Olen lihonut ja turvonnut 5kg puolessa vuodessa. Ikä 50v.
Johtuuko vaihdevuosista? Olen koko aikuisikäni ollut samankokoinen, paino ollut 67 kg. Siihen aina itsellään palautunut synnytystenkin jälkeen. Nyt yhtäkkiä paino noussut 72 kiloon ja hirveän turvonnut ja paisunut olo. Elintavat ja syöminen on ollut samanlaista kuin ennenkin.
Kommentit (22)
Estrogeenin loppuminen vaikuttaa. Ja kaikki kertyy ikävästi vyötärölle.
Miten tämän saa pysähtymään? Kuinka paljon naiset keskimäärin lihoaa vaihdevuosissa?
Liikunta ja syö vähemmän. Ei herkkuja. 👍
Sama juttu. Olen aina syönyt terveellisesti, ja liikkunut paljon.
N50
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Olen aina syönyt terveellisesti, ja liikkunut paljon.
N50
Mites menkat? Onko jo muutoksia?
Mulla menkat ollut nyt 4kk pois. 50v synttäreiden aikoihin oli viimeiset. Ja viimeisen vuoden aikana olen lihonut 7-8 kg. Mahaan, vyötärölle tullut. Olin ennen hoikkavyötäröinen ja liikkunut aina säännöllisesti. Ja samoin terveellisesti syönyt.
Luulin että tuo johtuu sairastetusta koronasta mutta olisko sitten tuo ikä.
Täytin juuri 51 ja vaa'alla en käy, mutta ihan selvästi keskivartaloon on vaivihkaa kertynyt löllyä. Sen huomaa ihan arkisissa asioissa kuten vaikka siinä, että maha törmää keittiötasoon vaikka mielestäni en seiso niin lähellä, että sen pitäisi törmätä :D Menkat oli viimeksi heinäkuussa, onkohan tämä jo menoa sillä saralla.
20 vuotta 60 kg
30 vuotta 67 kg
40 vuotta 77 kg
50 vuotta 95 kg
60 vuotta 109 kg
Pituus 173 cm
Olen laihtunut 10 kg 5:ssä vuodessa. Mistäköhän johtuu?
Onko kilpirauhasarvot katsottu? Voi hyvin olla vajaatoimintaa. Se just turvottaa tolleen ja nostaa painoa yhtäkkiä
Tervetuloa kerhoon. Ei se auta kuin kauhea rääkki päälle salilla
20 vuotta 54 kg
31 vuotta 51 kg
40 vuotta 55 kg
45 vuotta 64 kg
48 vuotta 59 kg
Väleissä pari raskautta, joiden aikana paino nousi 76 kiloon. Yli neljäkymppisenä muutin ruokavalioni ja lisäsin liikuntaa, jotta sain laihdutettua 6 kg.
20 vuotta 55kg
30 vuotta 60
40 vuotta 60kg
50 vuotta 65kg
Minulla ei ole paino muuttunut koskaan mitenkään, 60kg. N 55
Kokeile vähentää suolaa. Ei eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menkat ollut nyt 4kk pois. 50v synttäreiden aikoihin oli viimeiset. Ja viimeisen vuoden aikana olen lihonut 7-8 kg. Mahaan, vyötärölle tullut. Olin ennen hoikkavyötäröinen ja liikkunut aina säännöllisesti. Ja samoin terveellisesti syönyt.
Luulin että tuo johtuu sairastetusta koronasta mutta olisko sitten tuo ikä.
Voi johtuakin Koronasta. Mä oon 49 v. en oo sairastanu Koronaa, enkä oo huomannu tuollaista ilmiötä. Laihtuakin onnistuin vähän viime vuonna.
Meillä jotka ollaan luonnostaan omenavartaloita, se vartalon muoto ei muutu mitenkään.
Oon 53v ei vaihdevuosioireita ( vielä).
Olen laihtunut 13kg viimeiden vuoden aikana.
Syönyt vähemmän ja liikkunut enemmän.
Eiköhän se hormonaalista ole. Mulle teki e-pillerit aina just tuollaisen painonnousun.