haloo Helsinki. Kuuleeko Helsinki? Miten selvisitte kotiin liikennekaaoksesta?
Kommentit (45)
Mutta oletteko ajatelleet että on meitä jotka jo työn takia sitä tarvitaan vaikka helsingissä asutaan? Ilmeisesti ette ole?
Itse olin kehällä jonottelemassa pahimman suman aikaan. Siinähän se meni, hiljaa eteenpäin ja lopulta saavuin ehjänä sinne minne pitikin. Vielä olisi kotimatka edessä.
valintakysymyksiä. Itse valitsen työpaikkanikin kantakaupungista.
Mutta oletteko ajatelleet että on meitä jotka jo työn takia sitä tarvitaan vaikka helsingissä asutaan? Ilmeisesti ette ole? Itse olin kehällä jonottelemassa pahimman suman aikaan. Siinähän se meni, hiljaa eteenpäin ja lopulta saavuin ehjänä sinne minne pitikin. Vielä olisi kotimatka edessä.
Mutta oletteko ajatelleet että on meitä jotka jo työn takia sitä tarvitaan vaikka helsingissä asutaan? Ilmeisesti ette ole? Itse olin kehällä jonottelemassa pahimman suman aikaan. Siinähän se meni, hiljaa eteenpäin ja lopulta saavuin ehjänä sinne minne pitikin. Vielä olisi kotimatka edessä.
Mutta ei pelkästään se sijainti tarkoita, että tarvitsee autoa. Myös toimenkuvaan voi kuulua autolla liikkumista paikasta toiseen. Toki tämäkin on valinta. Parasta olisi jos kaikki olisivat kaupan kassoja ihan kodin vieressä. Ei tarvita autoa ja voi tehdä lyhennettyä työpäivääkin kun lapset on pieniä.
Mutta oletteko ajatelleet että on meitä jotka jo työn takia sitä tarvitaan vaikka helsingissä asutaan? Ilmeisesti ette ole?
Itse olin kehällä jonottelemassa pahimman suman aikaan. Siinähän se meni, hiljaa eteenpäin ja lopulta saavuin ehjänä sinne minne pitikin. Vielä olisi kotimatka edessä.
Vastasin vain omasta puolestani, ettei tulisi mieleenkään pitää täällä autoa. En ole tuota naurettavaa mieltä etteikö meillä saisi olla ajokorttiakaan :D
Kortti on ja auto ollut aiemmin myös. Sitten muutin aivan keskustaan, josta mun ei tarvitse mihinkään lähteä jollen halua. Parkkeeraaminen täällä on yhtä tuskaa kesälläkin, mulle riitti vajaa vuosi auton kanssa tällä alueella... Ei koskaan enää. Jos työn takia joutuisin auton ostamaan ja ajelemaan pitkän matkaa keskustasta eli käytännössä Vantaata kauemmas, muuttaisin sitten lähemmäs sitä työpaikkaa. Täällä ei kerta kaikkiaan ole pakko asua, tämä on valinta. Autolle nyt vaan ei ole yhtään pakottavaa perustetta täällä.
Vastasin vain omasta puolestani, ettei tulisi mieleenkään pitää täällä autoa. En ole tuota naurettavaa mieltä etteikö meillä saisi olla ajokorttiakaan :D Kortti on ja auto ollut aiemmin myös. Sitten muutin aivan keskustaan, josta mun ei tarvitse mihinkään lähteä jollen halua. Parkkeeraaminen täällä on yhtä tuskaa kesälläkin, mulle riitti vajaa vuosi auton kanssa tällä alueella... Ei koskaan enää. Jos työn takia joutuisin auton ostamaan ja ajelemaan pitkän matkaa keskustasta eli käytännössä Vantaata kauemmas, muuttaisin sitten lähemmäs sitä työpaikkaa. Täällä ei kerta kaikkiaan ole pakko asua, tämä on valinta. Autolle nyt vaan ei ole yhtään pakottavaa perustetta täällä.
Me ei niin vaan muuteta. Kolme lasta pitää ottaa huomioon ja toki miehenkin mielipide ja halu vaikuttaa. On monta asiaa mitä pitää ottaa huomioon. Nyt on tilanne tämä, asutaan helsingissä, mä tarvitse autoa, mulla ja miehellä on hyvät työpaikat, meillä on kiva koti kivalla alueella ja lapsilla koulut. Tämä on todellakin meidän valinta, ei vaan mun yksin.
Onneksi luin nettilehdet ennen kotiin lähtöä ja tajusin kiertää normaalisti käyttämäni Lahdenväylän kaukaa. Ajelin pikkuteitä hiljakseen ja olin vain vähän normaalia myöhemmin kotona.
Vastasin vain omasta puolestani, ettei tulisi mieleenkään pitää täällä autoa. En ole tuota naurettavaa mieltä etteikö meillä saisi olla ajokorttiakaan :D Kortti on ja auto ollut aiemmin myös. Sitten muutin aivan keskustaan, josta mun ei tarvitse mihinkään lähteä jollen halua. Parkkeeraaminen täällä on yhtä tuskaa kesälläkin, mulle riitti vajaa vuosi auton kanssa tällä alueella... Ei koskaan enää. Jos työn takia joutuisin auton ostamaan ja ajelemaan pitkän matkaa keskustasta eli käytännössä Vantaata kauemmas, muuttaisin sitten lähemmäs sitä työpaikkaa. Täällä ei kerta kaikkiaan ole pakko asua, tämä on valinta. Autolle nyt vaan ei ole yhtään pakottavaa perustetta täällä.
Me ei niin vaan muuteta. Kolme lasta pitää ottaa huomioon ja toki miehenkin mielipide ja halu vaikuttaa. On monta asiaa mitä pitää ottaa huomioon. Nyt on tilanne tämä, asutaan helsingissä, mä tarvitse autoa, mulla ja miehellä on hyvät työpaikat, meillä on kiva koti kivalla alueella ja lapsilla koulut. Tämä on todellakin meidän valinta, ei vaan mun yksin.
Liian vaikeaa tekstiä ilmeisesti. En kokenut tarpeelliseksi alkaa erottelemaan tuohon kaikkia perheenjäseniä, pahoitteluni siitä... Juu meillä myös ihan miehen valinta tämä, ei tarvinnut korvasta raahata kun keskustaan muutettiin. Missä päin _kantakaupunkia_ asut? Kuulostaa ennemminkin joltakin Paloheinältä tuo lapsiperhealueesi ja tässä oli kyse ainoastaan auton tarpeellisuudesta kantakaupunkilaisille. Menikö ohi, tuo tämän autoaspektin keskusteluun tuonut kirjoitti "stadilaiset ei tarvii ajokorttia"?
Liian vaikeaa tekstiä ilmeisesti. En kokenut tarpeelliseksi alkaa erottelemaan tuohon kaikkia perheenjäseniä, pahoitteluni siitä... Juu meillä myös ihan miehen valinta tämä, ei tarvinnut korvasta raahata kun keskustaan muutettiin. Missä päin _kantakaupunkia_ asut? Kuulostaa ennemminkin joltakin Paloheinältä tuo lapsiperhealueesi ja tässä oli kyse ainoastaan auton tarpeellisuudesta kantakaupunkilaisille. Menikö ohi, tuo tämän autoaspektin keskusteluun tuonut kirjoitti "stadilaiset ei tarvii ajokorttia"?
Missä kohti helsinkiläinen on ollut vain kantakaupunkilainen? On meitä muitakin jotka asutaan helsingissä. Tuliko yllätyksenä? sä selität sun valinnoista niin on mullakin siihen oikeus. Muuta mun puolesta vantaalle jos halua, mitä mulle tilität jos sulle ei saa vastata?
Niin ja vaikka ei sulle tai kellekään muulle kuulu, niin asutaan käpylässä.
kamppiin 55min, yleensä max 35min ruuhka-aikaan ja matkaa kertyy 10km.
Kotiintullessa ratikkaa odotin 20min, oli yksi vuoro jäänyt välistä ja loppumatka bussilla kesti nornaalia kauemmin.
Juu saa mulle vastata. Oikein mielellään, käsittääkseni tämä on keskustelupalsta?
Tuo tuolla kirjoitti stadilaisista, ei helsinkiläisistä. Oletko sä niitä junan jänkhältä tuomia joista joku kirjoitti aiemmin palstalla? :D
Mistähän sä tämänkin keksit, että olen Vantaalle muuttamassa? Luetunymmärryksessä vikaa tässäkin kohtaa, ettet tajunnut, että se OLISI luultavasti mun ratkaisu tuohon autopulmaan jos siihen tilanteeseen joutuisin. Sulavan tämä ei nyt koske ollenkaan jos kerran Käpylässä asut. Ei sulla olekaan keskustan autohelvettiä, ole vaan rauhassa siellä.
Juu saa mulle vastata. Oikein mielellään, käsittääkseni tämä on keskustelupalsta? Tuo tuolla kirjoitti stadilaisista, ei helsinkiläisistä. Oletko sä niitä junan jänkhältä tuomia joista joku kirjoitti aiemmin palstalla? :D Mistähän sä tämänkin keksit, että olen Vantaalle muuttamassa? Luetunymmärryksessä vikaa tässäkin kohtaa, ettet tajunnut, että se OLISI luultavasti mun ratkaisu tuohon autopulmaan jos siihen tilanteeseen joutuisin. Sulavan tämä ei nyt koske ollenkaan jos kerran Käpylässä asut. Ei sulla olekaan keskustan autohelvettiä, ole vaan rauhassa siellä.
Emme ole edes ajatelleen luopua autosta vaikka Helsingissä asuttu koko ikä.
Mut kysymykseen, aamulla poikittaisliikenne sujui ihan mukavasti ennen klo kahdeksaa. Olin ihan yllättynyt, kun sai ajella ihan rauhallisesti, vaikkei näkyvyyttä ollutkaan. Pääsin töihin n. 20 minuutissa.
Mut iltapäivällä taas ennakoin ja lähdin reippaasti ennen kolmea kotia kohti. Noh, en ollut ainoa, kovasti liikenne tökki, mutta ihan rauhaksiin siellä ajeltiin. Matka-aika oli yli tunnin.
Olipas kiva ajaa omalle parkkipaikalle, eipä tarvitse enää lähteä autolla mihinkään.
ja ainakin mansku ja Hämeenlinnatie vetivät tosi hyvin, ei pahemmin ruuhkaa tai jonoja. Aamulla menin onneksi ilmeisestä vähän ennen Hämeenlinnatien kolareita. Matkaan meni minusta ehkä hiukan enemmän kuin kesäaikaan.
ja puoli viisi olin Suutarilassa eli olosuhteisiin nähden ihan ok hyvin pääsin bussi-juna-bussi - yhdistelmällä.
Olen samaa mieltä, että yksityisautoilu Helsingissä on itsekästä mukakavuudenhalua.
14.45 piti bussin lähteä. Tasalta ei kuulunut, hyppäsin bussiin josta hieman pidempi kävelymatka kotiin. Matka Käpylään kesti puoltuntia ja siitä vielä 45min bussilla. Kotona puol 5. Normaalisti bussi kulkee 30-35min.
ja osasin valita Tuusulantien Lahdentien sijaan. Ei ongelmia. Tietysti nopeudet normaalia matalampia, mutta ei suurempia mällejä.
kauhea keli, mutta rauhallisesti mentiin. kesti tavallista kauemmin, mutta turvallisesti päästiin perille.
Ratikka on aika luotetava väline säässä kuin säässä. Katukäytävillä oli vähän petollista.
Itse olen kuumeessa kotona ja joudun varmaan lähtemään sen verran liikenteeseen, että haen lapset hoidosta kun en halua, että mies kiirehtii yhtään liikenteessä.
Vointi on todella huono itselläni, mutta ei auta muu kuin raahautua hoitopaikalle.