Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas on Nico-Petterin äiti pillastunut ja soittanut Iltalehteen!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoissa kouluissa kai lautaillaan?

Huoh. Hiihto on hyvä ja tehokas laji, useimmat lapset jopa pitäisivät siitä, mutteivat saa edes mahdollisuutta yrittää kun välineitä ei osteta. Onko typeränpää kuultu, kuin, että aikuinen päättää lapsen puolesta, että tämä on "mummoa" ja meillä ei tällaista harrasteta.

nim. 26-vuotias äiti, jonka lapset hiihtävät JA lautailevat

Vierailija
42/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesäpallo (kranaatinheitto) ja hiihtäminen (kun muuten ei pääse talvella sotimaan) ovat jäänne jostain menneisyydestä. Vain harvaa kiinnostaa ja miksi pitäisi niiden harvojen ehdolla kouluissa mennä ?? Mutta kun osa on niin menneisyyteen juuttuneita " kun aina ennenkin on tehty niin"

Herätkää mummot: lumilautailu, skeittailu, sähly jne on TÄTÄ AIKAA

Takavuosina meidän koulussa eräs äiti veti herneen nenään, kun koulun vapaaehtoisen liikunnan kurssi teki lasketteluretken, ja oppilaat olisivat joutuneet maksamaan itse kypärän päähän. Tästä äiti, joka onnettomuudeksi on todella aktiivinen, valitti kaikkiin mahdollisiin instansseihin ja sai aikaiseksi sen, että kouluretket käytännössä pantiin jäihin koko Suomessa pariksi vuodeksi ja huvipaikat kuten Lintsi kärsivät valtavat tappiot, kun luokkaretkiväki väheni merkittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sopimuksissa sovittu. Lienee siten valtakunnallinen raja.

Olin itse Turun kaupungilla talvella töissä. Tuo sopimus ei koske kuntia, vaan vain yksityisiä työmaita. Saimme kuitenkin olla sisällä myös yli -15 pakkasella.

Ei rakentaminen ole staattisempaa kuin hiihtäminen. Ehkä suunnilleen samaa tasoa. (Rakentaminen yritetään yleensä tehdä niin, että lämpö saadaan päälle ennen joulua, jonka jälkeen tehdään sisävalmistustöitä, jolloin voi olla sisälläkin työskentelemässä. Aina tämä ei kuitenkaan ole niin.)

Opiskeluaikoina olin siis harjoittelemassa rakennuksilla ja myöhemmin työnjohdossa vielä muutaman vuoden.

Vierailija
44/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rmia pysty liikuttamaan kun tulee sisälle, niin mä palallutan sormeni joka päivä.

Mutta asiaan, 20 astetta on liian kylmä. Itse en olisi laittanut lapselle edes suksia mukaan.

Jos helsingissä on 18 astetta, ja koska täällä aina tuulee, niin todellisuus on paljon paljon kylmempi. Meidän lapset ei hiihdä koulussa jos pakkasta enemmän kuin 15 astetta. Samoin välitunneilla käydään vain 2 tunnin välein.

Ja kaikille keskisuomessa asuville, joiden mielestä hiihto on suomen yleisin urheilulaji ja kaikki menevät töihin ja kouluun suksilla talvisin: helsingissä murtomaahiihto on aikalailla harvinainen laji. Kivittäkää.. Monilla tutuilla, tai niiden lapsilla, on ne pakolliset sukset vain koulua varten.

Vierailija
45/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lapsilla oli lupa mennä sisälle kun tahtoi.

Lapsen sormet palelivat; se nyt on varsin tavallista jo ihan koulumatkallakin, ainakin mikäli omaa lapsuuttani lainkaan muistan. Jos olisi edes ollut astmaatikko niin olisi ollut koululla miettimistä, mutta "taipuvainen astmaan" voi tarkoittaa ihan vain että mummolla on astma eli astma on suvussa...

Vanhempien ei tule niitä suksia pakata, jos on liian kylmä. Ja kunnon vaatetus. Ekaluokkalainen kyllä osaa sanoa, jos paleltaa, ja mennä sisälle kerran siihen oli erikseen annettu lupa. Ei lapset aivan avuttomia ole.

Jos hiihtäminen on ollut niin hauskaa, ettei pientä sormien paleltumista ole ajatellut? Sitten kotona mennyt sanomaan, kuinka oli ollut reipas, ja helikopterimamma soittaa iltalehteen.

Vierailija
46/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoissa kouluissa kai lautaillaan? Huoh. Hiihto on hyvä ja tehokas laji, useimmat lapset jopa pitäisivät siitä, mutteivat saa edes mahdollisuutta yrittää kun välineitä ei osteta. Onko typeränpää kuultu, kuin, että aikuinen päättää lapsen puolesta, että tämä on "mummoa" ja meillä ei tällaista harrasteta. nim. 26-vuotias äiti, jonka lapset hiihtävät JA lautailevat

Lähes kaikilla lapsilla on sukset. Eli siis tyyliin alle kouluikäisillä ja kaikki ovat saaneet kokeille hiihtämistä joskus. Mutta koulussa PAKOTETAAN ja juuri kukaan ei enää silloin halua hiihtää... MIKSi pakottaa ? Monot ja sukset kun maksavat 200 euroa ja se on aika paljon parista hiihtokerrasta.

Tajua nyt vaan että noin 10 % koululaisista tykkää hiihtämisestä. Muut pakotetaan

Vierailija
47/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Jos helsingissä on 18 astetta, ja koska täällä aina tuulee, niin todellisuus on paljon paljon kylmempi.

Vierailija
48/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskellä kaupunkia ei ole edes hiihtolatuja, joten se pakkohiihtaminen on pienellä alueella rämpimistä edes takas. Ja jos koulusta viedään bussilla muualle hiihtämään, niin se hiihtäminen tarkoittaa useimmin laskettelua tai lautailua.

Vierailija
49/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajua nyt vaan että noin 10 % koululaisista tykkää hiihtämisestä. Muut pakotetaan

Vierailija
50/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias ja muistan juurikin lapsuuteni hiihdot. Itse pidin hiihtämisessä etenkin mäenlaskusta, mitä isompi mäki sen hauskempaa. Tasamaan lykkiminen oli välillä puuduttavaa.

Vaikka olen näin vanha kannatan muutosta, yritän elää tässä päivässä muutenkin. Lienen osan palstalaisten mielestä sarjaa mummo-äiti, sainhan nuorimmaiseni 40 ikäisenä.

pitäisi olla -15 3-luokista ylöspäin

ja aivan pienemille 1-2 luokkalaisille 10 astetta.

Pitää tulla tähän päivään, harvat enää harrastaa hiihtoa. Ennen sukset oli liikkumisväline ja tämä pakkohiihto on jäänne tuolta ajalta. Kaikki olivat karaistuneet ulkoilemaan, koulumatkatkin hiihdettiin vaikkei ollut urheilupäivä.

Ymmärrän erityisesti astmalapsen äitinä ja kun olen itsekin astmaatikko ettei henki tahdo kulkea pakkasessa. Pitää ottaa avaavaa lääkettä ennen urheilusuoritusta mutta muistaako nämä pienimmät aina niin tehdä.

Paleltuminen on kurja juttu.

Me olemme yksilöitä jonkun lapset nauttii niistä -25 keleistä ja ulkoilevat, on kuitenkin niitä vilukissoja jotka tekevät vain pakolliset matkat kovilla pakkasilla.

Toden sanoakseni olin hyvilläni kuten lapsenikin tällä viikolla kun mittari näytti -27 ja kouluun ei tarvinnut raahata suksia. Toivotaan että pakkaset kestää vielä ensi viikon niin välttyy viemästä suksia koko talvena. Liikuntasuunnitelma on tehty jo koko lukukautta varten.

Vierailija
51/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haukkuu ventovieraita idiootiksi.

Minun lasteni ystävissä ei ole noita hiihdon vihaajia. En tiedä mistä tuollainen 10% tulee, näkisin mielelläni tutkimuksen.

Hyvää päivänjatkoa! :)

Vierailija
52/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoissa kouluissa kai lautaillaan? Huoh. Hiihto on hyvä ja tehokas laji, useimmat lapset jopa pitäisivät siitä, mutteivat saa edes mahdollisuutta yrittää kun välineitä ei osteta. Onko typeränpää kuultu, kuin, että aikuinen päättää lapsen puolesta, että tämä on "mummoa" ja meillä ei tällaista harrasteta. nim. 26-vuotias äiti, jonka lapset hiihtävät JA lautailevat

Lähes kaikilla lapsilla on sukset. Eli siis tyyliin alle kouluikäisillä ja kaikki ovat saaneet kokeille hiihtämistä joskus. Mutta koulussa PAKOTETAAN ja juuri kukaan ei enää silloin halua hiihtää... MIKSi pakottaa ? Monot ja sukset kun maksavat 200 euroa ja se on aika paljon parista hiihtokerrasta. Tajua nyt vaan että noin 10 % koululaisista tykkää hiihtämisestä. Muut pakotetaan

Ymmärtäkää myös että paikkakunnissa on eroa. Siellä pohjanmaalla ei ole muuta kuin peltoa ja latua, mutta pääkaupungissa mennään bussilla mäkeen mieluummin kuin pellolle hiihtämään. Murtomaahiihto on äärilaji täällä.

Ja keppijumppakin on oikein hyvä ja kehittävä laji, mutta harva nuori harrastaa.. Vertaa hiihtoon ja lautailuun.

Vierailija
53/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotoa tulee viesti, että lapsi ei hiihdä, ei VARMASTI panna koulun suksilla hiihtämään.

Vierailija
54/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita suksia tai luistimia jos on yli -15. Opettajat ovat tunnetusti aika hölmöjä liikunnan suhteen (toinen on ruokailu), mutta kun ei välineitä ole, niin eipä voi pistää lapsia jäätymään hiihtoladulle. Ei se pienten hiihto ole vielä sellaista että sillä lämpiää ja varsinkin kun ainakin meidän koulussa mennään jonossa ja sen hitaimman mukaan. Mulle tuli eilen aivan järkyttävän kylmä kun illalla (-28) käytin koiraa lenkillä. Ja mulla oli sisävaatteiden päällä villapaita ja fleecepuku, toppahousut ja untuvatakki. Käsissä villalapaset ja karvakintaat. Kasvot ja sormet olivat ihan jäässä puolen tunnin lenkin jälkeen. No sulasihan siinä kun joi heti kuumaa teetä ja kävi saunassa.

Sen sijaan muu ulkoliikunta on ihan jees tuonne -25 asteeseen ja jos ollaan max 30 min.

Vierailija
55/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli monet vaatekerrat ja kunnon talvikengät, mutta se tuuli tunki kyllä luihin ja ytimiin. Mikään vilukissa en ole.

Turun seudulla oli eilen se -20 ja todella jäätävä merituuli, että todellisuudessa täällä oli eilen enemmänkin pakkasasteita. Kyllä pahaa teki kävellä ulkona lyhytkin matka, ilman tuulta ulkoilen kyllä -20 asteella.

Vierailija
56/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajua nyt vaan että noin 10 % koululaisista tykkää hiihtämisestä. Muut pakotetaan.

Lähde?

Lähde kuule ite.

Vierailija
57/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu Kaivopuistossa. Kyllä täällä Etelässäkin hiihdetään, turhaan höpötätte.

Vierailija
58/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittakaa oikeille ihmisille, koulun ja opettajan on pakko noudattaa opsia. Nettivalittaminen ei auta mitään.

Hiihtäminen on monesta lapsesta varsin mukavaa, tosin vanhempien asenne vaikuttaa pitkälle. Hiihto on suomalainen perinnelaji, joten se on nähty säilyttämisen arvoisena. Eikö monipuolinen koulu-urheilu kuitenkin ole kaikkien etu? Ei aina voi opetella vain sitä, mikä on hauskaa -ja sitäpaitsi hiihto nyt on useille alakoululaiselle ihan mukavaa. Lautailu ja laskettelu taas tulisivat koululle niin kalliiksi, että on aivan ymmärrettävää ettei sitä ole (ei löydy opsistakaan..) ja talviurheilu nyt kuuluu varsin vahvasti perinteisiin. Usein vanhemmatkin ovat siihen tyytyväisiä, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Vierailija
59/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sanon kahden teini-ikäisen kokemuksella ettei yläkoulussa ole edes 10%:lla oppilaista kiinnostusta hiihtoon. Vain ne ovat innokkaita jotka harrastavat kilpahiihtoa/ampumahiihtoa ja heitä on tosi harvassa.

joka haukkuu ventovieraita idiootiksi.

Minun lasteni ystävissä ei ole noita hiihdon vihaajia. En tiedä mistä tuollainen 10% tulee, näkisin mielelläni tutkimuksen.

Hyvää päivänjatkoa! :)

Vierailija
60/129 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihme hiihtofanaatikkoja täällä on palsta täynnä ?? Uskomatonta

Meidän lapset hiihtivät lapsena (=alle kouluikäisenä) tarhassa ja joskus kotona.

Mutta koulussa se oli PAKKOHIIHTOA eli kaikki kiinnostus loppui 1-2 luokalla. Sen jälkeen en suksia ole ostanut. Eikä meidän koulussa ole varasuksia, joten lapset kävelevät (monen monen muun kanssa) silloin kun muut hiihtävät. Ja joka ikinen inhoaa hiihtoa, osan vaan vanhemmat pakottavat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi