Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoituksesta

Vierailija
03.02.2012 |

Kuinka tosissaan lastensuojelussa otetaan, pelkkien kuulopuheiden perusteella tehdystä ilmoituksesta?

Tilanne on siis se, että olen kuullut monelta eri ihmiseltä TODELLA HUONOJA juttuja eräästä lähipiirin perheestä , mutta itse en ole asioita konkreettisesti nähnyt? Olen todella huolissani heidän lapsestaan ja asia painaa vielä enemmän kun heillä on samanikäinen lapsi kun itselläni ja en voisi kuvitella ikinä kohtelevani omaa lasta niin.

Ihmettelen suuresti miksei kukaan ole jo tehnyt heistä ilmoitusta. Turhaa en ole ilmoitusta tekemässä ja tiedän tämän perheen historian.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä tiedät perheen historian, mutta et ole koskaan itse nähnyt mitään vaan kuullut vain kuulopuheita?

...jotain klikkaa...

Vierailija
2/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne muuten niin mukavia olisikaan mässyttää ja levittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap, mutta muakin kiinnostaa kovasti. Eli olisi kiva, jos vastaisitte, mikäli osaatte, ettekä pelkästään v***uilisi ap:lle...

Vierailija
4/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juttuja oot kuullu, niin voidaan arvioida olisko ilmo tarpeen?

Vierailija
5/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin lähinnä esimerkiksi, että jos vanhemmat vaikka käyttävät huumeita, mutta en ole itse nähnyt sitä kun he niitä huumeita käyttävät, mutta silti tiedän ja moni muu tietää, että niitä huumeita käytetään.

-ap

Vierailija
6/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoruja nyt vaan kelpuuteta ilmoitukseksi. Käyttäkää niitä pikkiriikkisiä aivorusinoitanne!

Vierailija
7/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka kuulopuheesta tehtäs ilmotus, niitä tehtäs jokaisesta perheestä.

Mene kylään, kato miltä näyttää. Jos näet ite jotain mieti sitten onko aihetta ilmottaa.

Muussa tapauksessa huolehdi ihan omista asioistas.

Vierailija
8/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä sossussa tietää, mihin tarttuu.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että kunnianloukkaus on rikos.

Vierailija
9/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin tämän totena. Siskoni oli ystävällisesti päätellyt, että koska naamani on turvonnut ja käteni tärisevät, että olen juoppo.

Levitti tarinan koko sukuun.

Ei sitten viitsinyt tarkistaa minulta, että oikeasti minulla oli pahoja kilpirauhasongelmia, joihin söin tujusti kortisonia...

Vierailija
10/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että mm. poliisi saa välillä vinkkejä epäilyttävästä huumetoiminnasta, puhumattakaan että siellä paikassa X on lapsiakin.

Lastensuojelussa on puhe huolesta lapsesta ja aivan varmasti heistä on mukava että käydään juttelemassa perheessä jossa asiat onkin kunnossa kuin aina joudutaan puuttumaan.

Vierailija
11/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on huoli, ilmoitus kannattaa tehdä.LS-työntekijöiden ammattitaitoon kuuluu arvioida, miten aiheellinen ilmoitus oli.

Ilmoituksen jälkeen lastensuojelutarve arvioidaan. Useimmat ilmoitukset eivät johda muihin toimenpiteisiin.

Vierailija
12/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksuttaa niitä sossutätejä turhaan ties missä, joku oikeasti apua tarvitseva jää ilman.

Jo puolet ilmoituksista on nykyään turhia. Pitääkö sitä turhan paperin läjää kasvattaa entisestään?

Vierailija
13/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät aina oo totta. Mutta jos tieto vanhempien huumeidenkäytöstä on VARMA, on se silloin lastensuojelun asia.

Vierailija
14/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on alkoholisti, ihan aidosti alkoholisoitunut ja menettänyt lapsensa huoltajuuden.

Ei hän vielä tänä päivänäkään myönnä ongelmaansa. On hyvä että asiaa voidaan kuitenkin käsitellä viranomaisien kautta.

Aiheeton huoli on aiheeton mutta ajattele mitä kävisi jos kynnys ilmoittaa olisi korkea ja jossain joku lapsi kärsii päivästä toiseen huonoissa oloissa?

Vierailija
15/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Ja varmasti sosiaalihuolto on tätä mieltä ettei tutkintojen toteaminen perheen "hyväksi" ole haitta.

Koska jokainen hädässä oleva lapsi on hädässä ja siinä pysyy jos jokainen alkaa yksin harkitsemaan onko tilanne mikä ja jättää ilmoittamatta.

Jos määrä ilmoituksissa lisääntyy niin varmasti siinä määrässä olisi myös niitä ikäviä tapauksia.

11

Vierailija
16/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ilmoitus on tutkittava.

Jokainen tutkiminen työllistää.

Työntekijöitä on liian vähän.

Turhien ilmoitusten määrä on huima.

Todellisille avun tarvitsijoille ei riitä enää tarpeeksi aikaa.

Mieti näitä ja päätä sitten. Juorut on juoruja.

Vierailija
17/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanottoja voi tulla turhaan (kun sossuista jopa 90 % on epäpäteviä) jne.

Ja MISSÄÄN TAPAUKSESSA juoru ei kyllä oikeusvaltiossa riitä ilmoituksen pohjaksi. Valitan. Tässä elellään edelleen sentään pohjoismaisen hyvinvointivaltion raunioilla, ei missään isoveli valvoo -fantasiamaassa.

PUOLET ilmoituksista on turhia. Se määrä on VALTAVA. Mieti mikä kärsimys niiden taakse kätkeytyy.

Vierailija
18/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi joka pääsee apuun ja jonka vanhemmat saa apua tilaansa on voittaja!

Vai että 90 % epäpäteviä.. Johonkin nekin määrittää päätöksensä.

11

Vierailija
19/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies huhujen mukaan käyttää huumeita ja minä olen alkoholisti.

Todellisuudess mieheni ei mitään huumeita käytä ainakaan testien mukaan ja minä en ole alkoholin ystävä koskaan ollutkaan.

Lapset otettiin kiireellisesti huostaan ja kaiken maailman testeissä on molemmat saaneet juosta ja palaverejä pidellä.

Kiitos ihan vitusti sille joka huhupuheiden takia teki ls-ilmoituksia.

Huostaanotto tietenkin purettiin mutta tapaus hämmästytti ja loukkasi meitä kaikkia.

Mukavinta tässä on se että tietyissä paikoissa (esim. sairaalassa) meihin saatetaan suhtautua todella tylysti ja siinä sa sitten oikoa näitä perkeleen huhupuheita.... EIKÄ SEKÄÄN AINA AUTA!!!!

Vierailija
20/31 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijöitä liian vähän niin eiköhän se oikea tapa hoitaa asia ole lisätä työntekijöiden määrää.

Joskus se apu tulee kuitenkin siihenkin perheeseen joka tarttee apua. Jos kynnys ottaa yhteyttä nousee, niin varmasti jäisi näitä apua tarvitseviakin perheitä pois avun saatavilta!

Taitaa täällä mammat kirjoittaa joilla on jotain hampaan välissä?

11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän