Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuaaaa, siivoan kuivatavarakaappia, ja roskiin menee mieletön määrä!

Vierailija
03.02.2012 |

Tää on nyt pakko tehdä, mitään ei mahdu kaappeihin, enkä edes tiedä mitä kaikkea kaapeissa on...Tai nyt tiedän, on pakko pitää pieni tauko, kauhistuttaa toi rahan määrä mitä just kohta heitän roskiin! Pakko myös tehdä niin ettei mies nää (vaikka toki näkee sit tyhjemmät hyllyt joo), muttei näe konkreettisesti tota roskiin menevien määrää...Mulla on nyt aikarajana 10/11, kaikki ennen sitä päivämäärät menee, ja niitä on hävettävän paljon!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee niistä ruokaa?

Kaikenlaista sitä...

Vierailija
2/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niissä ole ötököitä, niin voi käyttää vuosia parasta ennen -päivämäärän jälkeen. Niissä ei ole varsinaisesti viimeistä käyttöpäivää.

Siitä vain vääntämään puuroja ja sämpylöitä, kaikki tykkää eikä mitään tarvii heittää roskiin.

Vai mitä sulla siellä kaapissa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisista hiutaleista kaikenmaailman maustetahnapurkkeihin, joita oon haalinut. Tunnustan, oon ihan hamsteri ja ostan ihan liikaa kaupasta. Ei noissa missään näy mitään ötököitä, mut mun logiikka toimii niin et jos ny heitän kaiken vanhan pois, niin sit mulla on siistit kaapit enkä enää ikinä täytä niitä tohon malliin...

Vierailija
4/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisista hiutaleista kaikenmaailman maustetahnapurkkeihin, joita oon haalinut. Tunnustan, oon ihan hamsteri ja ostan ihan liikaa kaupasta. Ei noissa missään näy mitään ötököitä, mut mun logiikka toimii niin et jos ny heitän kaiken vanhan pois, niin sit mulla on siistit kaapit enkä enää ikinä täytä niitä tohon malliin...

Oikeasti jos nyt käytät pois kaiken sen, mitä oot ostanut, huomaat oikeasti, miten paljon tavaraa oletkaan haalinut.

Tuollainen ruuan heittäminen pois on niin turhaa luonnonvarojen kulutusta ettei tosikaan. Nyt alat suunnitella oikein kynän ja paperin kanssa, miten saat mahdollisimman tehokkaasti kulutettua nuo ruokatarvikkeet pois.

Vierailija
5/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ihan oikeassa, toinen syvä huokaus. Taidan siis tehdä yhdestä hyllystä "nämä käytän ennen mitään muuta hyllyn", eli en sit heitäkkään kaikkea pois...Siivoaminen vaan olis helpompaa :)

Vierailija
6/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti huolella, mitä tulee oikeasti käytettyä. Osta ruokia varten, ei niin että "näyttää kivalta, teenpä tästä joskus jotain kunhan löydän kivan reseptin.."

En ymmärrä hamstrausta..

Vierailija
7/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi että ne voi olla härskiintyneitä, niin aromit ainakin on kadoksissa.

Mutta jätä kuiva-aineet kaappiin äläkä osta uutta pakettia ennen kuin vanha on käytetty tai ihan loppumassa. Nykypäivänä ei tarvita mitään hamsterin varastoja, kun kaupat on lähellä ja siellä käydään useamman kerran viikossa.

Vierailija
8/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetahnoja heittäisin pois armoa tuntematta.

Niitä pitää käyttää kun niitä ostaa!

Tee jatkossa niin että vaikka kuukauden ajalle otat tavoitteeksi käyttää ne pois, niin ne ei unohdu kaappiin! Jos ne jää kaappiin niin sinne ne jää, sama jos heittäisit pois parin käytön jälkeen.

Mutta jauhoja ja muuta voi käyttää vaikka niissä olisi aika mennyt umpeen. En seuraa mitenkään kuivamaustehyllyn päiväyksiä, niistä menee korkeintaan makuteho.

Ja nyt kun selaat kaappisi läpi niin tee niistä vaikka pakkaseen valmista!

Sämpylää ja ties mitä kakkuja. Näinkin saat ne pois kaapista ja ne tulee syötyäkin.

