Lähtisitkö huomenna ajamaan Uudellamaalla?
Huomenna olisi tarkoitus ajaa kummilapsen syntymäpäiville Helsingistä ensin Koskenkylänristeykseen ja siitä sitten parin tunnin matka eteenpäin. Ilmatieteenlaitoksen mukaan haastavin ajokeli on nimenomaan etelärannikolla 20km levyisellä kaistaleella eli juuri tuolla Helsinki-Koskenkylävälillä.
Nyt mietin, että pitäisikö jättää synttärit väliin vai lähteä rauhassa kelinmukaisesti ajelemaan. Miten sinä tekisit ja miten suhtautuisit jos lapsesi kummivanhemmat jäisivät ajokelistä johtuen synttäreiltä pois?
Kommentit (28)
Vaikka itse ajankin maltilla ja tarkkana, niin moni muu ei aja ja keli ON huono, uutiskuvista päätellen tosi surkea tilanne.
En menisi synttäreille, ilmoittaisin siitä nyt viimeistään
T: lappilainen
siihen, että lapseni kummivanhemmat eivät tulisi huonon sään takia lapseni synttäreille, sanoisin, että suhtautuisin ymmärtävästi. Synttäreitä voi juhlia toisenkin kerran ja jos lapselle on tulossa muita vieraita, ei lapsikaan kovasti pettyisi (tosin pettymykset eivät vahingoita lasta, sanon tämän ennen kuin joku viisastelee mulle)
Joten itse katsoisin sään ja tekisin päätksen sen mukaan. Jos vähänkin tuntuisi epävarmalta, jäisin kotiin ja laulaisin onnittelulaulun puhelimessa.
alkaa ärsyttää tää ikuinen keskustelu Helsinkin ajajista,tulkaa itse tänne ajamaan,kuinkahan moni on loppujen lopuksi syntyjään stadilainen,on aikas paljon muualta tulleita.Espoossa missä nyt asun,ei ole tässä lähi piirissä yhtäkään aura-autoa näkynyt koko päivänä,ei edes rattailla meinannut päästä mihinkään.
Huomiseksi koko päiväksi on etelään luvattu lumisadetta, joten ajokeli ei varmasti ole paras mahdollinen.
Meidänkin piti lähteä huomenna kyläilemään, mutta siirrämme sen sunnuntaille.
menisin muuna päivänä. Jos suositukset on olla lähtemättä ja itseään pelottaisi niin en lähtisi; eiköhän siitä elävästä kummista ole sitten jatkossakin enemmän iloa.
Ja kummilapsen vanhempana ymmärtäisi asian.
Viestitin jo kummilapsen vanhemmille, että seurailemme säätilaa ja teemme lopullisen päätöksen aamulla. Jos aamulla on ennusteiden kaltaista lumipyryä ja edelleen kehoitus välttää autoilua, niin teemme syntymäpäiväreissun toisena ajankohtana.
ap, joka kiittää keskustelusta! Ja lueskelee toki vielä, jos joku haluaa siihen edelleen osallistua :)
Tarpeeks aikaa ja järki päässä, huomenna on rauhallisempaa kun ei työmatkaliikennettä paljoa