Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten naisten rintasyöpien määrä räjähtänyt

Vierailija
03.02.2012 |

Samaa tahtia kun kulutusmaidon juonti vähentynyt ja mehun litkiminen lisääntynyt. A. Heikkilähän tästä kirjoitti jo vuosia sitten. Oikeassa oli

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni muukin asia on esim. viimeisen vuosikymmenen aika vähentynyt ja lisääntynyt :)

Vierailija
2/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekana mieleen kosmetiikan ym parabeenit ja ftalaatit, jotka häiritsevät hormonitoimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kulutusmaitoa juotu, mutten mä oo mikään nuori nainen! Mäkin veikkaan tuota kemikaalikuormaa syyksi.

Vierailija
5/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltaisensa opppineet sanoi jo mullekin 30 v sitten, että älä käytä näitä kosmetiikkateollisuuden dödojä rintasyövän takia!!!!!!!!!!!!!!! Olenkin aina ostanut ne terveyskaupasta.

Suuri kiitos taas kerran vaihtoehtolääkintä:))

Vierailija
6/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Philin, hänen vaimonsa Betty, sekä pms klinikan perustajan Holly Andersoni näkemykset hormonien vaikutuksista

Dr Phil ohjelmassa 11.1.2006 TV4 Hormones from hell. Helvetilliset hormonit käsiteltiin pms oireyhtymää.

Dr. Phil kumosi käsityksen, että vaihdevuosi/ pms oireet alkaisivat vasta viisikymppisillä naisilla.

Vaihdevuosioireista saattavat kärsiä 20 vuotiaat naiset ja vielä nuoremmatkin, riippuen määrittelytavasta.

Dr. Philin vaimo oli käynyt 40 lääkärin puheilla ja etsinyt apua omiin vaihdevuosiongelmiinsa. Hän ei ollut tyytyväinen yhdenkään lääkärin ehdotusiin. Lopulta hän löysi pms oireisiin erikoistuneen klinikan Premenstrual Syndrome Treatment Clinic California.

Ohjelmassa oli asiantuntijavierana gynekologi Holly Andersson, joka on kyseisen klinikan perustaja. Klinikalla on hoidettu yhteensä yli 30.000 vaikeista pms oireyhtymistä kärsiviä naisia.

Ohjelmassa oli vieraana pariskunta, jossa 31 vuotias Sarah vaimo-äiti kärsi voimakkaista vaihdevuosioireista, kiputilojen ollessa pahimmillaan edes morfiinista ei ollut apua. Hän sai hallitsemattomia raivokohtauksia ja pyysi Dr. Philitlä apua, ennenkuin koko perhe hajoaa.

Mies oli muuttanut pois kotoaan jo kaksi kertaa, mutta palannut takaisin lastensa vuoksi. Hän kertoi, että hänen vaimonsa on kaksi viikkoa kuukaudesta, kuin Dr Jeckyll ja kaksi viikkoa, kuten Mrs Hyde.

-Vaihdevuodet vaikuttavat kilpirauhasen toimintaan. Ruokaa olisi syötävä kolmen- neljän tunnin välein, koska estrogeenivallitsevuus haittaa kilpirauhasen toimintaa. Se johtaa hypoglykemiaan eli alhaiseen veren sokeriin. -Siitä se adreanaliini tulee naiset heittelvät tavaroita sa sanovat kauheita asioita.

Alhainen verensokeri vaikuttaa kilpirauhaeseen ja he tarvitsevat progesteronia.

Tehokkain keino on ottaa sitä emättimen, tai peräsuolen kautta. Suun kautta nautittuna progesteroni ei tehoa pms oireisiin, Progesteroni tasapinottaa estrogeeniä, joten hormonit eivät ole enään epätaspainossa. Se lopetaa kivun. Naisilla joilla on munasarjakipuja suosittelen progesteronihoitoa.

Gynekologit ovat tarjonneet avuksi ehkäisypillereitä, jotka ovat ehdoton ei.

Ne eivät auta pms vaivoihin olemme huomanneet sen potilaistamme He ovat saaneet pillereitä ja menettäneet konrollin täysin. He eivät ole kestäneet

Sekin lisää estrogeenien määrää. Naisille voi syöttää estrogenia, kunnes hän menettää järkensä ja joutuu psykiatriseen sairaalaan.

Englanninkielinen alkuperäinen ohjelma löytyy netistä haulla > dr phil show hormones from hell

----------------------

Vierailija
7/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut hormonivalmisteet aiheuttaa rintasyöpää se on tutkittu aikoja sitten, mehu ei aiheuta.

Vierailija
8/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olikaan Suomessa se ikäluokka, jossa on poikkeuksellisen paljon rintasyöpää jo nuorena?

Jollekin hyvin nuorena sairastuneelle syöpälääkäri oli siitä kertonut. Ei se ollut kulutusmaitoon, eikä ilmeisesti edes Tsernobyliin tai muuhun tällaiseen suoraan liittyvä, lieneekö syy edes tiedossa.

Vierailija
9/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lapset tehdään paljon myöhemmin kuin ennen aikaan sekä imetys on vähentynyt. Imetyshän ehkäisee rintasyövältä.

Vierailija
10/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy ehkäsypillereissä, niitä on alettu syömään entistä aikaisemmin.

Vierailija
11/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskin se maito mitään aiheuttaa. Mutta se, että synnytämme ja imetämme vähemmän, vaikuttaa paljon. vielä 50-60 -luvuilla 3-vuotiaan imettäminen ei ollut mikään ihme. Nykyään hurrataan hurjasti jos jaksaa 6kk.

Jostain syystä korvikkeiden käytön kanssa nousee rintasyöpäkäyräkin. Oisko korrelaatiota?

Vierailija
12/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskin se maito mitään aiheuttaa. Mutta se, että synnytämme ja imetämme vähemmän, vaikuttaa paljon. vielä 50-60 -luvuilla 3-vuotiaan imettäminen ei ollut mikään ihme. Nykyään hurrataan hurjasti jos jaksaa 6kk.

Jostain syystä korvikkeiden käytön kanssa nousee rintasyöpäkäyräkin. Oisko korrelaatiota?

mieleen, että mua ahdistaa jo etukäteen se, että mun imetystä tullaan arvostelemaan. Oon ajatellut imettää ainakin 2-vuotiaaksi (jos lapsi siis haluaa), ja tiedän, että moni suhtautuu asiaan tuomitsevasti. Vauva on nyt alle 5 kk, ja jo nyt jotkut on ihmetelleet, että ai sä imetät vielä...

Vierailija
13/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bisfenoli a:ta ja muita hormonitoimintaa häiritseviä kemikaaleja, tai jopa luonnollista estrogeeniylimäärää. Rintasyöpähän voi saada alkunsa jo sikiönä. Esim. tyttö-poika-kaksosparien tytöillä on isompi rintasyöpäriski kuin muilla kaksosilla, johtuen tuosta raskausaikana olleesta estrogeenin ylimäärästä.

Eläinkokeissa on havaittu bisfenoli a:n muuttavan tyttösikiön rintarauhasta niin, että siihen myöhemmin elämässä ilmeisesti muiden kemikaalien edesvaikututuksella voi muodostua syöpäkasvain.

Vierailija
14/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kommentoida. Jopa WHO suosittaa länsimaissa lapsen imetysajaksi 2 vuotta. Minä imetin pitkään ja en ottanut muiden puheista stressiä tippaakaan. Minulla on 2 lasta, mutta 5v imetystä takana.

Vierailija
15/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä imetin kuopusta kolmevuotiaaksi eikä sitä juuri kukaan kommentoinut (tosin vähän lopussa enää). Ainoa, joka jossain vaiheessa kritisoi oli oma äitini...:( Lopulta lopettaminenkin kävi tosi helposti, noin ison kanssa saattoi asiasta jutulle ja sopia yhdessä.

Vierailija
16/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kommentoida. Jopa WHO suosittaa länsimaissa lapsen imetysajaksi 2 vuotta. Minä imetin pitkään ja en ottanut muiden puheista stressiä tippaakaan. Minulla on 2 lasta, mutta 5v imetystä takana.

mä tiedän suositukset, mutta ahdistaa silti. Muutama kaveri on imettänyt parivuotiaitaan, ja heille on ihan tuntemattomatkin ihmiset kommentoineet, kun ovat esim. uimahallissa imettäneet (siis pukkarissa, ei siellä altaalla).

Vierailija
17/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehkäise, saattaa vähentää riskiä.

Syöpäkin voi tulla kurkkuun, suuhun yms alueelle vaikkei olisi koskaan tupakoinut ja vastaavasti raskaasti tupakoiva ei sairastu syöpään (luultavasti siis kuolee kolarissa tätä ennen).

Vierailija
18/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobylin jälkeen aikuisten/iäkkäiden syöpiä (mm. rintasyöpä, kilpirauhassyöpä, munasarjasyöpä) on esiintynyt hyvin nuorilla.

Pahimmat vaikutukset ovat tietenkin Tshernobylin voimalan lähialueilla mutta Ruotsissakin ilmenee vuosittain ainakin yli 200 syöpää, jotka ovat tutkijoiden mukaan Tshernobylin seurausta.

Suomeenkin Tshernobylin laskeumaa tuli paljon.

Vierailija
19/19 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin äitinsä? Alkoholihan muistaakseni lisää syöpäriskiä.

Sitten on ne dödöt (parabeeni ja kai alumiinikin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi