 ja tuoda sitten vauvan sisälle nukkumaan. Eilen ei nimittäin käyty pihalla (koska oli niin kylmä), ja vauva ei sitten nukkunut kuin ihan lyhyitä unia päivällä ja oli sitten itkuisa ja kiukkuinen.
Joten toisissa tapauksissa se ulkona nukuttaminen on tosiaan ihan välttämätön ratkaisu!
Jos on oikein täyteen topattu vauva vaunuissa ja pieni aukko hengitykselle, niin eihän sinne uutta puhdasta happea edes pääse, vaan vauva kierrättää samaa ilmaa. Tuleehan siinä itse kullekin väsy, kun hengitetään pelkkää hiilidioksidia! ÄLY HOI!!! Ja -30 pakkasta ja vauva ulos?????????? Ei voi olla totta.....!!!
Ei makaavia mumojakaan kylvetetä päivittäin, vaikka heilläkin valuu ruuat ja on vaipat.
Luuletko todella, etteivät he olisi onnellisia, jos pääsisivät päivittäin kylpemään?? Ei voi verrata vauvan kylvettämiseen, koska äideillä ei ole muuta kuin aikaa vauvaa varten.
omani nukkui pinniksessä ja ei ole ollut ainuttakaan korvatulehdusta.
Vaunujen koppaa en peitä harsolla enkä muullakaan kankaalla.