Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä maalaistollo on niin väsynyt tuohon etelän autoilijoitten pilkkaamiseen!

Vierailija
03.02.2012 |

Ainut syy, joka meidät oikeasti pelastaa vastaavalta on se, että jossain Rautavaaralla ajelee autoja niin harvakseltaan, että törmäämisen todennäköisyys on tosi pieni.

Väki kaahaa kuin pöpilästä päässeet, vaikka näkyvyys on nolla ja tie mutkainen. Ja jos joku ajaa varovasti, niin jopa maitorekka kaahaa ohi.

Kraah! Mutta sainpa purkaa traumojani. :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä, miten jengi on niin käsittämättömän typerää, ettei tajua, mistä syystä PK-seudun liikenne on tukossa lumisateen takia.

Myös täällä meillä päin (Etelä-Pohjanmaa) porukka ajaa ihan samalla tavalla sata lasissa kuin paremmillakin keleillä, mutta AP:n mainitsemista syistä tosiaan onnettomuuksia vähemmän.

Vierailija
2/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakaan en ole koskaan kuullut irl, että pohjoisessa ois mollattu etelän autoilijoita. Päin vastoin, mehän juuri tiedetään kuinka hankala ajokeli voi olla! Pienenä kauhulisänä tällä perällä on ne isännät, jotka ajaa humalassa pikkuteitä tuhatta ja sataa kun tulevat paikallisesta, koska ei ole mitään pelkoa että jäisivät kiinni, kun ainoa poliisipartio on jossain sadan kilometrin päässä kuitenkin.

Ne on ne samat idiootit, jotka täällä meuhkaa vuodesta toiseen, tuskin niitä montaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun kesällä vuokraa auton ja lähtee Suomea kiertämään täältä palstan parjaamasta Helsingistä, joutuu kyllä niin ohitetuksi ettei tosikaan. Siinä ajat sallittua nopeutta jossain Kaskisten maalaistiellä niin eiköhän kaikki takaa tulevat kaahaa ohi... Mutta joo, ainoastaan me ei osata ajaa :)

Vierailija
4/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakaan en ole koskaan kuullut irl, että pohjoisessa ois mollattu etelän autoilijoita. Päin vastoin, mehän juuri tiedetään kuinka hankala ajokeli voi olla! Pienenä kauhulisänä tällä perällä on ne isännät, jotka ajaa humalassa pikkuteitä tuhatta ja sataa kun tulevat paikallisesta, koska ei ole mitään pelkoa että jäisivät kiinni, kun ainoa poliisipartio on jossain sadan kilometrin päässä kuitenkin.

Ne on ne samat idiootit, jotka täällä meuhkaa vuodesta toiseen, tuskin niitä montaa on.

Joo, täällä meidän kylällä on yks semmoinen traktoria kännissä ajava tuulitunneli, aina sydän hyppää kurkkuun, kun näen vihreän traktorin. Onneksi se on useimmiten yksi toinen kyläläinen, joka käy auraamassa.

Vierailija
5/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli oli tänään kamala, mutta kyllä syytä on autoilijoissakin. Ajetaan aivan liian lujaa ja ilman turvaväliä olosuhteisiin nähden.

Itse ajoin yhdessä jyrkässä mutkassa (näkyvyys oikeesti ehkä hikisesti 2 m eteenpäin) vajaa 40 km tunnissa (rajoituskin oli 40 km/h, mut hyvällä säällä kaikki ajaa siinä kuuttakymppiä), eikö perseessä aja joku tollo ja vilkuta valoja että ajan liian hiljaa. Sit ku oli eka mahdollisuus, niin tää urpo kaahaa kamalaa vauhtia ohi. Toivottavasti kolaroi, ajotyyli oli aivan järjetön.

Että joo, keli oli tänään paska, mutta autolijatkaan ei osaa lainkaan täällä ottaa huomioon sitä.

Vierailija
6/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun kesällä vuokraa auton ja lähtee Suomea kiertämään täältä palstan parjaamasta Helsingistä, joutuu kyllä niin ohitetuksi ettei tosikaan. Siinä ajat sallittua nopeutta jossain Kaskisten maalaistiellä niin eiköhän kaikki takaa tulevat kaahaa ohi... Mutta joo, ainoastaan me ei osata ajaa :)

johtuu siitä, että "mä oon aina ennenkin menny tästä näin, eikä oo koskaan tullu autoa sillon". Myöskään vilkkua ei tarvitse käyttää, koska "kyllähän kaikki tietää, että mä meen tästä". Vittu, aargh!

Vierailija
7/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihmisten "minä,minä"-asenne joka tekee tästä liikenteestä aivan h******ä!! On muka niin tärkeetä tämä MINUN kiire, ett sitte pelti rytiseen, ku ei ollenkaan ajeta kelin mukaan. Ei siis tosiaan ole etelän autoilijoissa "vikaa", vaan kaikialla Suomessa

-autoilija pohjosesta-

Vierailija
8/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihmisten "minä,minä"-asenne joka tekee tästä liikenteestä aivan h******ä!! On muka niin tärkeetä tämä MINUN kiire, ett sitte pelti rytiseen, ku ei ollenkaan ajeta kelin mukaan. Ei siis tosiaan ole etelän autoilijoissa "vikaa", vaan kaikialla Suomessa

-autoilija pohjosesta-

Ihanaa, kun joku on samaa mieltä! Mua niin ärsyttää tää liikennekulttuuri.

Vierailija
9/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ihan älytöntä toi ajaminen nykyään; vaikka ois kuinka kiire, niin on järjetöntä vaarantaa muiden ihmisten henki ja terveys. Silloin pitää vaan myöntää ettei ole kovin kaksinen organisoija kun ei ymmärrä varata matkaan riittävästi aikaa.

Minä olen aika vasta alkanut ajaa, ja olen tosi järkyttynyt siitä, minkälaisia ohituksia maanteillä tapahtuu ja kuinka onnettomat turvavälit on. Kun itse pidän kunnon turvavälin (jota on todellakin näillä keleillä tarvittu, on pelastanut niin monelta tilanteelta) niin aina joku änkeää siihen väliin. Ja jos täytyy ohittaa traktoria tms. niin ei odoteta sitä omaa ohitusvuoroa, vaan kaikki lähtee yhtä aikaa ohittamaan...mä en ymmärrä.

Vierailija
10/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa ottaa keliä huomioon. Jos ajaa järkyttävässä lumisateessa mutkaista tietä 60 km/h, kun muuten ei tiedä yhtään, mihin ajaa, se maitorekkakin tormaa ohi (joo, mulla on trauma siitä kerrasta). :(

Eli yhtä tolloja kuskeja on joka paikassa, ei vain Helsingissä.

ap

Keli oli tänään kamala, mutta kyllä syytä on autoilijoissakin. Ajetaan aivan liian lujaa ja ilman turvaväliä olosuhteisiin nähden.

Itse ajoin yhdessä jyrkässä mutkassa (näkyvyys oikeesti ehkä hikisesti 2 m eteenpäin) vajaa 40 km tunnissa (rajoituskin oli 40 km/h, mut hyvällä säällä kaikki ajaa siinä kuuttakymppiä), eikö perseessä aja joku tollo ja vilkuta valoja että ajan liian hiljaa. Sit ku oli eka mahdollisuus, niin tää urpo kaahaa kamalaa vauhtia ohi. Toivottavasti kolaroi, ajotyyli oli aivan järjetön.

Että joo, keli oli tänään paska, mutta autolijatkaan ei osaa lainkaan täällä ottaa huomioon sitä.

Vierailija
11/11 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehelle oli pitkään mysteeri, miksi ajoin aina ylivarovaisesti kaikkiin mäkiin ja jyrkkiin mutkiin ihan siinä reunassa pienellä vaihteella. Meilläpäin toi on ihan ensimmäisiä asioita, jotka pitää oppia, tai muuten yksi kaunis päivä sieltä mäen takaa porhaltaa joku tuhannen päissään samaa kaistaa. Viimeksi syksyllä kävi niin äidilleni, ja oli vaan sekunnin murto-osasta kiinni, että siinä ei henki lähtenyt. Tuolla tieosuudella olen myös nähnyt sellaisenkin ihmeen, että kuorma-auto posotteli lähemmäs satasta minusta ohi. En tiennyt että se on teknisesti edes mahdollista!