Samalla voit raastaa kasviksia pakkaseen odottamaan käyttöä ja maksimoit pakkasen käytön ja saat tilaa kaappeihin.

Ehtii pakastimen saada tyhjäksi ennen syksyä ja uutta satoa. ;)

En minäkään suosittele hamstraamaan kaupasta määräänsä enempää kuivaa tavaraa, käy mielummin vähän useammin siellä kaapilla tekemässä ruokaa (myös sitä pakkasta täytämässä) niin sun tapasi toimii ja kaapissa ei ole liikaa tavaraa, tiedät mitä käytät eikä osa vanhene ennen käyttöä.

Ja sieltä löytyykin tavaraa ja saat inspiraatioita kun näet kaiken hyllyllä. Nyt sinulla on vaan kaaos!

Ota mielummin vaikka puurot ja hiutaleet tehokäyttöön muutamaksi viikoksi: etsi erillaisia vellejä jauhoistasi ja käytä ne jauhot ja hiutaleet kuin heität pois. Oikeasti, ne voi kyllä käyttää.

Säästyy vähän rahaa kun ei tartte ostaa valmisleipää; tee puuroja ja omia leipiä!!

Vierailija
9/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nakkaisin kaiken pois. Siitä tulee niin ihanan puhdas tunne. Mutta myönnän kyllä, että olisi moraalisesti "oikein" käyttää kaikki ruuaksi, kun eivät kerta ole pilalla.

Vierailija
10/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n linjoilla Minä nakkaisin kaiken pois. Siitä tulee niin ihanan puhdas tunne. Mutta myönnän kyllä, että olisi moraalisesti "oikein" käyttää kaikki ruuaksi, kun eivät kerta ole pilalla.

Jos ongelmana on ostelu, voi puhdistautua heittämällä kaiken pois ja aloittamalla santsaamisen alusta.

Vierailija
11/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n linjoilla Minä nakkaisin kaiken pois. Siitä tulee niin ihanan puhdas tunne. Mutta myönnän kyllä, että olisi moraalisesti "oikein" käyttää kaikki ruuaksi, kun eivät kerta ole pilalla.

Jos ongelmana on ostelu, voi puhdistautua heittämällä kaiken pois ja aloittamalla santsaamisen alusta.

Oikea ratkaisu ongelmaan on kohdata kaikki ne tuotteet, jotka on ostanut. Pois heittäminen on sellaista maton alle lakaisemista.

Vierailija
12/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi tehdä tuo aivan sama, mutta mun ongelma on että en pysty enkä halua "kohdata" niitä kaapissa olevia tuotteita. Tiedä, ihan hullua, eivätkä tietty sieltä mihinkään katoa, vanhenevat vaan lisää. Mun kuivatavarakaappi on mun niin musta aukko ja huonon omantunnon paikka, mut vaatekaappipas onkin sotilaallisessa järjestyksessä :)

Vierailija
13/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi tehdä tuo aivan sama, mutta mun ongelma on että en pysty enkä halua "kohdata" niitä kaapissa olevia tuotteita. Tiedä, ihan hullua, eivätkä tietty sieltä mihinkään katoa, vanhenevat vaan lisää. Mun kuivatavarakaappi on mun niin musta aukko ja huonon omantunnon paikka, mut vaatekaappipas onkin sotilaallisessa järjestyksessä :)

kun sanoin, että pois heittäminen on helppo ja huono vaihtoehto: tavaran läpikäyminen ahdistaa, siihen on vaikea ryhtyä, mutta siitä on todennäköisesti hyötyä.

Tsemppaan sua aloittamaan jo tänään! Hylly kerrallaan. Mieti, mitä kaikkea ihanaa voit kaapin sisällöstä valmistaa, ja miten ruokalasku pienenee, kun käyttelet kaapinpohjia pois. Ja ajattele, mikä kiitis lopussa seisoo, kun myös ruokakaappi on sotilaallisessa järjestyksessä.

Vierailija
14/14 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole keksinyt niille käyttöä aikaisemminkaan, en keksi nytkään. Toiste en vain osta kyseistä tuotetta. Poikkeuksena korppujauhot ym käyttötavara, jota vaan myydään liian suuressa pussissa meidän perheen tarpeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan