Mitä tolle 12-vuotiaalle hikihaisulille voi tehdä?
Siis äskenkin se haisi niin helvetisti hielle, että meinasin oksentaa. Maailman voimakkain ja pistävin haju :-/
T-paidan laitan vaihtamaan joka päivä, pahimpina kahdesti, hupparia voi käyttää max. pari päivää, toppatakki on pestävä ainakin kerran viikossa. Sisävaatteet pesen 60 asteessa jotta hiki irtoaa, eivätkä vaatteet pestyinä ja märkänä haisekaan yhtään (ei kyl uskois, koska lähtökohta on tappava).
Suihkussa lapsi käy lähes joka ilta ja uskon että se silloin pesee kainalonsa kunnolla. Aamuisin se on pakotettu pesemään kainalot saippualla ja laittamaan dödöä, mutta en ole varma että se oikeasti pesee kainalot aamulla, koska iltapäivällä se haisee jo niin järkylle. Väittää kiven kovaa pesevänsä.
Auttaishan asiaan ehkä absolut torr tai joku muu myrkky, mutta voiko niitä käyttää lapsella? Mun mielestä ei. Vinkkejä ongelmaan?
Kommentit (12)
Mitä dödöä nyt käyttää? Meillä vasta 9v poika jolla hii haisee välillä tajuttooman pahalle, oikein semmoinen pistävä sipulihiki kun on riehunut tai liikkunut. Aina ei muista laittaa dödöä iltasuihkun jälkeen. Käytössä meillä jotain ihan mietoa suht hajutonta, vielä toistaiseksi pitää hienhajun poissa.
Apteekin tuotteista oliskohan hellävaraisin tehokkaammista dödöistä bats.
kannattaa ehkä kokeilla sieltä. farmaseutit osaa varmaan neuvoa että mikä sopisi.
Äiti ei tajua kysyä asiaa terveydenhoitajalta, viedä lasta tutkimuksiin tms. vaan kyselee vain vauvapalstalla.
kauheesti juo. Joo, mä pakotan sen juomaan, jotta laimenee...!!
Oliskohan jotain rexonan tehodödöä käytössä, sellaista saippuatyylistä stikkiä, missä miehekäs haju, alkuunsa... Myös muita merkkejä on testattu. Ja sitä Rexonan maximum protection -dödöö käytössä, mut ei merkittävää vaikutusta.
-ap-
Äiti ei tajua kysyä asiaa terveydenhoitajalta, viedä lasta tutkimuksiin tms. vaan kyselee vain vauvapalstalla.
Niin että jos murrosikäinen haisee hielle, se pitäisi viedä lääkäriin? :-D
kannattaa ehkä kokeilla sieltä. farmaseutit osaa varmaan neuvoa että mikä sopisi.
apteekin "normidödöt" on aika surkeita. Niissä alumiiniklorididödöissä on kyllä tehoa, mutta onko ne soveliaita lapselle?
Triple Dry tai absolut torr merkkinen antiperspirantti apteekista. Ja pitää luke ohjeet tarkkaan. Eka laitetaan joka ilta eikä lisätä aamusta. Ja sitten ei enää tarvii käyttää edes ihan joka päivä... Autto heti mun siskon pojalla.
Rexona haisee itsessään ihan kamalalta. Minua on auttanut apteekista saatava Tripple Dry. Ei mielestäni edes kirvele ja hyvin toimii. Sitä laitetaan illala pestyyn kainaloon ja periaatteessa muuta ei tarvitse käyttää pariin päivään. Yleensä itse laitan ihan turhamaisuuttani jotain hajustettua dödöä aamupesun yhteydessä.
Katso että hän laittaa dödöä oikeaan paikkaan, meillä oli sen kanssa opettelua.
Tietysti ekaksi kainaloiden pesu. Minusta kainalot ei oikein tahdo puhdisua pelkällä kainalopesulla vaan kunnon suihku vasta puhdistaa. Pahimpina haisuliaikoina pesin ensin palasaippualla (vihreä "saunasaippua"), sitten Lactasydillä (hapan, normaalistaa bakteerikantaa). Kainalokarvojen ajelun kanssa on vähän niin ja näin, ehkä se auttaa, mutta 12-v ja poika(?), niin en suosittele sitä.
Etikka! Normaalia etikkaa (esim. suihkeena) kainaloon pesun jälkeen yöksi. Esim. muutamana iltana peräkkäin ja sitten aina tarvittaessa kun hiki alkaa haista.
Kunnollinen dödö. Itse käytän nykyisin Elisabet Ardenin Green tea'ta. Se on kyllä naisten dödö. Hyvä markettidödö on Dorothy Gray, ennen sai Stockalta ainakin, en tiedä saako enää (ei ainakaan Oulusta). Rexonat, Niveat jne. ei mulla auta eikä Absolut Torrkaan poista HAJUA, hikoilua kyllä. Ja aina puhtaaseen, kuivaan kainaloon.
Tsekkaa myös dödö: haiseeko se, onko vetänyt sitä likaiseen kainaloon.
Mineraalikividödö on auttanut monia, itse en ole kokeillut.
Vaatteiden pesu tarpeeksi kuumassa, etukäteen liuotus etikassa (toimii mun miehen lenkkivaatteille)
Mulla on välillä sillälailla, että vaikka kuinka pesen kainaloa, niin hiki haisee..sitten kun rasvaan kainaloni, niin se hien haju lähtee pois. Ja eikös se hien haju tule niistä bakteereista siinä ihon pinnalla, niin että jos kovastikin hinkkaa, niin se bakteeritasapaino häiriintyy ja ne "pahat" bakteerit pääsee vallalleen.