Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua alkoi itkettää kun katsoin sitä IL:n kolarivideota Kehä ykköseltä

Vierailija
03.02.2012 |

Kauhee kolina kävi, kun siihen rysähti aina vaan lisää autoja... osaan kuvitella ihmisten paniikkia niissä autoissa ;( ;(

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta normaalilla empatiakyvyllä varustettuun ihmiseen tuo klipsi vaikuttaa. Se muistuttaa esim. siitä, että liikenteessä tilanteet tulevat yllättäin ja huomaamatta. Myös ne vaaralliset tilanteet. Lisäksi video muistuttaa meitä (työksemme ajavia) siitä, että näin voi käydä jokaiselle meistä, minä päivänä tahansa. ----Sä et tajua et itketään mitättömille asioille, kärsiville elukoille, kuolleille lapsille. Kun ne ei sua koske niin sua ei kato jaksa kiinnostaa. Joo oot tainnu kirjottaa nää samat rivit kato aiemminki. Kun joku suree tai murehtii tai itkee kuolleita lapsia tai ammuttuja perheitä niin sua ei jaksa kiinnostaa kun kato nää jutut ei koske sua. Otan osaa. Oot WT. i]

Kauhee kolina kävi, kun siihen rysähti aina vaan lisää autoja... osaan kuvitella ihmisten paniikkia niissä autoissa ;( ;(

ei tossa näyttäny kukaan olevan paniikissa. Pelti rytisi vähän. Mä en tajua tätä kun itketään jollakin ihan mitättömille asioille. Jos ei tuttuja loukkaantunu, niin ei voi kun ihmetellä tämmöstä hysteriaa. Kyllä on vieraantunu ihminen elämästä neljän seinän sisälle jos peltikolarin näkeminen tuo kyyneleitä.

pelkästään Suomessa tapahtuu joka vuorokausi kymmeniä vakavaan loukkaantumiseen ja kuolemaan tapahtuneita onnettomuuksia. Saati sitten ympäri maailma lento-onnettomuuksia, terrori-iskuja, murhia, sotia.

Ei ole 'normaalia empatiakykyä' surra kaikkea pahuutta ja onnettomuuksia maailmassa.

Ai niin, ethän sä surekaan kuin niitä mitä tapahtuu Suomessa ja on uutisissa. Kun ne muut on niin kaukana, ettei ne kosketa sua.

Vierailija
2/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva kun itse yrittää ajaa mahdollisimman turvallisesti, lapset kyydissä ja sitten joudut keskelle kaaosta. Minä ja lapset säästyttiin kolaroinnilta, mutta siellä oltiin motissa!

Mä voin sanoa että mua ei naurattanyt yhtään eikä naurata vieläkään!

Mä voin tulla nauraa teille sitten kun kohtaatte onnettumuuden, sopiiko näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jumalauta :D

Vierailija
4/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

snadilaisille on kiva nauraa kun niillä ei pää kestä

vittu mikä idiootti!

Eihän siellä nyt stadilaisia ollut vaan näitä savipellolle pakettitalon rakentaneita sun muita.

LOL!

Olitko itsekin siellä?

Senkin homo.

Ne oli hesalaisia ja etkö tiedä, että hesalaisia käy lahdessakin päin töissä ja tulee myös siltä väliltä hesaan?

IDIOOTTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Vierailija
5/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, että mukana oli paljon autoilijoita, jotka ovat niin tyhmiä, etteivät osaa suhteuttaa ajovauhtiaan vallitseviin tilanteeseen.. Siinä varmasti kärsi myös maltillisesti ajaneet. Kaaos syntyi osan piittaamattomasta ajosta.

Myös empatian vuoksi tuli hiukan tippa silmään.

Tämä kaikki siksi, että minulla on kyky asettua toisen asemaan, eli olen empaattinen.

Vierailija
6/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että tullaan täysillä vaikka näkyvyys nolla.

Huomasitteko sitä videota katsoessa että siellä takana tulevat monet ajoi järkyttävällä vauhdilla päin.

Joku fiksu tais olla kun osasi jarruttaa törmäämättä keneenkään.

Hänellekkään ei paljon auttanut kun joku torvelo tulee vauhdilla perään. Varmaan vähän ottanut päähän sitäkin.

Vierailija
7/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ajetaan runsaasti Helsinkiin ja esim. Espooseen ja VAntaalle töihin. Itse käyn kyllä päinvastaisessa suunnassa töissä. Ehkä muutama helsinkiläinen käy töissä muualla kuin Helsingissä mutta nämä ovat harvinaisuuksia. Ne helsinkiläiset, jotka tunnen, eivät omista autoa tai käyttävät autoaan todella harvoin mökkireissuille ja sukulaiskäynneille. He käyvät töissä metrolla, ratikalla, bussilla ja junalla. Jos työpaikka on kaukana, he muuttavat Helsingin huippukalliista asunnosta kehyskunnan loistokkaaseen omakotitaloon.

Lisäksi päivällä ei juurikaan työliikennettä ole, joten kyllä se nyt vaan oli ne maalaiset, jotka sen kolarisuman aiheutti. Siis ne, jotka eivät asu itse pääkaupunkiseudulla, eivät osaa varautua huonoon keliin ja ovat tottuneet väljempään menoon. Ei muisteta, että viereisellä kaistallakin on autoja tai että edessä voi joku ajaa hiljaa. Eiköhän päivällä ole liikkeessä juuri ne autoilijat, jotka välttävät ruuhka-ajoa eli ovat yleensä harvemmin ajavia.

Esim. ystäväni ajaa harvoin ja yritti 40 nopeudessa liittyä aiemmin tänä vuonna Länsiväylälle. Johan siinä torvea soitettiin... Itse ei tajunnut, miksi muut hurjastelivat huonolla kelillä. Varovaisuus on hyväksi mutta jos taidot eivät riitä tietyllä kelillä, on vain pakko pysähtyä ja jäädä kotiin. Et voi mennä neljääkymppiä kuuttakymppiä ajavien eteen tai tulee äkkijarrutuksia ja kolareita.

Vierailija
8/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muistuttaa esim. siitä, että liikenteessä tilanteet tulevat yllättäin ja huomaamatta. Myös ne vaaralliset tilanteet.

Eikö sen luulisi olevan jokaiselle autoilijalle selvää pässinlihaa, että jos ajetaan nollanäkyvyydellä satasta, niin tilanteet tulevat eteen yllättäin ja huomaamatta!

Mikä ihme autoilijoita ja ammattiautoilijoitakin vaivaa, ettei tuollaista itsestäänselvyyttä muisteta ilman jotain videoita!

Vierailija
9/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on myös oma työmatkani. Hgistä ei olisi saanut edes kaksiota keskustasta sillä millä täältä sai omakotitalon!

Yleensä nuo maalaisiksi haukkujat ovat itse kotoisin jostain Savon korvesta ja sitten sitä ollaan niin stadilaisia että... Itse olen syntynyt ja kasvanut kaupungissa, ja pidän itseäni etuoikeutettuna, kun olen saanut edes jonkinlaisen omakotitalon hankittua, kuten jo lapsena toivoin. Se betonihelvetti näyttäytyy kokonaan toisenlaisena, kun siellä on ollut pakko leikkiä ja kasvaa...

Vierailija
10/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuus on hyväksi mutta jos taidot eivät riitä tietyllä kelillä, on vain pakko pysähtyä ja jäädä kotiin. Et voi mennä neljääkymppiä kuuttakymppiä ajavien eteen tai tulee äkkijarrutuksia ja kolareita.

että ne neljääkymppiä ajavat on syyllisiä? Jos muut ei osaa ajaa sään mukaan, niin ei kolarit ole sen vika, joka ajaa kelin mukaisella nopeudella.

Vai oliko tuo video sun mielestä nyt sitten osoitus siitä, kuinka kovalla nopeudella osataan ajaa.

Vierailija
11/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ajetaan runsaasti Helsinkiin ja esim. Espooseen ja VAntaalle töihin. Itse käyn kyllä päinvastaisessa suunnassa töissä. Ehkä muutama helsinkiläinen käy töissä muualla kuin Helsingissä mutta nämä ovat harvinaisuuksia. Ne helsinkiläiset, jotka tunnen, eivät omista autoa tai käyttävät autoaan todella harvoin mökkireissuille ja sukulaiskäynneille. He käyvät töissä metrolla, ratikalla, bussilla ja junalla. Jos työpaikka on kaukana, he muuttavat Helsingin huippukalliista asunnosta kehyskunnan loistokkaaseen omakotitaloon.

Lisäksi päivällä ei juurikaan työliikennettä ole, joten kyllä se nyt vaan oli ne maalaiset, jotka sen kolarisuman aiheutti. Siis ne, jotka eivät asu itse pääkaupunkiseudulla, eivät osaa varautua huonoon keliin ja ovat tottuneet väljempään menoon. Ei muisteta, että viereisellä kaistallakin on autoja tai että edessä voi joku ajaa hiljaa. Eiköhän päivällä ole liikkeessä juuri ne autoilijat, jotka välttävät ruuhka-ajoa eli ovat yleensä harvemmin ajavia.

Esim. ystäväni ajaa harvoin ja yritti 40 nopeudessa liittyä aiemmin tänä vuonna Länsiväylälle. Johan siinä torvea soitettiin... Itse ei tajunnut, miksi muut hurjastelivat huonolla kelillä. Varovaisuus on hyväksi mutta jos taidot eivät riitä tietyllä kelillä, on vain pakko pysähtyä ja jäädä kotiin. Et voi mennä neljääkymppiä kuuttakymppiä ajavien eteen tai tulee äkkijarrutuksia ja kolareita.

tapahtuu myös toiseen suuntaan. Minä ja mieheni asuimme kymmenen vuotta helsingin keskustassa, sen jälkeen vantaalla, ja nyt ollaan asuttu jokunen vuosi Nurmijärvellä. Ollaanko me nyt sitten muututtu maalaisiksi, jotka ei tajua Helsingin liikenteestä mitään, vaikka päivittäin ollaan se 10 v töissä siellä käyty?

Ihan oikeasti, jotain järkeä tähän keskusteluun, yhtä idiootteja on molemmat puolet, te jotka väitätte että " hesalaiset" ei osaa ajaa, ja te jotka olette sitä mieltä että "maalaiset" siellä aiheuttaa ongelmat. Eiköhän noihin kolarisumiin riita ihan riittävästi molempia ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
12/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolarisumassa oli pääkaupunkiseudulta olevia sekä muualta kotoisin olevia, suomalaisia sekä ulkomaalaisia.

Täytyy muistaa että osalla on vapaapäiviä viikollakin, osa tekee vuorotyötä joten ei voi sanoa etteikö joukossa ollut helsinkiläisiä.

Katsoin minäkin pätkän eilen ja ajattelin että miksi osa ei jarruta lainkaan vaan täysillä törmätään edellä oleviin.

Olen asunut aiemmin pääkaupunkiseudulla sekä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Autoilin paljon. Asia jota en kaipaa on se puskurissa kiinni ajaminen ilman minkäänlaista turvaväliä. Jos itse pyrki pitämään turvaväliä niin joku ohitti ja tuikkasi eteen.

Kesäkelissä ja hyvällä säällä pystyy ajamaan ja silloin kun kukaan ei tee virhettä. Jos joku tekee ajovirheen on useita autoja nipussa helposti.

Syytän onnettomuudesta yleisesti noudatettavaa ajotapaa.

Väitän ettei tästä kolarisumasta viisastuta ja kasvateta ajovälejä.

Vierailija
13/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielläoli muuten liukas keli,ja pöllytti. Näkyvyys oli nolla jo aamulla, oli minusta elämäni huonoin ajokeli.. eipä osaa arvata miten liukas asfaltti voi olla, ja miten äkkiä se näkyväisyys voi kadotaaan... kuin jauhopussissa olisit

Vierailija
14/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuus on hyväksi mutta jos taidot eivät riitä tietyllä kelillä, on vain pakko pysähtyä ja jäädä kotiin. Et voi mennä neljääkymppiä kuuttakymppiä ajavien eteen tai tulee äkkijarrutuksia ja kolareita.

että ne neljääkymppiä ajavat on syyllisiä? Jos muut ei osaa ajaa sään mukaan, niin ei kolarit ole sen vika, joka ajaa kelin mukaisella nopeudella.

Vai oliko tuo video sun mielestä nyt sitten osoitus siitä, kuinka kovalla nopeudella osataan ajaa.

Vierailija
15/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää hyvin, miten päättömästi Suomessakin ajetaan. Ei mitään käsitystä tilannenopeudesta ja sitten kun tulee paniikkitilanne, niin ei osata tehdä mitään. Jarrut pohjaan ja toivotaan parasta. Osa tajusi väistää, osa paikutti ihan suoraan päin. ABS:hän pidentää jarrutusmatkaa ja tuolloin olisi tärkeää tehdä niitä ohajusliikkeitä kolarin välttämiseksi.

Eli siinä ratin ja penkin välillä on se säätöyksikkö ja kyseisen kolarin tapauksessa aika harva toimi oikein...

Vierailija
16/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumisateessa ajellessani, että näkyvyys vaan kertakaikkiaan hävisi aivan hetkessä. Jotenkin edellä ajava ja tuuli nostatti sellaisen lumipilven, että mitään ei näkynyt. Vastaantulijoita ei onneksi tullut, muuten olisin nyt vainaa. Joskus se näkyvyys todellakin on ok hetkellä A, mutta sekunnin päästä hetkellä B et näe enää mitään.

Vierailija
17/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielläoli muuten liukas keli,ja pöllytti. Näkyvyys oli nolla jo aamulla, oli minusta elämäni huonoin ajokeli.. eipä osaa arvata miten liukas asfaltti voi olla, ja miten äkkiä se näkyväisyys voi kadotaaan... kuin jauhopussissa olisit

Aina ei tietysti mitään voi, mutta surullista, että suomalaisten ajotaito on tuolla tasolla...

Vierailija
18/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliä sen sijaan on sillä, että iso osa ihmisistä ajaa tuolla liikenteessä piittaamatta omasta/muiden turvallisuudesta. En kertakaikkiaan voi käsittää, miten suomalaiset ihmiset eivät tajua, että talvella todellakin voi olla liukasta ja näkyvyys huono. Ei videon perusteella mitään hajua nopeuden sovittamisesta kelin mukaan tai turvaväleistä. Takaisin autokouluun vai mitä? Ehkä ruuhkasuomeen pitäisi julistaa aina vastaavilla keleillä ajokielto... ( viimeinen lause oli sitten sarkasmia )

Vierailija
19/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu ajatella ihmisiä tällä kertaa..

Vierailija
20/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niille kusipäille suo kaiken tälläisen ihan mielellään. Hirveitä ihmisiä.